Skocz do zawartości

BMW E90 N43 Reset Adaptacji silnika


Marcin9333

Rekomendowane odpowiedzi

Cześć !


Jestem po wymianie wtryskiwaczy, świec oraz cewek w motorze n43.

Jest już niemal idealnie, ale mam wrażenie że czasami auto na jałowych

obrotach lekko drgnie. Poza tym rozpędza się bardzo ładnie, ogólnie wszystko

w porządku. Doczytałem że warto byłoby skasować wszystkie adaptacje, żeby

nauczyć autko od nowa własnego stylu jazdy. I teraz kilka pytań:


1) jak to ogarnąć za pomocą Inpa/ISTA ? prosiłbym o info gdzie szukać tej opcji/menu.

2) jak przeprowadzić procedurę poprawnie po skasowaniu adaptacji ?

Ile auto ma chodzić na wolnych obrotach zanim ruszę w drogę ?

3) jak przebiega adaptacja poszczególnych elementów ? Na co zwrócić szczególną uwagę ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 6 miesięcy temu...
Orientuje się ktoś czy przy niepoprawnie działającej sondzie nox możliwe jest aby poprawnie przebiegły adaptacje.Skasowałem je u siebie i wszystko jest ok póki silnik nie ostygnie.Następnego dnia po ujechaniu ok 10 km zaczyna szarpać,odcina jeden cyl. i korekcję wtrysków się rozjeżdżają.W zasadzie problem pojawia się kiedy już silnik zaczyna na ubogiej mieszance pracować(nox obecnie błędu nie wyrzuca ale odczytuje dane z sond lambda w "cały świat")???
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
Piter co prawda ja mam silnik N53 ale to to samo ja miałem do wymiany czujnik NOX ale silnik pracował bez zarzutu tak zrobiłem z 15 tyś km i nic . Tydzień temu wymieniłem uwalony czujnik nox na NOxem bo i katalizator tlenków azotu pewno nie długo padnie bo ma najechane 380 000 km. Po dwóch wypadach nad morze i trochę pojezdziłem po okolicy tak około 2000km fakty sa takie silnik wydaje się szybciej reagować na gaz to pierwsze a po drugie spalanie spadło o jakieś 1,5 litra aż w to nie mogę uwierzyć , będę dalej obserwował. Jeszcze wspomnę że nawet nie robiłem adaptacji silnika po wymianie NOXem odpalilem silnik i nic sie nie działo więc postanowiłem że trochę pojeżdzę i potem zrobie adaptacje , ale teraz to chyba nic nie będę robil.Wniosek jest taki że nie sprawna sonda NOX nie ma dużego wpływu na pracę silnika .
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...
  • Zasłużeni forumowicze
bzdura... tryb homogeniczny jest w msd80 trybem AWARYJNYM.. tryb uwarstwiony jest potrzebny do zaawansowanego zarządzania ECU, tryby sprawdzania wycieku wtryskiwaczy itp.. byś posłuchał mojego silnika to byś chyba nie uwierzył, że to n53

Diagnostyka silników N53 i N43

Możliwość zdalnej diagnostyki, szczegóły zapraszam na PRIV

6CiWSrm.png

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bzdura to nazywanie trybu homogenicznego trybem "awaryjnym". Tak wiem, Kaspars z bimmerprofs tak to sobie wymyslil ale nie znalazlem tam sensownego i logicznego wytlumaczenia dlaczego tak uwaza.


Jak pewnie dobrze wiesz odpalajac zimny silnik albo nawet cieply lub chwile po jezdzie zaczynasz od trybu homogenicznego czyli "awaryjnego". Jak chcesz troche pocisnac, pojezdzic z wyzszymi predkosciami i/lub obciazeniem to znowu przechodzisz w tryb "awaryjny". Wyglada na to, ze inzynierowie z bmw wymyslili sobie ze w okolo 70% zakresu obrotow/obciazenia silnik pracuje w trybie "awaryjnym" - bez sensu!



Screenshot-2021-07-30-103812.png

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.