Skocz do zawartości

Wymiana oleju i filtrow a strata mocy


Arex982

Rekomendowane odpowiedzi

Witam, mam pewne pytanie.

Mianowicie czy jest możliwa strata mocy po wymianie oleju wraz z filtrami między innymi powietrza (do, którego w sumie dostęp jest tragiczny )

Moje auto to BMW e91 z silnikiem 2.0 163

Dzisiaj po wyjezdzie na autostradę zauważyłem jakby samochód od tych 140 km/h jakby gorzej się rozpędzal na 6 biegu to już okropność. A spalanie wynosić wtedy 10l mimo całego pedała w spodzie..

Auto do 100km/h rozpędza się normalnie choć też jakby troszkę słabiej. Czy jest taka możliwość? Czy to raczej moje placebo. Olej zalany castrol 0w30.

Z góry dziękuję i przepraszam za głupie pytanie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Może coś jest źle poskładane i brakuje powietrza? Ekonomizer powinien się zamykać na każdym biegu.


Dostęp do filtra i jego wymiana jest prosta tylko czasochłonna bo trzeba sporo rozebrać.

3A0jS9b.png
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czyli raczej będzie to kwestia wymiany filtra,dostawałby za mało powietrza przez to miałby problemy z mocą?

U mnie był problem, że obudowa nie chciała wyjść Blok ana przez coś z tyłu. Prawdopodobnie jakis zatrzask oraz kable.

A po wymianie filtra obudowa niezbyt chciała wejść na swoje miejsce.

Korzystając z okazji Panowie może powiecie mi do to takiego? Ten czarny zbiornik po prawej stronie z dwoma strzałkami i nakretką i nie chodzi mi o filtr oleju

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Prawdopodobnie źle założyłeś sam filtr powietrza, żeby to robić prawidłowo trzeba w tym aucie zdjąć całą górę tzn. filtr kabinowy, wstępne podszybie, odkręcić rozpórki i ich skarpetę, zdjąć obie pokrywy silnika i dopiero można się brać za odkręcanie obudowy filtra powietrza.


Przy zakładaniu filtra musi on wejść na swoje mocowanie, najpierw z przodu auta.


Po prawej stronie są zbiorniki na płyn wspomagania i płyn chłodniczy.

3A0jS9b.png
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Temat do zamknięcia, koledzy mieli rację, wymieniałem łożysko i przy okazji zapytałem mechanika o tą przyczynę-stwierdzil że nie ma szans, i tak by szło przez przepływomierz.

Aczkolwiek kupno nowej obudowy filtra pomogło tamta jakoś dziwnie nie chciala sie wpasować na swoje miejsce i przez to pewnie ciaglo lewe

Dzięki wielkie za pomoc i rozwianie strachu, szerokości :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.