Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Mam pytanie ponieważ ostatnio byłem na geometri kół i pokazuje mi duża rozbieżność między kołem prawym A lewym i nadal auto ściąga mi prawej strony A kierownica jest przechylowana delikatnie w stronę prawa. Prosze o pomoc czym może być to spowodowane7c394817f21f3.jpg.html
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Mam pytanie ponieważ ostatnio byłem na geometri kół i pokazuje mi duża rozbieżność między kołem prawym A lewym i nadal auto ściąga mi prawej strony A kierownica jest przechylowana delikatnie w stronę prawa. Prosze o pomoc czym może być to spowodowane

7c394817f21f3.jpg

 

Jedz do kogoś kto się zna. Kogoś kogo polecają ludzie jeżdżący BMW. Te auta są specyficzne.

Opublikowano

Na wydruku wyraźnie widać ze prawe koło jest dużo bardziej pochylone do wewnątrz pojazdu, jest pod złym kontem. Prawe jak i lewe kąty powinny być jak najbardziej zbliżone do siebie. Nie miałeś jakieś przygody uderzenia ? Być może któryś wahacz jest zużyty.



Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Opublikowano
Kat PK w prawym przednim kole poza tolerancja - trzeba odciac dzundzel na gornym mocowaniu i probowac ustawic, jesli sie nie uda to trzeba szukac przyczyny w elementach zawieszenia, moze tez byc krzywy amortyzator. Zbierznosc w tylnym prawym kole na granicy, prawdopodobnie skonczyla sie mozliwosc na mimosrodzie, wiec problem bedzie tkwil w elementach zawieszenia. Te wszystkie zalozenia sa teoria, bo duzo zalezy od tego jak fachowo do geometrii podszedl mechanik i na jak dobrym sprzecie.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
I od tego czy w ogóle tuleje jeszcze trzymają się kupy a po wjechaniu w pierwszą dziurę każde koło i tak powędruje w swoją stronę.
3A0jS9b.png
  • 4 tygodnie później...
Opublikowano

Koledzy wszystko w zasadzie napisali.


Od siebie dodam, że niestety bardzo często geometrie w samochodach są robione na pałę ........... np. :

- śruby mimośrodowe zablokowane w "tulejach" to naciągniemy :mrgreen: na nich przy ustawianiu aby załapać się na zielone pole :D

- niestety "tuleje"/wahacze często również są już wyrobione i faktycznie kwalifikują się do wymiany o czym świadomie bądź nie, nie chcą słuchać właściciele pojazdów ............ :mrgreen: .


Sprawdzając/ustawiając np raz do roku (w zależności od przejechanych km) geometrię "wydłużamy regulacyjność zawieszenia" ......... jeśli można tak napisać :) .

Opublikowano
To ja podłączę się pod temat i zapytam o fachowca na śląsku którego polecacie i zrobi należycie robotę. Czytałem, że w ASO BMW jest pewność, że będzie jeździł prosto ale podejrzewam, że i tutaj zależy od jakości jej wykonania. Ja póki co, niestety, na takiego fachowca nie trafiłem :roll:

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.