Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam


Czy wymiana poduszek w e53 spod silnika n62 jest bardzo pracochłonna?

W serwisówce piszą, że trzeba opuścić sanki. Czy bez tego się nie da?

Jeśli jest to konieczne, to czy po przykręceniu sanek trzeba wykonać regulację geometrii zawieszenia?


Co z poduszką skrzyni biegów?

Serwisówka mówi - zdemontować układ wydechowy - czy rownież trzeba? Wskazuje też na jakieś specjalistyczne narzędzie do wyciśnięcia poduszki... bez tego ani rusz?


Delikatne wibracje na wolnych obrotach skłaniają mnie do myślenia w kierunku wymiany tych poduszek. W lecie nie ma problemu - jak klima włączona i obroty ciut podciągnięte to wibracji nie ma. Jak wyłączę klimę to coś tam zadrży na wolnych obrotach, szczególnie po zapięciu D lub R.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano (edytowane)

Kolego to może być tłumik drgań/koło pasowe

Instrukcja wymiany tłumika drgań

https://www.newtis.info/tisv2/a/en/e53-x5-4.4i-sav/repair-manuals/11-engine/11-23-vibration-damper/


Instrukcja wymiany poduszek silnika

https://www.newtis.info/tisv2/a/en/e53-x5-4.4i-sav/repair-manuals/22-engine-transmission-mounting/22-11-engine-mounting/


Instrukcja wymiany poduszki ASB

https://www.newtis.info/tisv2/a/en/e53-x5-4.4i-sav/repair-manuals/22-engine-transmission-mounting/4NjZwbz


Nie mogę znaleźć dla twojego silnika i modelu filmiku z instrukcji jak wpływa załączenie klimatyzacji na pracę tłumika drgań.

Załączę ci film z mojego modelu.

https://www.newtis.info/tisv2/a/en/f11-520d-tou/ned/01-drive/01-noise/engine-noise/videos-n47/1VnXvvjCMU

Edytowane przez Burza1234
Opublikowano

Oglądałem go w lecie. Nie wskazywał jakiś rozwarstwień czy innych luzów (zdejmowałem pasek wielorowkowy).

Sprawdzę jeszcze raz - czy jest jakaś pewna metoda przetestowania tego tłumika?


Tak czy siak nie zabieram się jeszcze do roboty tylko badam teren :-)

Opublikowano

Instrukcje wymiany znam.

Pytam, czy są opcje, przy jakimś pokombinowaniu ominięcia pewnych kroków oraz ominięcia narzędzi.


Serwisówki są brutalne - użyć „specjal tool” nr xx yyy xxx. Czasem, w praktyce okazuje się, że za „specjal tool” wystarczy kawałek rurki lub wygięty pręt, a czasem faktycznie bez „narzędzia” nie da rady.


Te filmik nie działa.

Jak zweryfikować koło pasowe?

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Filmik

Pokazane jest jak na wolnych obrotach ,przy rozgrzanym silniku, po włączeniu klimatyzacji ustaje głośna praca tłumika drgań.


Jeśli chodzi o wymianę poduszek to nie mam pojęcia.

Ja w swojej wymieniałem trzy tuleje tylnego mostu bo auto drgało na postoju i szarpało w czasie zmiany biegów. Serwis za ich wymianę chciał 2066,- ziko.

Mój mechanik nigdy tego nie robił. Podesłałem mu filmik z YouTube i powiedział abym przyjechał na wymianę. Zapłaciłem 400,-.

Porównując filmik do instrukcji to jest trzy razy więcej roboty robiąc zgodnie z instrukcją.

Poszukaj na YouTube. W USA jest dużo X5. Jest też dużo filmików z twoim modelem .

Powodzenia i pozdrawiam.... :cool2:

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.