Skocz do zawartości

Pierścienie czy uszczelniacze - M52b28 bierze olej


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Cześć wszystkim


Silnik ma przebieg około 250k i bierze ponad 0,7 litra na 1000km. Na razie wymieniłem separator, ale to w ogóle nie pomogło. Wycieków na zewnątrz nie ma. Do układu chłodzenia również. Na zimnym silniku czuć natomiast zapach spalanego oleju. Czasami przez pare sekund pojawia się tez niebieski dymek. Po rozgrzaniu dymić przestaje.


Domyślam się, że na początek trzeba sprawdzić ciśnienie na cylindrach. Czy przy tym przebiegu powinnienem celować w 13-15bar? Potem próba olejowa żeby stwierdzić czy to pierścienie czy uszczelniacze zaworów? Czy można zrobić cis jeszcze? Znacie jakiś warsztat, który by mi to ogarnął uwzględniając, że jeśli to uszczelniacze to zrobią to bez zdejmowania głowicy? Będę też wdzięczny za widełki cenowe takiej operacji.


Pozdrawiam!

Opublikowano
Według opisu najprawdopodobniej uszczelniacze zaworowe. Do wymiany nie trzeba demontować głowicy, ale trzeba zdemontować wałki rozrządu. Jest przy tym trochę roboty. Ceny takiej usługi Ci nie podam, bo nie prowadzę warsztatu.
  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano
Oddałem do mechanika (narazie zostawię dla siebie, który to warsztat). Uszczelniacze zostały zmienione bez zdejmowania głowicy. Efekt jest taki że zapach na zimnym pozostał. Nie wiem teraz czy to niedopalony olej czy benzyna bo jakby zwiększyło mi się spadnie (o 2-3litry /100 km ale to może moja cięższa noga) Zrobiłem zaledwie 300 km więc nie jestem w stanie sprawdzić na bagnecie czy ubywa oleju. Ubywa za to płynu chłodniczego a pod nakrętka wlewu oleju jest majonez (!) Czy możliwe ze w warsztacie poszło coś nie tak czy to zwykły przypadek?
Opublikowano

A czy kiedyś przypadkiem go lekko nie przegrzałeś ?

Ja tak miałem w swojej 320i, ukręcił się wirnik pompy i lekko się przygrzała, po czym czasami lubiła lekko zadymić na niebiesko. Zalałem płukanką przed zmianą oleju i od tego czasu niebieskiego dymka brak, chodź nie ukrywam że troszkę oleju popija, ale to raczej przez uszczelniacze zaworowe wydechowe. Polecam Ci to zrobić, to najtańszy sposób, a może być poprawa :cool2:

BMW - Bardzo Mądry Wybór ;-)

http://forum-lines.ru/rez/ab278744.gif

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.