Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam,


E92 po stłuczce ma następujący problem:

-auto wgl nie odpala (nie ma prądu na zapłon)

-klema pirotechniczna wstrzeliła, wymieniłem na sprawną.

-pojawia się błąd blokady kierownicy (czerwony) towarzyszy mi od momentu stłuczki

-wystrzelone dwie poduszki, kierowcy i pasażera

-kierownica wgl się nie blokuje.Mogę nią kręcić bez zapłonu.

-poduszki wybiły mi boczne szyby :/


Może wskutek wystrzału poduszek uszkodził się mechanizm blokady?

Zauważyłem też duży pobór prądu przez samochód. Może jakiś system od poduszek jest uszkodzony?

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Podpiąłeś to pod kompa?

Auto po wymianie klemy odpala? Sama klema to nie wszystko. Na akumulatorze jest taka rozdzielnia z grubymi bezpiecznikami po 100A z tego co pamiętam. Najczęściej przy wystrzeleniu klemy te też sie palą. Możesz rozebrać ten plastik i zmierzyć te bezpieczniki. Jak któryś jest zjarany, to jeśli się nie boisz to możesz go na próbe zdrutować. Jest ryzyko jest zabawa :D

Opublikowano

Podpinałem pod kompa, wszystkie błędy wykasowałem oprócz błędu blokady kierownicy.

tjX59pXP4bEOqFrF4_dZXOWJ7WnB87GzKeuu3ZUxcZZNYN-jKG522OnQkLlw5vZvvfm7nvIuvBJo9U6DnBkatnLUi62EbfMMABinxDRWcPs2KN-w1Dv0R8SQqtLEB8U0pQ7uAJ3AkoIHt4l7yIn_PF7vp4hnMqjNUapYlCI5TEDMvXGeyYFsLVY1lNkAZMFfTTzRSfgx2TexIL5dsJjuWtLfzJKWtjtvklepYNyt7SnH0T1Sxv-CoLQkp3kx_ml7BOZGfOkW5l4k3bTH1YrWsriJ31fI_VsxneceHvAnjeTo0YcBGuAqUTkNVODKsOABrRNgFgyAxdB2LlMqRhFRRc2bk9uOl_HgmFTVRvCIQZwpKahKKIi3yIcxMlsBvRZ2cqfAzlZ-U9nvhQaAhlyU56UmVzsY8Qryps6s5TZIzAd1yi_0-dBAl40kf6v93VDoCPJhkcXecLOX5HaWje7L8Larg1O6gEmC0fA6erPsSy5EOi-oSOn5qyM6npfAxfLDNvHLj7JDDSIOLJJRdgJP9ReMfALzO9hs_njks2z7hHAm2NUk4fIIBIRgUCc4vR09GRsN5XyxPFaZHb8071_Y4AkYuSVc5BVy9Pzq7kEegC3mHxCewBW3wjI2fSeZEjU0FG_xGk-T0lPTWV16B0vS50KJaobMGsyj9iGtsbL9SdAHgbAU0jq2Tw=w546-h969-no



Po wymianie klemy nadal nie odpala. Wymieniłem całą klemę razem z tą "rozdzielnią"


Myślę, że to coś z tą blokadą kierownicy. Słyszałem, że jak jest ten błąd to odcina zapłon.

Opublikowano
Wiec tak. Akumulator sprawdziłem, wrzuciłem inny sprawny boscha i problem nadal jest ten sam. Pozostaje kwestia kodowania modułu cas. Obawiam się, że to może być dla mnie za trudne. Orientuje się ktoś czy po jego zdemontowaniu będzie mi to ktoś w stanie ogarnąć? Jest to wgl możliwe? Czy trzeba mieć "całe auto" do dyspozycji? Przesyłam zdj modułu: https://photos.app.goo.gl/2f6aBa3iz2uMWWry6
Opublikowano

Siema siema ziomki :D

Przychodzę z radosną nowiną (choć nie do końca) Udało się wywalić ten błąd i blokada śmiga bez problemu. Już mówię jak.

Użyte programy: INPA (mało isnotne, może być jakikolwiek inny)

TOOL32 (kluczowy)

Tool32>FILE>LOAD SGBD> znajdujecie plik: cas.PGR>znajdujecie i wywołujecie polecenia: steuern_elvcounter_cas_loeschen oraz steuern_elvcounter_elv_loeschen (ato przy kazdym poleceniu wyda dziwny dzwięk :D )

Następnie jakimkolwiek programem diagnostycznym kasujecie błąd blokady kierownicy. W moim przypadku była to inpa> model auta>moduł cas> read error > clear error (czy delete error nie pamietam)


Nie ma się czego bać bo wywołanie tych komend jest banalnie proste.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.