Skocz do zawartości

530d 231KM - osprzęt silnika - pompa wody rolki napinacz


Rekomendowane odpowiedzi

  • Moderatorzy
Opublikowano

Czołem,


Najwodoczniej od wymiany koła pasowego wszystko na około się zaczyna sypać.

Wiem, że mam pompę wody do wymiany, trochę z niej cieknie. Ale co jeszcze wymienić tam przy okazji, żeby było dobrze na dłużej?


https://czescidobmw.pl/vin/vinunit.aspx?catalogid=BMW201810&vehicleid=311850620&categoryid=166409&unitid=2030141398&ssd=$*KwFuWkttJi8-CjNkLRJuOzYiAgUbbmhoazM6IGhlJDg9KT8_anluHCZ4PDU5eGInOiZ-cXgoOzQ-ej8pJ2x_JyUpPiwYfilhfmchJiEjLzZsf1cnfy84OH9gejQ6SG9pbGp-ICQuYGN-PzE_Gyd_NzFhKTdmfXhvZGVraCcnN34pOXl8Z3p6S1sgbX8nAAAAAGtJUYk$&vin=&iframe=true&width=100%&height=100%



151840.gif?s=252361748&k=e37e2f14322c68bd71968f4291ad2595



Podobną robotę robiłem w M54, wiec coś tam wiem, pytanie o ile trudniej tutaj będzie?


A ogólnie to pytania pomocnicze wypunktuję, żeby było łatwiej:

1. Czy jak wymienię: 9, 7 i 4 będzie ok, czy coś jeszcze?

2. Czy są jakieś niespodzianki, (czy chłodnicę EGR trzeba wywalać)?

3. Ile płynu zleci jak wywalę pompę? Żebym wiedział jak się na to przygotować - miska czy wanienka? :D (płyn niedawno był wymieniany, wygląda ładnie).

4. Jak odpowietrzyć?

  • Moderatorzy
Opublikowano

No nie znalazłem :mrgreen:


Ale już po strachu, wymienione i działa - cichodza.. poza trykotaniem dizla :lol:


Z ciekawostek - dobrze uszczelkę silikonem do pompy przykleić i ostrożnie ją układać przed przykręceniem, bo łatwo sobie palce pociąć.



Jedyne co się nie udało to wymiana rolki napinacza. Kto wię jak do tego dojść? Pompa wspomagania i alternator trzeba wywalić?

Opublikowano

Rolke napinacza wymieniasz kompletną z prętem ;) Od tyłu odkręcasz kluczykiem 10 z napinacza bez demontowania czegokolwiek ;) Śrubki w napinaczu nie musisz wymieniać (jest na tyle ciasno ze nie wyjdzie).


Chyba ze juz kupiłeś samą rolke to wykręć sobie z auta cale z prętem bo na aucie tego nie odkrecisz. W imadle też bedzie ciężko ale moze jakos dasz rade ;)

E60 535xd+++ + 8hp70x


Individual project by mnichu

  • Moderatorzy
Opublikowano

Mam komplet - INA sprzedaje z prętem, uszczelką i śrubką.


Ale nie mam pojęcia jak tam dojść. Podczas poszukiwań wyszło mi, że pompa wspomagania conajmniej musi zejść, żebym tam siędostał.

Opublikowano
Mam komplet - INA sprzedaje z prętem, uszczelką i śrubką.

 

Śrubki nie wymienisz bo nie wysunie się. Chyba że odkręcisz napinacz ale bądźmy szczerzy... nie opłaca się ;)

 

Ale nie mam pojęcia jak tam dojść.

 

Jest ciasno ale da się to zrobić płaskim kluczem. Byle popuścić a potem palcami pójdzie. Nawet jak chcesz sobie pompę wspomagania odkręcić to tragedii nie ma bo 3 śrubki jak dobrze pamiętam (2xM8 i 1xM6).



Jak miałeś pompę wody też z INA to za 50k km sobie ją skontroluj. U mnie się rozpadła po około 60k km a teraz mam OE BMW :duh:

E60 535xd+++ + 8hp70x


Individual project by mnichu

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.