Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam.

W weekend przeprowadziłem wymianę oleju i filtra oleju, dodam że do starego oleju dolałem płukankę (tec2000) na 15 min. Przed zmianą filtra i oleju silnik chodził super, nie zauważyłem żądnych problemów i głupi dałem się namówić na wlanie tego badziewia do oleju. Olej który spuściłem z miski był lekko zabarwiony (przez preparat) i nie było żądnego osadu. Nowy olej który wlałem to ELF 5w-30, przejechałem 50 km i nie zauważyłem żadnej różnicy po płukaniu i zmianie oleju. Zgasiłem auto i po 15 min wróciłem aby kontynuować jazdę. Odpalam silnik a tu coś takiego jak na filmie.


Coś waliło w siniku, nierówno pracował i trząsł całym autem. Mój samochód jest w automacie i podczas próby jazdy, silnik jakoś jechał do przodu ale walenie nie ustało, po zatrzymaniu się na światłach obroty skakały i samochód szarpał pomimo wciśniętego hamulca. Po przejechaniu paru km silnik jakby ucichł i walenie ustało, lecz silnik nadal bardzo falował i samochód drżał. Po przyjechaniu do domu postanowiłem wymienić świece, ponieważ samochód nie chodził na wszystkich cylindrach. Stare świece był w bardzo opłakanym stanie (pordzewiałe), po założeniu cewek i odpaleniu samochód nie chodził na 5 cylindrze. Postanowiłem od sprawdzenia cewki, mianowicie podmieniłem ją z pierwszą cewką i ponownie odpaliłem silnik, samochód zaczął pracować normalnie na wszystkich cylindrach. Myślałem, że moje problemy zostały rozwiązane i obyło się tylko na strachu. Lecz po jeżdzie testowej zauważyłem, że na postoju obroty co jakiś czas skaczą z 600 na 500 i tak w kółko. Zastanawia mnie czy jest to kwestia cewek czy jeszcze coś się rozwaliło? Ktoś ma jakiś pomysł?

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Przeczysc solenoidy oraz filterki vanos w głowicy. Po plukance mogło je zanieczyścić.
Opublikowano
Przeczysc solenoidy oraz filterki vanos w głowicy. Po plukance mogło je zanieczyścić.

Wyczyszczone i efekt niestety dalej ten sam.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Sprawdzałeś błędy w kompie ale nie uniwersalnym skanerem tylko INPA/ISTA, Carly albo Deep OBD for BMW?
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Tak zacznij od tego. Ja mam interfejs zwykły biały przezroczysty z przełącznikiem 7-8, na allegro za ok. 80 zł. Wszystko na nim działa, najlepiej ściągnąć obraz dysku z zainstalowanymi już programami.
Opublikowano
Dziś zamówiłem jeszcze jeden kabel do którego dostanę INPE na płytce. Dziś również zakupiłem jedną cewkę firmy NGK, aby wsadzić ją zamiast pierwszej która na 5 cylindrze nie chciała działać. Pojeździłem troszkę i problemem chyba jednak była ta cewka, ponieważ teraz nie czuć tego skakanie na wolnych obrotach. Jedyne co mnie zastanawia, ale być może to ja już się czepiam a przedtem tego nie zauważyłem. Przypomnę moja trójka jest na automacie, kiedy dojeżdzam do świateł i się zatrzymuję do 0 to obroty stają na 700 po czym po paru sekundach stania spadają na ok. 550-600. Nie czuć i nie słychać tego spadku obrotu, jedynie widać to na obrotomierzu i kiedy już spadną do 550-600 to nic nie falują. Czy to jest normalne, tak jak mówię nie pamiętam czy przedtem tak samo to wszystko chodziło bo się nie przyglądałem i nie czułem.
  • 4 miesiące temu...
  • 2 lata później...

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.