Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

witam

mam takie pytanie ile musi minac czasu miedzy koncem dzialania webasta (30 min) a uruchomieniem pojazdu aby akumulatora nienadwyrezac? i czy webasto uruchamiac na te 30 minut czy moze wczesniej juz po 20 minutach wsiadac i odpalac auto?

Opublikowano

Przeciez po 10 minutach auto w najwieksze mrozy juz bedzie nagrzane i szyby bedą juz "spływać". Po co je grzać dłużej?


A tak ogólnie to gdzieś wyczytalem (dawno.. juz nie wiem gdzie to bylo) ze auto po IBSie sprawdza akumulator i w razie W odłączy webasto tak by akumulator dał rade odpalić jeszcze silnik. Czy to prawda to nie wiem.

E60 535xd+++ + 8hp70x


Individual project by mnichu

Opublikowano

Sam jestem ciekawy czy faktycznie sterownik wyłączy piecyk gdy aku będzie u kresu rozładowania. Są sytuacje że sam bym czasami ustawił piecyk by wsiąść do ciepełka, ale boje się że mogę już nie odpalić.

Jeśli ktoś ma ten ten temat informacje, chętnie się dowiem



Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

BMW - Bardzo Mądry Wybór ;-)

http://forum-lines.ru/rez/ab278744.gif

Opublikowano

Wyłącznik niskiego napięcia (przez DME / DDE)


Stan naładowania akumulatora jest stale monitorowany przez inteligentny czujnik akumulatora przez cały czas ogrzewania pomocniczego. Jeżeli niezbędny stan naładowania nie zostanie utrzymany, jednostka sterująca IHKA wyłączy tryb ogrzewania dodatkowego.


Źródło: new tis

E60 535xd+++ + 8hp70x


Individual project by mnichu

Opublikowano
Dokładnie tak, akumulator ma swój czujnik, nie ma wystarczającej mocy by odpalić - odcina webasto, dzięki temu nigdy nie ma problemu z odpaleniem ;)
Opublikowano

Hmm.... dzięki za objaśnienie Panowie, jednakże zastanawia mnie jedno - ta sytuacja dotyczy tylko tego określonego przypadku z Vebasto czy w innych sytuacjach też ?

Podam przykład, kiedyś krótko po zakupie auta, przy próbie odpalenia (był słaby ako) rozrusznik ledwo zrobił pół obrotu i tak się "skleił" że nie szło nawet naładować akumulatora. Musiałem go wykręcić i zawieść do naprawy, miedzy czasie w drodze do warsztatu musiał puścić, bo na miejscu okazało się że wszystko działa i nie ma co go ruszać. Tak działa do dziś, ale po tamtych przejściach został mi mały uraz i obawa czy to się nie powtórzy.

Stąd moje pytanie, czy beż używania Vebasto, gdy jest słabe ako, również DME nie powinno pozwolić zakręcić rozrusznikiem czy to tylko dotyczy sytuacji z Vebasto ?

Logiczne wydaje się że w każdej sytuacji sterownik nie powinien pozwolić na próbę odpalenia auta, ale czy tak jest ?

BMW - Bardzo Mądry Wybór ;-)

http://forum-lines.ru/rez/ab278744.gif

Opublikowano

witam


dzieki za odpowiedzi oczywiscie mi chodzilo w pytaniu o to czy po skonczeniu cyklu dogrzewania od razu odpalac auto czy poczekac jeszcze chwile


mnichu ma racje AKU nie pozwoli dzialac webasto kiedy jest na wyczerpaniu (wymienilem akumulator webasto dziala jak powinno) miga kontrolka na nawigacji czerwony wiatraczek natomiast samo webasto nie dziala


a mnichu pytanie do Ciebie wlasnie wymienilem akumulator na 95Ah/850AGM i czy ten akumulator posiada ten sterownik napiecia czy to jest na klemie czy moze gdzies w samochodzie? pytam bo nie wiem czy akurat ten aku ma mechanik sam mi wymienil aku wiec nawet nie wiem czy ma

Opublikowano

Sęk w tym że mi obrócił pół obrotu, a raczej nie powinien, bo przez to się zawiesił i nie chciał puścić. Gdzie tu szukać przyczyny....



Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

BMW - Bardzo Mądry Wybór ;-)

http://forum-lines.ru/rez/ab278744.gif

  • 2 miesiące temu...
Opublikowano

czesc

a moge zapytac o jeszcze jedna rzecz odnosnie webasta

moze sie orientujesz od ilu na minusie webasto wspomaga z automatu silnik zeby nagrzal szybciej srodek auta albo szybe przod?



 

Sam jestem ciekawy czy faktycznie sterownik wyłączy piecyk gdy aku będzie u kresu rozładowania. Są sytuacje że sam bym czasami ustawił piecyk by wsiąść do ciepełka, ale boje się że mogę już nie odpalić.

Jeśli ktoś ma ten ten temat informacje, chętnie się dowiem



Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Opublikowano

Hmm.... trudno powiedzieć od ilu na minusie, nie ma jako takiego wyznacznika. Wszystko zależy od temperatury na zewnątrz jaka panuje.

Jeśli przykładowo jeździsz spokojnie po mieście, temperatura na zewnątrz jest sporo na minusie, wtedy „woda” w układzie może również spaść. Z tego co zauważyłem u siebie jeśli spadnie poniżej 70 stopni ( trochę strzelam bo dokładnie nie pamietam ) to z automatu piecyk się uruchomi, dogrzeje i tak w kółko jeśli sytuacja się powtórzy.



Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

BMW - Bardzo Mądry Wybór ;-)

http://forum-lines.ru/rez/ab278744.gif

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.