Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Witam, bylem z moja beta na wymianie oleju w stacji NORAUTO w Madrycie. Oddano mi ja z swiecaca lampka kontrolna oleju, ktora gasla przy 2000 obr/min. Oczywiscie jak zaprotestowalem, powiedzieli ze nie wiedza co sie stalo, wymienili ponownie olej i filtr, dolali jakis specyfik i kazali pojezdzic. Zajechalem 3km silnik tracil moc, dalem na luz i to by bylo na tyle. Potem hol do domu etc. Jestem w trakcie reklamacji tej sprawy ale czy wiecie co dokladnie moglo pasc w silniku. Albo co moglo byc powodem tej zapalajcej sie kontrolki wczesniej, co mogli ewetualnie uszkodzic. Auto bylo po przegladzie 2 tyg. Wrocilem nim z Polski 3000km wszystko bylo OK, nie bralo oleju etc. Dzieki za pomoc i opinie. Lepiej naprawiac czy zalozyc nowy silnik ?
Opublikowano
Siemanko! Wydaje mi sie że cos z cisnieniem oleju nawalilo. Zrobiles bład ze odjechałes na zapalonej kontrolce .Przeciez wyraznie pisze w serwisowce jak zapala sie lampka oleju gasisz silnik i do serwisu :nienie: . Makarony popsuli niech ci teraz naprawiaja .
Opublikowano

Może zapomnieli nalać oleju i odpalili i silnik się przytarł a później dopiero oleju nalali.

Jeśli po wyjechaniu silnik tracił moc i po wysprzęgleniu zgasł to zatarł się na panewkach. Czeka cię remont kapitalny lub wymiana silnika ale trudno mi powiedzieć co wyjdzie w Madrycie taniej.

Jest jeszcze możliwość że silnik był wcześniej nadmiernie zużyty na panewkach wału i miał zalany do oleju jakiś specyfik zwiększający znacznie lepkość typu motodoktor i po wymianie oleju już bez tego specyfiku ciśnienie znacznie spadło i zaczęła świecić kontrolka. Nie piszesz jak długo jeździsz tym autem i czy ty dokonywałeś poprzedniej zmiany oleju.

W takiej sytuacji najlepiej byłoby uzyskać opinię jakiegoś rzeczoznawcy na piśmie i z tym udać się na tą stację i próbować odzyskać pieniądze za naprawę.

Opublikowano

Z tego co sie dowiadywalem to raczej albo odpalili na sucho albo zly byl filtr i nie dawal cisnienia. Potem to juz ja zatarlem. Auto mam co prawda od kwietnia ale 3 razy zrobilem nim trase po 3000km do hiszpanii i olej byl raz zmieniany 15.000 km temu na ten sam co teraz castrol 5W40 wiec o tych samych parametrach. Nie wiem czy m9ial specyfik ale by to wyszlo chyba przy pierwszej wymianie. Nowy silnik tutaj to 1800EURO plus wymiana 400E albo w Polsce 250E, a potem do nich o zwrot kosztow.

Powolali rzeczoznawce ma byc w poniedzialek to napisze co dalej wyszlo.

Opublikowano
Z tego co sie dowiadywalem to raczej albo odpalili na sucho albo zly byl filtr i nie dawal cisnienia.

 

Wadliwy filtr też jest prawdopodobny.

 

Znam z pierwszej ręki przypadek z Volvo, w którym w trasie nagle zapaliła się lampka ciśnienia oleju. Właściciel był zapobiegliwy. Szybko zjechał na pobocze, laweta, warsztat. Po kilku godzinach bezskutecznych oględzin, postanowiono na chybił trafił "Aaaaa, zmienimy filtr oleju". Pomogło jak ręką odjął.

- No, stał tutaj! Był! Patrzył na swoje paznokcie! Rozpłynął się! Nie ma go!

(Bogumił Kobiela we "Wszystko na sprzedaż". Rok później rozbił się na amen swoim białym BMW).

Opublikowano
Witam, bylem z moja beta na wymianie oleju w stacji NORAUTO w Madrycie.
[...]Makarony popsuli niech ci teraz naprawiaja .
A od kiedy makarony mieszkają w Hiszpanii?
http://i3.tinypic.com/w1v0w6.jpg

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.