Skocz do zawartości

E46 M52TU trzaski przy wciskaniu sprzęgła


artur2264

Rekomendowane odpowiedzi

Witam. Od pewnego czasu borykam się z problemami z poprawną zmianą biegów. Zauważyłem, że na zgaszonym i uruchomionym silniku podczas wciskania sprzęgła słychać jest trzask *czuć wtedy skok na pedale), który dochodzi z układu sprzęgła. Wysprzęglik i pompę sprzęgła wymieniałem na nowe (FTE), jednakże poprawa jest niewielka. Sprzęgło często rozłącza i załącza się tak jakby 0/1, szarpiąc przy tym dość mocno, nawet przy bardzo powolnym wciskaniu/puszczaniu sprzęgła. Czasem potrafi pracować bardzo płynnie, a wtedy biegi wchodzą dużo lżej. Generalnie to jak pracuje jest losowe. Czasem zimne pracuje lepiej, czasem ciepłe. Zauważyłem jednak, że gdy przez kilkanaście sekund powciska się pedał sprzęgła(np. poprzedniego dnia po zakończeniu jazdy na zgaszonym juz silniku) (rozrusza się sprzęgło), zaczyna ono trochę lepiej pracować, a biegi wchodzą jakby lepiej. Po pewnym czasie wszystko znowu wraca do normy i znowu trzeba nim popracować. Skąd te dźwięki mogą dochodzić? Czyżby uszkodził się docisk? A i po dłuższej trasie sprzęgło zaczyna mocno szarpać przy ruszaniu. Normuje się dopiero gdy przestoi całą noc i wszystko wystygnie.

Poniżej filmiki z dźwiękiem wydobywającym się ze sprzęgła.


Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Ja bym obstawial docisk

http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=159&t=161201 Zapraszam do galerii

Sprzedam

Przekaźniki modułu komfortu do E46 3-Seria, M3, E83 X3, E52 Z8 , Z4 E85, E53 X5 E39, M5 E38 - centralny zamek, podnośniki szyb)

Zdjęcia przekaźników w galerii

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Zestaw sprzęgła do wymiany, jak przebieg jest duży to warto pomyśleć o dwumasie.

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przebieg teoretycznie niewielki bo dopiero zbliża mi się 201k, ale jak jakiś czas temu zgasiłem silnik bez wciskania sprzęgła to słuchać było klekot. Na półsprzegle raczej cisza, ale przy zmienianiu biegów po wciśnięciu sprzęgła slychac czasem taki klekot z okolic skrzyni, tak więc raczej już wszystko pójdzie do wymiany.


Pytanie tylko który zestaw będzie lepszy, luk czy sachs. Z tego co wiem docisk luka łatwiej jest "zresetować" na wypadek gdyby trzeba było kiedyś ściągać docisk, chociaż mam nadzieję, że nie będzie to już nigdy więcej koniecznie :D


Swoją drogą są jakieś zestawy naprawcze lewarka, co by zniwelować przy okazji luzy?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Tak, są, pisz na czescidobmw.pl i dobiorą co trzeba.

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.