Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam wszystkich,

zwracam się z zapytaniem czy ktoś może mi podpowiedzieć w kwestii napędu x drive. Auto jak z tematu e53 3.0i 2003.10 rok. Około 3 tygodnie temu pojawił mi się błąd na wyświetlaczu licznika engine failsafe prog oraz zapaliła się kontrolka żółta 4x4 w kółku i napis żółty brake. Zgasiłem auto i ponownie odpaliłem i problem znikł. Po przejechani paru km, błąd nie wrócił do czasu przejazdu przez krawężnik, tj, koła skręcone , zjazd z krawężnika, prędkość prawie zerowa, przód zjechał i wyskoczył komunikat czy właściwie żółte 4x4 w kółku jakby zostało wyłączone DSC. Udałem się do kolegi, został podłączony komputer z programem ista z czerwca 2019 rok, po odczytaniu błędów wyskoczyło 0054C6 VTG Oil wear. Kolega skasował błąd i było dobrze na 90 km i błąd wraca, szczególnie przy zjazdach z nie równości i nie jest regułą, że przy skręconych kołach, ale już tylko wyskakuje to żółte 4x4. Sam podłączyłem teraz program inpa i wyskoczyły dwa błędy tj

54C6 oraz 5f3a.

Co zostało zrobione przy aucie,

1. 2 tygodnie temu wymienione wahacze przód

2. zębatka w silniczku została obrócona o 180 stopni, czekam na nową

3. dziś auto przeszło pełną geometrię

4. dziś też zostały wyważone koła na nowo o rozmiarze 235 65 17 ciśnienie 2,2

5. kolega wykonał mi kalibrację czujnika skrętu programem ista, jeżeli źle piszę może sam kolega mnie poprawi jeśli czyta ten wątek.

6. olej w ASB był wymieniany w grudniu 2018

Problem: wyskakujące samo żółte 4x4 w kółku, zazwyczaj na uskoku.

Czy ktoś może mi podpowiedzieć gdzie można jeszcze szukać przyczyny?

Dziękuję za ewentualne wskazówki. Pozdrawiam

Opublikowano
A ten drugi błąd to nie od taśmy, czujnika skrętu? Kierownicą z parę razy od oporu do oporu... Ok nie od taśmy. Ale się już nie pojawia to spróbuj z tą kierownicą.
Opublikowano
Witam. Olej w vtg jeszcze nie został zmieniony. Proszę o informację co odpowiada za sprawdzenie jego parametrów czy w ogóle skąd informacja, że czas to wymienić. Kolega który podłączył mi ista miał problem z kalibracja vtg . Podłączyć się udało ale sama kalibracja zębatki i silnika nie była możliwa. Nie dało się tego zrobić.
Opublikowano
Witam, opcja była kolega przy tym dużo robi, nie było możliwości, odrzuca próbę połączenia.
Opublikowano
Witam ponownie a może skończyły się szczotki w silniku sterującym VTG. Już widziałem taki przypadek i wtedy nie można skalibrować.
Opublikowano

Jak odrzuca próbę połączenia to coś jest nie tak z kompem diagnostycznym, interfejsem albo ze sterownikiem transferboxa.


Jeśli się da połączyć i uruchomi się adaptację a ta nie chce się zakończyć pozytywnie to coś nie tak z nastawnikiem. Albo zębatka wytarta i przepuszcza albo coś elektrycznie jest źle.

Tam adaptacja jest prosta - podczas adaptacji sterownik wykonuje ruchy silnikiem od jednego do drugiego skrajnego położenia. Skrajne położenia są detektowane poprzez wzrost prądu silnika.


Właśnie zobaczyłem ostatni Twój post. Co do szczotek - może i tak być. Posłuchaj czy podczas testowania istą słychać pracę tego silniczka - powinno być słychać płynne „ziiiit”, „ziiiit”. W obie strony tak samo.

Opublikowano
Witam, a czy takie szczotki są dostępne jako detal? Czy jakiś sliniczek trzeba kombinować?

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.