Skocz do zawartości

[M50NV] Zwarcie plusa do masy sterownika


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witajcie. W zeszły czwartek przetarłem kable sondy podczas wyjazdu z podwórka (za niskie auto).

Po przetarciu auto zaczęło szarpać i zgasło. Zapchaliśmy auto do domu, sprawdziłem wszystko, zrobiłem nową wiązkę sondy i masę wtrysków (auto tak szarpnęlo że kabel masowy listwy wtrysków się urwał). Po odpaleniu auto chodziło na 4 cylindry więc pojechałem kupić nowy sterownik, wszystko zaczęło działać. Niestety, auto zaczęło znów przerywać, po przejrzeniu każdej masy, sprawdziłem że gdy jest zapłon przekręcony to pomiędzy blokiem silnika a plusem na aku jest przejście, nie wiem czy to dobrze ale jest. Po dołożeniu drugiej masy między kabiną a silnikiem auto wciąż przerywało, podpiąłem stary sterownik bez obudowy auto chodziło i nie gasło, podpiąłem nowy sterownik i połozyłem go na kolektorze dolotowym, auto nie gasło, wsadziłem go w komorę sterownika i auto zgasło, co ciekawe okazało się że gdy podam masę na sterownik silnika to auto gaśnie. tak jakby by było przepięcie. Kupiłem nowy alternator i rozrusznik gdyby coś tam się działo, dalej nic.

DIS nie widzi błędów sterownika, lecz pokazuje się błąd 129 sterownika ABS'u (fahrzeuggeschwindigkeit abs regelung nicht aktiv bls nicht bestätigt keine unterspannungserkennung) [kontrola prędkości abs pojazdu nieaktywna BLS nie potwierdzona brak wykrywania podnapięcia]. Czujniki wszystkie cacy, każdy prawidłowo oporność, również przy pompie abs. Zwarcie jest gdzieś za puchą bezpieczników bo jest tam pobór około 6,3A, Po odłączeniu wiązki kabinowej pobór jest wciąż.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Ewidentnie masz zwarcie.

Podaj miesiąc i rok produkcji oraz jaki masz silnik.

O jakiej wiązce kabinowej mówisz???

Piszesz też ,że jest przejście między blokiem silnika a dodatnia klemą akumulatora, ale co mierzyłeś...???.napięcie?????


Sprawdź masę,między silnikiem a budą auta.

Zmierz napięcie . Dobrze by było abyś zaangażował do tego drugą osobę. Napięcie nie powinno przekraczać 0,5V w czasie rozruchu.

Opublikowano
Przejście jest, tzn miernik piszczy gdy przyłożę byle jaki kabel masowy do plusa, rocznik to 96 oryginalnie 1.6 M43, a teraz M50B25NV z 04/92. Sprawdzane 3 sterowniki, każdy tak samo reaguje. Póki co mam wybebeszone całą instalacje kabiny, radio, licznik, przełączniki itp, zero oznak przyjarania. Miernik dewalt, gdy przyłożę go miedzy kablem skrzynki bezpieczników a plusem na skrzynce to pali bezpiecznik miernika. Napięcie 0,43 podczas rozruchu, gdy odepnę masę z sterownika ( mam kabel przymocowany a sterownik na wierzchu bo go i tak do budy się przykreca na miejscu) to auto odpala bez żadnego problemu i jeździ. Masy na silniku sprawdzone, w razie co dałem dodatkową prosto z aku na cewki. Dodam że gdy auto już odpali na masie przymocowanej do kompa to potrafi z dupy zgasnąć i reakcja na gaz jest zerowa, plus puka w dolot, tak jakby nie było paliwa a wiem że wtryski są sterowane masą
Opublikowano
Odciąłem wtyczke sondy, połączyłem masę z ekranem. Taki mix podpiąłem pod obudowę sterownika i auto zaczęło pracować lecz brak jest odcinki. pojechałem się przejechać, niestety, auto zaczęlo falować i gasnąć podczas jazdy. Normalnie licznik się wyłączał, dla testu podłączyłem 3 sprawny sterownik i wciąż to samo.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.