Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam. Jestem szczęśliwym posiadaczem bmw e60 530xd 2008 rok. Szczęśliwym do niedawna, ponieważ miesiąc temu silnik uległ awarii i nadaje się tylko do wymiany. Borykam się z decyzją jaki słupek kupic. Wiadomo, że najprościej od tej samej wersjii mocy 231/235km.Natomiast rozmawiałem kilka dni temu z osobą rozbierającą/sprzedającą wiele takich motorw. Doradził abym kupił słupek od wersji 525d lub 325d gdzie moc to 197km. Konstrukcja identyczna ale nie była wyposażona we wtryski piezoelektryczne dzięki czemu elementy silnika takie jak tłoki,panewki są w dużo lepszej kondycji. Ta osoba ma na sprzedaż slupek 231/235km ale twierdzi jeżeli chcem zrobic silnik dla siebie na długi okres to jest lepsze rozwiązanie.


Teraz pytanie:

Czy modę założyc słupek z silnika M57n2 z mocą 197km pod osprzęt 235km ?


Będę wdzięczny za pomoc.

Opublikowano
Czy modę założyc słupek z silnika M57n2 z mocą 197km pod osprzęt 235km ?

 

Możesz.


 

Konstrukcja identyczna ale nie była wyposażona we wtryski piezoelektryczne dzięki czemu elementy silnika takie jak tłoki,panewki są w dużo lepszej kondycji.

 


yyy.... Tak naprawdę loteria a w zasadzie jak kto dbał tak miał ;) Nie ma podstaw by jednoznacznie twierdzić że piezo obciążają silnik bardziej niż wtryskiwacze elektromagnetyczne. Jedyne logiczne tłumaczenie to takie że mniejsza moc seryjna mniej obciążała podzespoły (panewki np).

E60 535xd+++ + 8hp70x


Individual project by mnichu

Opublikowano
Czy modę założyc słupek z silnika M57n2 z mocą 197km pod osprzęt 235km ?

 

Możesz.


Dziękuję za szybką i konkretną odpowiedź. Jedna rzecz jaka mnie jeszcze zastanawia to miska i osłona rozrządu. Mianowicie będę miał prawdopodobnie słupek z e90. To co ustaliłem to przekładam od swojej e60 miskę olejową oraz osłonę rozrządu i powinno wszystko pasować. Czy to się zgadza?

Opublikowano
Czy modę założyc słupek z silnika M57n2 z mocą 197km pod osprzęt 235km ?

 

Możesz.


 

Konstrukcja identyczna ale nie była wyposażona we wtryski piezoelektryczne dzięki czemu elementy silnika takie jak tłoki,panewki są w dużo lepszej kondycji.

 


yyy.... Tak naprawdę loteria a w zasadzie jak kto dbał tak miał ;) Nie ma podstaw by jednoznacznie twierdzić że piezo obciążają silnik bardziej niż wtryskiwacze elektromagnetyczne. Jedyne logiczne tłumaczenie to takie że mniejsza moc seryjna mniej obciążała podzespoły (panewki np).

 

Oczywiście zdaje sobie sprawę, że też sposób użytkowania przez poprzedniego właściciela ma znaczenie na stan silnika. Natomiast koleś który ma na sprzedaż silniki mówi, że przeszło przez jego ręce kilkaset takich silników, które również rozbierał i ewidentnie widać dużo większe zużycie po piezoelektrykach.


Oczywiście pisze tak informacyjnie, może ktoś będzie miał podobny dylemat i skorzysta z takiej sugestii.

Opublikowano
Tak.. pokrywa łańcucha rozrzadu w e90 jest inna i musisz swoją założyć. To samo z miską olejową bo masz xdrive. Do tego łapy silnika z Twojego silnika.... no i turbo.... reszta osprzętu;)

E60 535xd+++ + 8hp70x


Individual project by mnichu

  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano

Witam, wracam z informacją zwrotną. Przekladka udana. Troche to trwalo bo po drodze wyszlo kilka czesci do wymiany w tym nowe wtryski.


Podsumowanie::

Słupek 4000k

Części 3000k

Robocizna 3000k

Troche bolalo ale silnik w swietnej kondycji po przebiegu 160 000.


Stare wtryski wyjeciu i wlozeniu okazaly sie smietnikiem (4szt padnjete). Mechanik pojechal sie przejechac i okazalo sie ze leja na potege. Wyminilismy tez, termostaty.



Mam teraz tylko problem z dpf, zapalilia sie kontrolka po kilku dniach z mozliwoscia jazdy. Czy jezeli wszystko sprawne temp. Ok to po przejechaniu 20km ze stala predkoscia jest szansa ze sie dopali?

Opublikowano

O kurde :shock: Ja za kompletny silnik dałem 5k zł. Mam na zapas wtryskiwacze a więc minus okolo 1500 zl.... pojedynczą turbosprężarke minus 500 zl.... Nie wspominając o kompresorze klimy... rozruszniku, okablowaniu i sterowniku swiec zarowych.


