Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam. Jestem posiadaczem bmw e30 z roku 90, z silnikiem 1,6 (m40) w którym prawdopodobnie został uszkodzony rozrząd. Nie mogę uruchomić silnika. Przypuszczałem iż doszło do zerwania paska rozrządu lecz jest on cały. Gdy kręce wałem korbowym pasek rozrządu stoi w miejscu. Jaka może być tego przyczyna. I jakie koszty naprawy ?. Poniżej wstawiam zdjęcie z elementem który prawdopodobnie jest uszkodzony. Pozdrawiam.

 

 

http://img242.imageshack.us/img242/7121/1ig8.png

Opublikowano

Witam.

 

Na początek to sprawdź czy nie poleciały zęby na pasku zębatym, na obwodzie koła, na wale korbowym. Bo coś mi się wydaje, że to one się posypały z paska jak na załączonym obrazku:

 

%5B640%3A480%5Dhttp%3A//i37.photobucket.com/albums/e84/bmw35/DSC00011-1.jpg

 

Konsekwencje niestety tak jak napisał Marcin.

Pozdrawiam
Opublikowano
Witam.

 

Na początek to sprawdź czy nie poleciały zęby na pasku zębatym, na obwodzie koła, na wale korbowym. Bo coś mi się wydaje, że to one się posypały z paska jak na załączonym obrazku:

 

[...]

 

Konsekwencje niestety tak jak napisał Marcin.

W pelni popieram!!

Mialem tak w Golfie ,po prostu pasek przeskoczyl i wycielo zemby po k9olizji zaworkow z tlokami.

pozdrawiam

Opublikowano
Po odkręceniu pokrywy, naciskałem na każdy zawór - uginał się i wracał do pozycji początkowej, także uważam iż zawory są wporządku. Sprawdze pasek. Pozdrawiam.
  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano

Usterka juz dawno naprawiona, postanowiłem podzielić się rozwiązaniem gdyby ktoś napodkał podobny problem. Poleciały zęby na pasku zębatym, na obwodzie koła, na wale korbowym. Wymieniłem cały rozrząd, i 3 zawory(2x wydechowy i 1x ssący).

 

Po tej naprawie, silnik nie pracuje równo. Raz zwalnia, a następnie przyspiesza obroty. Rzuca silnikiem. Co trzeba zrobić aby silnik znowu zaczął pracowąc równo ?.

 

Pozdrawiam.

Opublikowano
Jeśli nie jest to spowodowane jakaś usterką układu paliwowo-powietrznego lub newłaściwym złożeniem rozrzadu to obstawiam na nieszczelnosć nie wymienionych zaworów. Po kolizji motoru z tłokami warto, dla świetego spokoju zrobić całą głowicę. Czesto bardzo trudno ocenic sprawność i szczelnosć zaworów i prowadnic.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.