Skocz do zawartości

[M50NV] Zwarcie plusa do masy sterownika


toybro

Rekomendowane odpowiedzi

Witajcie. W zeszły czwartek przetarłem kable sondy podczas wyjazdu z podwórka (za niskie auto).

Po przetarciu auto zaczęło szarpać i zgasło. Zapchaliśmy auto do domu, sprawdziłem wszystko, zrobiłem nową wiązkę sondy i masę wtrysków (auto tak szarpnęlo że kabel masowy listwy wtrysków się urwał). Po odpaleniu auto chodziło na 4 cylindry więc pojechałem kupić nowy sterownik, wszystko zaczęło działać. Niestety, auto zaczęło znów przerywać, po przejrzeniu każdej masy, sprawdziłem że gdy jest zapłon przekręcony to pomiędzy blokiem silnika a plusem na aku jest przejście, nie wiem czy to dobrze ale jest. Po dołożeniu drugiej masy między kabiną a silnikiem auto wciąż przerywało, podpiąłem stary sterownik bez obudowy auto chodziło i nie gasło, podpiąłem nowy sterownik i połozyłem go na kolektorze dolotowym, auto nie gasło, wsadziłem go w komorę sterownika i auto zgasło, co ciekawe okazało się że gdy podam masę na sterownik silnika to auto gaśnie. tak jakby by było przepięcie. Kupiłem nowy alternator i rozrusznik gdyby coś tam się działo, dalej nic.

DIS nie widzi błędów sterownika, lecz pokazuje się błąd 129 sterownika ABS'u (fahrzeuggeschwindigkeit abs regelung nicht aktiv bls nicht bestätigt keine unterspannungserkennung) [kontrola prędkości abs pojazdu nieaktywna BLS nie potwierdzona brak wykrywania podnapięcia]. Czujniki wszystkie cacy, każdy prawidłowo oporność, również przy pompie abs. Zwarcie jest gdzieś za puchą bezpieczników bo jest tam pobór około 6,3A, Po odłączeniu wiązki kabinowej pobór jest wciąż.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Ewidentnie masz zwarcie.

Podaj miesiąc i rok produkcji oraz jaki masz silnik.

O jakiej wiązce kabinowej mówisz???

Piszesz też ,że jest przejście między blokiem silnika a dodatnia klemą akumulatora, ale co mierzyłeś...???.napięcie?????


Sprawdź masę,między silnikiem a budą auta.

Zmierz napięcie . Dobrze by było abyś zaangażował do tego drugą osobę. Napięcie nie powinno przekraczać 0,5V w czasie rozruchu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przejście jest, tzn miernik piszczy gdy przyłożę byle jaki kabel masowy do plusa, rocznik to 96 oryginalnie 1.6 M43, a teraz M50B25NV z 04/92. Sprawdzane 3 sterowniki, każdy tak samo reaguje. Póki co mam wybebeszone całą instalacje kabiny, radio, licznik, przełączniki itp, zero oznak przyjarania. Miernik dewalt, gdy przyłożę go miedzy kablem skrzynki bezpieczników a plusem na skrzynce to pali bezpiecznik miernika. Napięcie 0,43 podczas rozruchu, gdy odepnę masę z sterownika ( mam kabel przymocowany a sterownik na wierzchu bo go i tak do budy się przykreca na miejscu) to auto odpala bez żadnego problemu i jeździ. Masy na silniku sprawdzone, w razie co dałem dodatkową prosto z aku na cewki. Dodam że gdy auto już odpali na masie przymocowanej do kompa to potrafi z dupy zgasnąć i reakcja na gaz jest zerowa, plus puka w dolot, tak jakby nie było paliwa a wiem że wtryski są sterowane masą
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Odciąłem wtyczke sondy, połączyłem masę z ekranem. Taki mix podpiąłem pod obudowę sterownika i auto zaczęło pracować lecz brak jest odcinki. pojechałem się przejechać, niestety, auto zaczęlo falować i gasnąć podczas jazdy. Normalnie licznik się wyłączał, dla testu podłączyłem 3 sprawny sterownik i wciąż to samo.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.