Skocz do zawartości

N47D20C 143km - Dymienie na siwo-niebiesko


fann

Rekomendowane odpowiedzi

Witam wszystkich :)


Nie dane było długo pocieszyć mi się bezawaryjną jazdą niedawno kupionego auta :( ale do rzeczy.


Rano po odpaleniu auta pojawia się za mną biała/siwa chmura (jak na konklawe :lol: ), następnie przy dodawaniu nawet delikatnie gazu, wali na niebiesko. Poziom oleju w normie, płyn chłodniczy w normie.

W poniedziałek oddaje auto do warsztatu z wtryskami, na wyjęcie, sprawdzenie i ewentalną ich naprawę.

2e0cb248990d.jpg


Ponadto usłyszałem dziwne pukanie z silnika po przejechaniu +/- 5km

https://www.youtube.com/watch?v=LZq9UMptev4 - czy to właśnie wtrysk?


Teraz pytanie, czy wyżej wspomniane dymienie i pukanie to ewidentnie problem z wtryskami, czy szykować się na coś jeszcze?


Po naprawie wtrysków wymieniam od razu świece, przekaźnik świec (bo jest błąd przekaźnika na kompie).


e91, 2008r 143km N47D20C 230tkm - dpf off, egr jest. Rozrząd i koło pasowe wymieniane przez poprzedniego wlasciciela 20tkm temu, mam na to kwity.


Uprzedzając złośliwości, auto nie było najtańsze z ogłoszeń, bardziej, wyżej niż przecętna cena...


Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

DPF off ale co jest w puszce?


Niestety w przypadku tego silnika, zwłaszcza do 2009 roku, oraz takich objawów zawsze możliwe jest uszkodzenie bloku.


Niemniej nikt tego nie zdiagnozuje przez internet. Przy wyjętych wtryskach poproś o profesjonalne sprawdzenie kompresji.

3A0jS9b.png
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

Po miesiącu walki z problemem sprawa wygląda następująco:


- Zregenerowane wszystkie wtryski, okazało się, że lały, a przy maksymalnym obciążeniu podawały zbyt mało paliwa.

- Wymienione wszystkie świece (jeszcze się urwała jedna :( ) + nowy przekaźnik świec beru

- Wymieniony zawór odmy


Po tych zabiegach zniknął biały dym. Pozostał tylko niebieski przy odpalaniu, chociaż to też nie zawsze, nie ma reguły jaka jest temperatura na zewnątrz.

Zauważyłem kolejny kłopot, mocnym ruszeniu 1,2,3 w końcowym zakresie obrotów wali na czarno. Nie dużo, ale jednak.

W ubiegłym tygodniu miałem trase przeszło 2000km, auto leciało prędkościami autostradowymi 150-180, czasem ponad 200, byłi vmax. Niestety zdarzyło się, że raz odcięło turbinę.

Podłączyłem interfejs, turbo pompuje do 2750hpa - czy to poprawna wartość?


Czy niebieski dym przy odpalaniu i czarny przy dużym obciążeniu to znak, że turbo się kończy? W dolocie jest olej, a z silnika go ubywa, niewiele, ale ubywa :(



Dzięki za odpowiedzi :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.