Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)

Witam

W ostatniej nadziei zwracam się o pomoc :D

Już kilka dni rozkminiam podłączenie sterowania pompy wody :roll: . Już skończyły mi się pomysły jak to podłączyć :mad2:

Silnik B47D. Tak wygląda ten silnik. Zaznaczone są elementy układu podciśnienia.

ed36f08751b8.jpg

Tam gdzie od lewej strony idzie czerwony wężyk, muszę go doinstalować i podłączyć. Tylko gdzie :duh:


Kod konfiguracyjny auta EJ54220 Analizowałem schematy dla tego silnika:


Podłączenie EGR - zgadza się

a35ae77a74f5.jpg


Podłączenie sterowania turbosprężarki - zgadza się

202d2e97ae57.jpg


Oraz ostatni który nie pasuje do tego auta - nie zgadza się :cry2:

61d5a6f3f2a4.jpg

Brakuje elektrozaworu podciśnienia do sterowania pompą wody :roll:



Tutaj wielka prośba, czy ktoś wie jak to podłączyć?


Zrobię zdjęcia z auta to jeszcze dodam później.


Dziękuję i pozdrawiam :wink:

Edytowane przez Pavelo
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano (edytowane)

Dziękuje za szybką odpowiedź.

Zacząłem studiować tą dokumentację mając na uwadze stan fizyczny podzespołów silnika.

Znalazłem takie coś:

Uwaga!


Od wprowadzenia seryjnego silniki będą wyposażone w przełączalną pompę płynu chłodzącego i elektryczny zawór przełączający. Uruchomienie elementu przełączającego przez Digital Diesel Electronics (DDE) jest jednak nie aktywowany. Uruchomienie elementu przełączającego zostanie wprowadzone w późniejszym terminie w celu spełnienia przyszłych norm emisji spalin.


Element przełączający pozostaje otwarty przez cały czas, gdy cyfrowa elektronika Diesla (DDE) nie uruchamia elektrycznego zaworu przełączającego. W tym stanie obwód płynu chłodzącego jest identyczny z pojazdami bez przełączalnej pompy płynu chłodzącego.

Przyszło mi coś do głowy :) Wcześniej myślałem, że ktoś "połasił się" na czerwony wężyk ponieważ go nie było, tym bardziej, że pacjent nie dotarł do mnie o własnych siłach :? Ale teraz się tak zastanawiam, czy to możliwe, że to sterowanie mogło być nie podłączone :?: :?: :roll:


Tak wygląda silnik

cb158d06fa2b.jpg


Dodałem jeszcze opis tego co jest na silniku

94d9ba242134.jpg

Edytowane przez Pavelo
Opublikowano

A ma ktoś ten układ u siebie kompletny :?: W sensie, że z tym dodatkowym "elektrycznym zaworem przełączającym" :P


Na schemacie elektrycznym napisane jest, że ten dodatkowy układ jest tylko w silniku B37 :| To możliwe, że montowali "starą pompę" :?: :?:


Dodatkowy/opcjonalny zaworek jest pod numerem 6.

1VncYCiWB5


Jest całkiem na widoku :wink:

1Vnc7za9uT

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.