Skocz do zawartości

524td Problemy chyba z turbina - cisnienie oleju


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Problem dotyczy mojego 524td rocznik 1985, wstawilem zapytanie do tego dzialu bo gdzieindziej nie bylem w stanie rozpoczac watku od "E28" choc w sumie problem moglby dotyczyc prawdopodobnie kazdego silnika z turbo i nie wiem czy nie ograniczam w ten sposob liczyby przegladajacych a zatem i liczyby tych ktorzy mogli by mi pomoc, ale do rzeczy.

 

524td, przebieg orginalny 190tys km , jestem drugim wlascicielem od nowosci, silnik wedlug wszystkich przeslanek wydaje sie byc w stanie bardzo dobrym, zuzycie oleju na poziomie 0,5 litra miedzy wymianami.

 

Od dluzszego czasu zwrucilem uwage, ze jesli silnik przez dluzszy czas pracuje pod pelnym obciazeniem to zaczyna slabnac, czyli ruszam do sprintu jedynka wkreca sie pieknie w obroty goni do 5000 dwojka to samo - caly czas gaz w podlodze - na trojce nagle zaczyna go przymulac, niechetnie wchodzi w wyzsze obroty, jesli popusze mu noge z gazu, pojade chwile z rownomierna predkoscia i znow gaz do dechy, to na kolejne kilkanascie sekund ma pelna moc i znow slabnie

 

Tak bylo do niedawna, a problem tlumaczylem sobie ukladem paliwowym, zanieczyszczonym filtrem ktory bede zmienial przed zima itd.... a ze swojego turbodiesla nie uzywam raczej do jazdy wyscigowej to nie przejmowalem sie tym bardzo bo i tak zadko pedal laduje na dnie.

 

Wczoraj zrobilem klikusetkilometrowa trase i troche sie jednak przerazilem, po pierwsze problem nastepuje szybciej niz kiedys, w momencie slabniecia daje sie slyszec lekki warkot/szuranie z pod maski jesli nie ustapie i pedal jest nadal w podlodze to nagle to ciche szuranie staje sie w moment bardzo glosne i zapala sie kontrolka cisnienia oleju :shock: !!!!! co sie dzieje dalej naturalnie nie sprawdzam tylko natychmniast sciagam noge z gazu. Im ostrzej jade tym zdarza sie to czesciej, przy ciaglym wyprzedzaniu nieraz nawet juz przy 3500 obr/min. Jesli uspokoje jazde to po przejechaniu klimetra znow moge przez chwile krecic do 5000tys z pelna moca. Podobnie na autostradzie, rozpedzam sie na prostej do maksymalnej predkosci licznikowych 190km/h i zaraz ten efekt, spuszczam noge z gazu i znow OK. Maksymalna rowna predkosc z jaka moge jechac zeby nic sie nie dzialo to 160-170km/h.

 

- Nie wiem o co biega, nasuwa mi sie natychmiast turbosprezarka ale obiawy sa dziwne a po chwili spokojnej jazdy auto ostro goni do przodu.

- Jesli traci cisnienie oleju na turbinie to co sie z tym olejem dzieje, nic nie kapie, nic nie kopci nic nie smierdzi.

 

Olej to Castrol 10W-40 zmieniany regularnie.

 

Czy w tym aucie jest wiecej niz jeden czujnik cisnienia oleju, czy musze wyjsc z zalozenia ze w tych krotkich momentach zapalonej kontrolki nie mam takze cisnienia na panewkach walu :shock: ???? nie chcialbym dobic staruszki :(

 

W mechanice robie wszystko sam ale w turbinach nie mam wielu doswiadczen, bylem u dwoch obcych mi mechanikow i po zadawanych przez nich pytaniach widze , ze nie maja kompletnie zadnego pojecia.

