Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam, pacjent to BMW e90 320i 150km n46 2005r

Problem polega na tym że po stronie kierowcy leci gorące powietrze, temperatura na lewej kratce od kierowcy jest wysoka na środkowej kratce jest mniejsza), tak jakby temperatura od lewej malała prawa stronę. Powietrze lecące na szybe od strony kierowcy też ciepłe A od strony pasażera zimne. Szukałem w Internecie odpowiedzi ale nie znalazłem żadnej konkretnej. Wymieniłem elektrozawor znajdujący się po prawej stronie ale nic to nie dało.

Mam następujące pytania :

1.czy może być to wina zacinajacej się któreś klapy? ( dodam że inpa nie wykazała żadnego błędu, był robiony test klap)

2. Czy może być to zabrudzona nagrzewnica i czy można to wyczyścić

Czy ktoś miał z tym problem i sobie poradził?

Oczywiście wszelkie inne podpowiedzi są mile widziane. Dzięki

Opublikowano

A może być to inpa, komputer diagnostyczny, czy musi być to jakiś specjalny komputer ?

I drugie pytanie czy widać klapę którą steruje tym jak się zdejmie schowek itp ?

  • 5 tygodni później...
Opublikowano

i rozwiązałeś problem? mam to samo i zastanawiam się czym i jak zacząć czyszczenie nagrzewnicy (płukanie) czy w E92 da rade to zrobić jak w tym filmiku, jest taki dostęp jak tu? w linku filmik


Opublikowano

Zrobiłem całkowite płukanie układu chłodzenie, układ przepłukałem parę razy wodą demineralizowaną i zalałem nowym plynem. Różnica polegała na tym że przez kilka dni z środkowej kratki po stronie kierowcy leciało cieplejsze powietrze jednak wszystko wróciło z powrotem tak jak bylo. Wymieniłem dodatkową pompę wody bo inpa pokazywała błąd ale to też nic nie dalo, klapy sprawdzałem też wydają się ok.

Mam pewne podejrzenia co może być nie tak :

- uszkodzona nagrzewnica, raz na jakiś czas na dosłownie parę sekund czuć płyn chłodniczy i zapach znika

- źle sprawdziłem którąś z klap, mam schemat silniczków więc jest łatwiej

Jeżeli nie będzie to klapa, spróbuję przepłukać nagrzewnice wodą z węża ogrodowego bo dostęp nie jest aż taki zły w moim przypadku. Jeżeli nie będzie poprawy to pozostaje udać się do mechanika na wymianę nagrzewnicy jednak jest to pewnie droga usługa bo trzeba rozebrać całe wnętrze z przodu, z tego co wyczytałem na amerykanskich/ angielskich forach to ludzie mający podobny problem pisali że po wymianie nagrzewnicy wszystko działało poprawnie.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.