Skocz do zawartości

x3 E38 2006 2.0D xDrive po wymianie oleju - INPA - Adaptacja


mkzibi

Rekomendowane odpowiedzi

Witam.


Sporo na forum jest napisane na temat problemu z xDrive i dopinaniu napędu na zakrętach U mnie jest podobny problem tylko bez żadnych kontrolek. Na zakrętach przy małych prędkościach choć nie zawsze słychać stuki. Również przy np. włączaniu wstecznego i znowu jedynki.


Zrobiłem:


1. Sprawdzenie opon - równo zużyte

2.Sprawdzenie ciśnienia w oponach - według tabeli naklejki z auta

3. Wziąłem się więc za wymianę oleju - olej wymieniony na Motul.


Kolejny krok to będzie sprawdzenie zębatki słynnej ale przed tym po zmianie oleju chce zrobić wymagana adaptację.


Kupiłem interfejs i INPĘ.


Czy ktoś może podpowiedzieć jak zrobić adaptację? Poniżej link do fotek z programu INPA i poniżej pytania:


1. Miałem trudności z połączeniem z INPĄ. Mam kabel z przełącznikiem linii. W końcu program połączył się ale tylko ze skrzynią i częścią osprzętu. z silnikiem nie bo brakuje jakiś plików i program zatrzymuje się (komunikat - "program stooped) - moze ktoś miał podobny problem?

2. Na zdjęciach pokazuję jak łączę się ze skrzynią i jej identyfikację.

3. Błędów nie ma.

4. Czy ostatnie zdjęcie z informacją status calibration świadczy że adaptacja jest ok? Nic innego nie znalazłem co by przypominało adaptację.


za wszelką pomoc będę wdzięczny. Samochód stoi i nie ruszam bo wiem że trzeba zrobić adaptację. Jeśli moje zabiegi nie pomogą to wymienię jeszcze zębatki. Później jak nie pomoże to tylko naprawa skrzyni zostanie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wziąłem się więc za wymianę oleju - olej wymieniony na Motul.


po zmianie oleju chce zrobić wymagana adaptację.

 

Dla jasności to ten "Mutol" gdzie wymieniłeś w "skrzynce rozdziału mocy"?

..........................................................................................

Generalnie to na privy nie prowadzę korespondencji.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Niestety widzę ze odpowiedzi za bardzo nie dostaję więc sam muszę działać.


Dla tych którzy trafią na ten wątek z podobnymi problemami podaję:

1. Olej wymieniłem - Wlałem Motul Multi ACTF - tak zaleca MOTUL

2. Po wymianie zrobiłem adaptację INPA jak w linku na zfjeciach.

3. Zaryzykowałem i pojechałem na trasę. Łącznie przejechałem ok 400 km w tym sporo po błocie i trudnym terenie.


Póki co jest ok. Ale cały czas obserwuję temat. Samochód w terenie zachowywał się świetnie. Do tego był na letnich oponach wiec poślizgi były częste i napęd działał wyśmienicie. Samochód przejeżdżał przez koleiny, głębokie i lepkie błoto. A więc na razie jest ok.


Po dłuższej obserwacji zdecyduję czy grzebać i wymieniać zębatkę.


W planie mam jeszcze wymianę oleju w mostach. Tu pójdzie Motul Gear 300 lub 300 LS.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...

Hej u brata w x3 e83 tez wymieniliśmy olej i zębatek xDrive a adaptacje moim zdaniem lepiej to idzie zrobić przez

" Ista + " wyświetla parametry pracy i testuje cały VGT jest

to bardziej czytelne , niż w impie i masz 100% pewności ze adaptacja się powiodła bo przy pomocy impa coś nie chciało zrobić bo niby wszystko poszło przez impe ale po sprawdzeniu w ista+ nie wyzerowalo parametrów nastawczych silniczka

tak samo jak reset (wymiany oleju ) w Vgt w impe tego nawet nie ma !!!

Druga sprawa impa w x3 to porażka dużo eror wo i

problemy z połączeniem trzeba kombinować

A w ista+ super to działa bez żadnych problemow

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.