 

Czy ktos moglby mi kogos polecic w zachodniopomorskim, moze ktos sie spotkal z identycznym problemem i zna rozwiazenie?? moze to typowa usterka w tym silniku a ja o tym nie wiem?? Nie sztuka wymontowac turbine i wyslac do gdzies do remontu - a pozniej sie okaze , ze to nie to.

E24 628CSi 12/1982 Delphin-Metallic - wegetacja... :(

E28 524td 06/1985 Karminrot ze szpera :) i silnik nowka!!!


Nowe amortyzatory BILSTEIN B6, CZESCI UZYWANE

Kontakt: 0049-176-4889-3646, 0695039390, GG 244669 lub PW

Opublikowano (edytowane)

Lampka ciśnienia oleju w E28 524td ma dwa zastosowania :!: :shock:

Zapala się także, gdy ciśnienie doładowania jest za wysokie.

 

Twój turbodiesel zachowuje się jakby miał niesprawny zawór upustowy, niepotrzebnie, za szeroko uchylający się po kilkunastu sekundach dużego obciążenia. To by tłumaczyło też te dziwne dźwięki spod maski i to "siadanie" mocy.

Edytowane przez 130rapid

- No, stał tutaj! Był! Patrzył na swoje paznokcie! Rozpłynął się! Nie ma go!

(Bogumił Kobiela we "Wszystko na sprzedaż". Rok później rozbił się na amen swoim białym BMW).

Opublikowano
Nie sadze zeby tutaj turbina byla powodem do zmartwien. Otworz maske wlacz motor i niech ktos mu tam gazuje do 5tys. przez jakis czas a Ty nasluchuj co sie dzieje i skad te odglosy dochodza. Jedyna rada ale ja bym nie stawial na turbine .... Moj 2,4td ma 330.000tys. i poza "turbo dziurą" nie ma jakis wiekszych objawow meczenia. Z drugiej strony jak mowisz ze z olejem jest nienajgorzej to wszystko wskazywaloby na wlasnie padajaca turbine .... Trudno powiedziec ja bym najpierw pomeczyl go na postoju i nasluchiwal skad sie biora te dziwne odglosy. Pozdrawiam i czekam z niecierpliwoscia na informacje bo chetnie pochlonalbym jakies informacje budujace wiedze na temat 2,4td :)
Opublikowano

130rapid jestes wielki :modlitwa: :modlitwa: :modlitwa:

 

w ostatnim snie bym sie nie domyslil, ze kontrolka ma dwie fukcje choc instrukcja obslugi lezy obok. Moglbym jeszcze dlugo szukac tego oleju :)

 

Wyglada na to, ze albo z czasem albo moze od temperatury cos sie zacina. Zasadniczy szkopul w tym , ze w momencie kiedy swieci sie za wysokie cisnienie turbiny ona ewidentnie w ogole nie laduje, auto ma osiagi ponizej wolnossacego M21, po chwili lub krutkim ostygnieciu po trafi dobrze wcisnac w fotel (na miare 210Nm oczywiscie). Niestety nie znam budowy turbiny dokladnie, wiem , ze jest zawor upuszczajacy powyzej 0,8 BAR ale jakie tam jeszcze ewentualne klapki sa w drodze to juz niestety nie wiem.

 

Peron mam nadzieje , ze nie krecisz swojego td do 5000 bez obciazenia bo odmowi Ci wspolpracy szybciej niz Ci sie wydaje. Pozatym u mnie problem jest tylko pod DUZYM obciazeniem - na luzie, a nawet na pierwszym biegu ruszajac i hamujac nie jestem w stanie wywolac problemu.

E24 628CSi 12/1982 Delphin-Metallic - wegetacja... :(

E28 524td 06/1985 Karminrot ze szpera :) i silnik nowka!!!


Nowe amortyzatory BILSTEIN B6, CZESCI UZYWANE

Kontakt: 0049-176-4889-3646, 0695039390, GG 244669 lub PW

Opublikowano

Mam wizje:

 

Jak pisalem, nie od dzis wydawalo mi sie, ze samochod ma niezbyt drozny filtr paliwa, zmieniany byl przed zeszla zima i juz pod koniec zimy mialem z nim pierwsze problemy, pozniej zrobilo sie cieplej , sprawa ulegla zapomnieniu a nowy filtr jezdzi w bagazniku od pol roku.

