Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam Wszystkich! Jestem nowy na forum ale na pewno dużo tu czasu spędzę i na pewno na zloty będę jeździć:). Kupiłem e46 318i z niemiec, rodzina załatwiła tanio "dobry" egzemplarz i niby miał być miód malina m-pakiet touring a auto tragedia :/. Kopci na niebiesko, rozrząd tragedia. Lipa. Remont za drogi i ryzykowny więc zdecydowałem się na zakup drugiego silnika i samemu przełożyć. Co to są za elementy wskazane na zdjęciu? Kupiłem silnik z tego samego roku (2003r) a są inne. W zakupionym jest brak tych elementów "podciśnienia" i jeszcze brak jakiegoś sterownika pod akumulatorem. W moim aucie jest jakiś sterownik pod akumulatorem co wymusiło przekładkę całej instalacji elektrycznej:/. Ok. Poproszę o uświadomienie amatora co to za elementy, których w drugim aucie brak i od czego sterownik wyglądający jak sterownik silnika pod akumulatorem.


5bdafe34d93313famed.jpg


pozdrawiam

Opublikowano

Ty masz n42, nowszy to n46. W n42 sterownik valvetronic był osobnym elementem. W n46 jest zintegrowany ze sterownikiem silnika stąd brak dodatkowego modułu pod aku.


Drugą sprawa. N46 posiada już pompę powietrza wtórnego do rozgrzania katalizatora wraz z zaworem w celu lepszej konwersji spalin. Sprawa ekologii.

Opublikowano

Kurde.


202bc1f7f3fb6811med.jpg


To jest tabliczka z auta z którego brałem silnik. Napisane N42B20A, tak samo jak u mnie. U mnie pompa powietrza wtórego jest i oddzielny sterownik pod valvetronic jest a w zakupionym z tą tabliczką tego nie ma. Czyżbym zakupił silnik z samochodu, który kiedyś miał już silnik zamieniony na N46? We wtorek będę podłączał całą instalację i pewnie będą nerwy:/


pozdrawaim

Opublikowano

Podsumowując.


W moim samochodzie zakupionym, niesprawnym mam pompę powietrza wtórego i oddzielny sterownik od valvetronic pod akumulatorem. Kupiłem drugi silnik z anglika, który już ma sterowanie valvetronic od ecu i brak pompy powietrza wtórnego. Czyli jaki silnik mam? Jaki zakupiłem? Ciekawe czy to będzie w ogóle grało:/. We wtorek podłączanie elektryki będzie, pompę powietrza wtórnego będę miał jak i oddzielny sterownik pod akumulatorem. Będzie grać?:) Chyba, że pompę powietrza wtórnego darować se, nie przekładać jej pod zakupiony silnik?


pozdrawiam

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.