Ja sie chyba zajme przekladką takich silników :D

E60 535xd+++ + 8hp70x


Individual project by mnichu

Opublikowano

No niestety jak bym wiedział, że wtryski padnięte to bym wziął kompletny. Przed obróceniem się panewki chodziły bez zarzutów. Natomiast koszt części to eksploatacyjne elementy takie jak:

- 2x termostaty -

- koćówki drążków

- pompa wody ( jak już było na wierzchu to wolałem dać nową)

- kpl rozrząd

- olej silnikowy z filtrami

- dolewka 1l oleju do skrzyni

- płyn chłodniczy

- uszczelka pod klapę - tutaj zastanawiam się dlaczego mechanik wymieniał - skoro miałem cały słupek (z e90) z klapą przykręconą oryginalnie. Tutaj nie trzeba chyba przekładać klapy z e60?

- nowe świece ( stare już słabo grzały)


Jakoś to przełknąłem - mam zamiar pare lat pojeździć.

Opublikowano

Co masz na mysli pisząc "klapa" ?



Jeśli chodzi o pokrywe zaworów to do wymiany rozrządu trzeba ją sciagnać a więc warto odrazu wymienić uszczelke.

E60 535xd+++ + 8hp70x


Individual project by mnichu

  • 2 miesiące temu...
Opublikowano
Czy modę założyc słupek z silnika M57n2 z mocą 197km pod osprzęt 235km ?

 

Możesz.


Dziękuję za szybką i konkretną odpowiedź. Jedna rzecz jaka mnie jeszcze zastanawia to miska i osłona rozrządu. Mianowicie będę miał prawdopodobnie słupek z e90. To co ustaliłem to przekładam od swojej e60 miskę olejową oraz osłonę rozrządu i powinno wszystko pasować. Czy to się zgadza?

 


Witam, wracam z tematem, gdyż borykam się z DPF w związku z wymianą.

Okazuje się jednak, że silnik pasuje natomiast jest różnica w głowicy, a dokładnie różni się osadzeniem wtrysków ( jest od e46 poliftowej 204km).

Mechanik dał podkładki pod wtryski aby pasowały, ale możliwe że jest różnica względem głowicy pod piezoelekrtyki.

Zaobserwowaliśmy, że DPF zapycha się przy jeździe na miejscu. Sadza zbiera się już po kilkudziesięciu kilometrach na poziomie kilku a nawet kilkunastu gram.

W trasie tak szybko nie przybywa - powiedzmy zbiera się normalnie.

Zastanawiamy się czy wtryski nie ,,siedzą minimalnie inaczej'' przez co na zimnym silniku gdzie dłużej się dogrzewa mieszanka nie spala się w całości i ropa trafia do DPF.


Sam DPF był wymieniony na oryginalny rok temu. Wtryski na korekcji są w normie, czujnik ciśnienia spalin nowy, świece i sterownik był wymieniany pół roku temu, nowe termostaty, odma nowa i sonda działa poprawnie, turbo nie puszcza na uszczelnieniu więc wyeliminowaliśmy wszystkie czynniki.


Pytanie czy jest możliwe, że wtryski są źle osadzone... może ktoś ma jakieś pomysły?

Opublikowano
Piezo i elektromagnetyczne wtryski są zamienne w gniazdach. Nie slyszalem by trzeba bylo dawać inne podkładki pod nie. Glowica jest w 197hp inna ale pod względem wielkości zaworów. Masz taką jak np w 535d pre lci i nie jest zadną restrykcja jesli chodzi o jej przepustowość. Nie szukał bym tutaj problemów. Jesli DPF szybko Ci sie zapełnia to być moze jest juz wyeksploatowany ?

E60 535xd+++ + 8hp70x


Individual project by mnichu

Opublikowano
Piezo i elektromagnetyczne wtryski są zamienne w gniazdach. Nie slyszalem by trzeba bylo dawać inne podkładki pod nie. Glowica jest w 197hp inna ale pod względem wielkości zaworów. Masz taką jak np w 535d pre lci i nie jest zadną restrykcja jesli chodzi o jej przepustowość. Nie szukał bym tutaj problemów. Jesli DPF szybko Ci sie zapełnia to być moze jest juz wyeksploatowany ?

 

Przy podpiętym kompie i zdjętym DPF na wolnych obrotach spaliny w normie, dopiero jak da się po obrotach zaczyna lekko kopcić na czarno.

Pewnie jak jest na biegu i silnik/wtryski dostają pełne obciążenie jest tego więcej i sadza szybko rośnie.


Wyjęte zostały wtryski, i na stole wyszło, że jeden leje ;( Wkładamy dzisiaj nowy i mam nadzieję, że będzie po sprawie.

Co do DPF, poprzedni właściciel miał papier potwierdzający wymianę 50 000 temu na nowy. Zdjęty został czujnik ciśnienia spalin i z obu stron jest ładny, żadnych pęknięć.

  • 4 tygodnie później...
Opublikowano

Witam, po wymianie lejącego wtrysku wypalanie się uruchamia, natomiast niestety DPF nie chce się wypalić poniżej 20g sadzy ( posiadam Btool) - zaczynaliśmy od poziomu 40g. Mimo kilku prób poddaliśmy się. DPF został wycięty. Przejechane 1000km, zero problemów, brak kopcenia wszystko gra.


Mam radę jeżeli ktoś będzie zmuszony usuwać DPF, jest sposób aby zyskać ,,parę złotych'' na usunięciu.

Znalazłem punkt skupu katalizatorów oraz DPF, kupiłem identyczną puszkę z usuniętym DPF ale z katalizatorem. Kosztowało mnie to 600zł. Założyliśmy do auta, a cały swój DPF zawiozłem do skupu i dostałem za niego 1400zł ;) :shock: 8-) :dance:


Pozdrawiam

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.