 

Tak sobie pomyslalem - auto jezdzi normalnie, krotkie intensywne przyspieszenia sa mozliwe bo spora czesc ropy czeka przed pompa wtryskowa juz przefiltrowana. Pod dlugotrwalym obciazeniem pompa nie wydala z zassaniem na dluzsza mete odpowiedniej ilosci paliwa przez zapchany filtr, i auto zaczyna slabnac, coraz bardziej i bardziej, az w pewnym momencie nie ma odpowiedniej ilosci paliwa nie tylko zeby przyspieszyc ale takze do przepalania calego powietrza ktore tloczy turbosprezarka, w kolektorze dolotowym tworzy sie za wysokie cisnienie, zapala sie kontrolka zawor spuszcza cisnienie a samochod kompletnie zostaje pozbawiony osiagow.

 

Co wy na to??, dla mnie pasuje jak puzzle, bardzo bym chcial zeby to byl caly problem. Kiedys jezdzilem wprwdzie VW T2 1,6TD na kompletnie zatkanym filtrze az w koncu stanal a turbina nie krzyczala "NIE".

 

Jak ma ktos argument do obalenia tej tezy to chetnie slucham , a jak nie to musze znalezc czas i miejsce ktorego przez ostatnie dni bardzo mi brakuje, filtr musze wymienic co by nie bylo.

E24 628CSi 12/1982 Delphin-Metallic - wegetacja... :(

E28 524td 06/1985 Karminrot ze szpera :) i silnik nowka!!!


Nowe amortyzatory BILSTEIN B6, CZESCI UZYWANE

Kontakt: 0049-176-4889-3646, 0695039390, GG 244669 lub PW

  • 2 tygodnie później...
Opublikowano

Filtr byl niedrozny, dodatkowo pekniety wezyk cisnieniowy sterowania turbina. Na koniec wyregulowalem zawory po 40tys km :duh: , luz oscylowal w granicach 0,40 - 0,50 :mad2:

 

Silniczek chodzi az milo, kreci do konca bez najmniejszego czkniecia :)

E24 628CSi 12/1982 Delphin-Metallic - wegetacja... :(

E28 524td 06/1985 Karminrot ze szpera :) i silnik nowka!!!


Nowe amortyzatory BILSTEIN B6, CZESCI UZYWANE

Kontakt: 0049-176-4889-3646, 0695039390, GG 244669 lub PW

Opublikowano

Gratulacje za trafną hipotezę. :clap: :clap:

 

Chociaż wygląda, że E28 obraziła się za brak troski przez trochę za długi czas... :naughty: :twisted2:

- No, stał tutaj! Był! Patrzył na swoje paznokcie! Rozpłynął się! Nie ma go!

(Bogumił Kobiela we "Wszystko na sprzedaż". Rok później rozbił się na amen swoim białym BMW).

Opublikowano
Czas nie by dlugi, te 40tys zrobila od czerwca zeszlego roku, kilometrow po prostu jakos szybko nalecialo. W M30 sprawdzam luz zaworowy co 20tys km. i zadko kiedy wymaga wiekszej korekty a M21 jakos.... brzmial jakby normalnie, chodzil rowno - szczerze mowiac nie spodziewalem sie tak duzej odchylki... Grunt , ze luz posuwal sie w ta a nie druga strone.

E24 628CSi 12/1982 Delphin-Metallic - wegetacja... :(

E28 524td 06/1985 Karminrot ze szpera :) i silnik nowka!!!


Nowe amortyzatory BILSTEIN B6, CZESCI UZYWANE

Kontakt: 0049-176-4889-3646, 0695039390, GG 244669 lub PW

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.