Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Hej,


czytałem masę postów zarówno na tym forum jak i na zagranicznych że skrzynia rozdzielcza VTG jest wrażliwa na zużywanie opon i różnice w wysokości bieżnika (przy awarii jednej opony należy wymienić wszystkie 4 opony).


Jak to ma się do zużywania tylnych opon przy wyłączonej kontroli trakcji? Ze względu na to że 60% napędu idzie na tylną oś to przy wariowaniu, power slide-ach tył będzie się dużo szybciej zużywał.


W związku z tym bardzo łatwo jest uszkodzić xDrive, problemu tego nie ma w napędach RWD.


Po co w takim razie BMW pozwala wyłączyć kontrolę trakcji w xDrive i umożliwić szybsze dużo szybsze starcie tylnej osi i uszkodzenie xDrive?


Orientuje się ktoś jak to jest rozwiązane w nowej M5 F90? Ma xDrive, dodatkowo możliwość wyłączenia napędu z przodu, a więc tył można po jednej sesji zjechać do 0 pozostawiając przód nieruszony. W takim wypadku skrzynia rozdzielcza powinna paść po paruset kilometrach (bazuje tu na opiniach użytkowników forum).

  • Główni Moderatorzy
Opublikowano

różnica w obwodzie może być do 1-1,5% między tyłem a przodem. Realnie pewnie większy zapas jest, ogumienie mieszane ma czasem więcej - nieważne.

Bieżnik na tyle mniejszy o 1 mm daje obwód mniejszy o 0,7%. Różnica 3 mm daje obwód dokładnie mniejszy o 1%.

Dane przykładowe, wiadomo dużo zmiennych jest, ale nie róbmy jaj, ze zmieniać opony co pół roku, bo bieżnika zjechaliśmy 1 mm.

Nie mniej dobre opony z homologacją to podstawa w xDrive przy ogumieniu mieszanym, bo przy staggered możesz POWIEDZMY to pominąć, chociaż nie zalecam.

Opublikowano
Bardziej martwiłbym się szybko zużywającym przodem. Ja mam super gumy które musiałem zdjąć bo przód miał 5, a tył 7 mm i xdrive umarł.

Pozdrawiam


Maciek

Opublikowano

Serio?Myślisz że przez różnicę 2mm umarł xdrive?Może jakiś zbieg okoliczności?Nie chce mi się wierzyć że przez taką różnicę padła skrzynka.Przecież musieli byśmy co miesiąc z bardzo dokładną suwmiarką mierzyć głebokość bieżnika w naszych oponach,czy aby na którejś osi nie są milimetr bardziej zużyte,bo zaraz padnie skrzynka.Ludzie nie popadajcie w paranoje



Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

  • Główni Moderatorzy
Opublikowano
a jakie miałeś opony, marka rocznik rozmiar. Czy staggered czy square?
  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano
Ale pierdoły z tym xdrive że umarł przez 2mm ludzi śmigają na taki laczacz lyskych itp bokiem że jak by 2mm robiły różnice to te samochody więcej stały w warsztacie niż na drodze.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.