Skocz do zawartości

Problem z zawieszonym rozrusznikiem


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Witam! Opis problemu dość typowy - próbuję uruchomić auto i słyszę tylko klapnięcie jak przy rozładowanym akumulatorze. Rozrusznik był regenerowany pół roku temu - wymieniali mi bendix i jakieś tulejki. Dodam, że auto jest w remoncie i przez 3 miesiące silnik nie był odpalany - wczoraj odpaliłem i wszystko grało a dzisiaj wsiadam i po przysłowiowych ptokach. Co robić - wykręcać i jechać do zakładu który regeneruje czy rozebrać, coś przeczyścić, nasmarować itd? :roll:
Opublikowano
Najpierw wyczyść klemy i zaciski akumulatora do błyszczącego, czyściutkiego metalu.

- No, stał tutaj! Był! Patrzył na swoje paznokcie! Rozpłynął się! Nie ma go!

(Bogumił Kobiela we "Wszystko na sprzedaż". Rok później rozbił się na amen swoim białym BMW).

Opublikowano

możesz jeszcze spróbować bujnąć autem na biegu,

czasem ząb trafia w ząb i rozrusznik nie kręci,

chociaż w BMW nie spotkałem się z tym....

Opublikowano
Hm dla świętego spokoju spróbuje, chociaż tam jest raczej ok, akumulator też ładowałem...

 

:naughty: :naughty: :naughty:

Ha :!: Nawet naładowany akumulator nie przekaże prądu dalej przez zaśniedziałe klemy.

 

To się przytrafia już kilkuletnim samochodom.

Dłuższy postój sprzyja zaśniedzeniu...

 

Kawałek papieru ściernego, 10 minut starannego czyszczenia i kłopoty mogą się skończyć.

- No, stał tutaj! Był! Patrzył na swoje paznokcie! Rozpłynął się! Nie ma go!

(Bogumił Kobiela we "Wszystko na sprzedaż". Rok później rozbił się na amen swoim białym BMW).

Opublikowano
No więc sprawa wygląda tak: wyczyściłem klemy na styku z zaciskami akumulatora. Cisza... wyjąłem rozrusznik i podłączyłem innymi kablami pod goły akumulator i zarówno wyskakuje zębatka jak i zaczyna się kręcić. No to sprawdzam omomierzem przewód - przykładam do końcówki nakładanej na rozrusznik i na kleme - nie piszczy, więc przekładam na koniec przewodu przy mocowaniu przewodów do klemy - piszczy - wniosek: zaśniedziałe mocowanie tego grubego kabla na klemie no i to że niepotrzebnie go wymontowałem;/ Czyli dzięki za poprawną diagnozę :8) I dobrze, że nie polecialem z nim do regeneracji od razu bo pewnie by mnie skasowali za wymiane czegoś co nie jest uszkodzone!
Opublikowano
No ja za calkowity remont rozrusznika do m21 - 2,4td zaplacilem 300zl z robocizna i czesciami - calkowity remont oznacza ze zostala tylko obudowa ze starego :)

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.