Skocz do zawartości

witam, rozgladam sie za 324d, prosze o porade.


debauched

Rekomendowane odpowiedzi

witam, jestem tu nowy, to moj pierwszy post. od 1,5 roku jezdze zabytkowym golfem, ale priorytety sie zmienily, potrzebuje mlodszego auta w dobrym stanie, na olej napedowy. postanowilem kupic e30 324, najpierw szukalem 324td ale jednak rozsadniej chyba bedzie kupic 324d, chcialbym kupic touring ale ciezko z tym. namierzylem jedno auto, jest to samochod naszego kolegi z forum.prosze poradzcie czy jest sens nabyc to auto i ile jest ono warte. i czy w ogole jest sens jechac do warszawy i ogladac ta e30.

:roll:

 

oto ta oferta

 

http://img149.imageshack.us/img149/2366/bmw00nx6.th.jpg

http://img134.imageshack.us/img134/2723/bmw01ha3.th.jpg

http://img219.imageshack.us/img219/265/bmw003xn7.th.jpg

http://img291.imageshack.us/img291/4912/bmw03rq5.th.jpg

http://img227.imageshack.us/img227/7657/bmw14bu9.th.jpg

http://img101.imageshack.us/img101/6919/bmw18ph9.th.jpg

http://img179.imageshack.us/img179/4199/bmw19zs5.th.jpg

http://img204.imageshack.us/img204/2069/bmw21rn0.th.jpg

http://img181.imageshack.us/img181/9792/bmw23wd0.th.jpg

http://img214.imageshack.us/img214/4787/dsc04019kb1.th.jpg

http://img291.imageshack.us/img291/5346/papierykh2.th.jpg

 

Informacje:

-----------

samochód BMW 324 D (E30) w idealnym stanie z 1988 roku (przebieg 250 tys. km,

4-drzwiowy sedan, kolor "delphin" [szary metalic] )

SAMOCHÓD NIE WYMAGA WKŁADU FINANSOWEGO !!!

( ja już taki "wkład" włożyłem :) - nowy akumulator, zabezpieczenie antykorozyjne, filtr, olej,...)

Wszystkie inwestycje warte ponad 1500 zł, opisuje dalej w tym pliku, poniżej -->>

 

Bogate wyposażenie i dodatki (patrz dalej)

Ja w samochód zainwestowałem ponad 1500 zł (w ciągu ostatniego roku, ponieważ

miałem go sobie zostawić).

nowe opony letnie (firma BARUM Brilliant / rozmiar 185/14 na gwarancji do 2008 r.)

komplet opon zimowych (firma ?/ rozmiar 185, w dostatetcznym stanie)

instalacja radiowa ( 4 głośniki, głośniki firmy Pioneer 100 W, elektryczna antena BMW ).

Instalacja przygotowana pod radio standardowe typu 1 DIN

systemy antykradzieżowe (zabezpieczenie na skrzynie biegów – Mul-T-Lock oraz

ukryty wyłacznik zapłonu )

części zamienne, które mogą się przydać w przyszłości (rozrusznik, końcówki drążków, uszczelki,

paski, żarówki, bezpieczniki itp.) - jest pół bagażnika części :)

- wszelkie sprawy typu: klucze i narzędzia (oryginalny zestaw BMW), podnośniki, nożna pompka

do kół i inne ( można powiedzieć że samochód jest kompletny - "tak jak wyjechał z fabryki" ;) )

instrukcja obsługi, książka serwisowa + ksiażka "Sam naprawiam BMW serii 3 E30".

wszystkie “papiery” ; Brief niemiecki ; umowa kupna od dilera BMW ; ksiązka serwisowa

 

W tej cenie otrzymują Państwo:

----------------------------------

Niewykorzystane OC (warte ok. 250 zł)

Nowy akumulator (na gwarancji, kupiony w styczniu 2006 - wart ok. 330 zł)

Komplet prawie nowych opon letnich BARUM (na gwarancji !) wraz z felgami ( warte ok. 1000 zł)

Komplet zimowych opon (używane, ale w dostatecznym stanie) wraz z felgami stalowymi ( bezcenne ;) )

Zabezpieczenie antykorozyjne podwozia i wnęk kół - wykonane w tym roku (800 zł)

Nowy olej (Texaco półsyntetyk 6l.), nowa uszczelka pod miskę, nowy filtr oleju (ok. 260 zł)

Zabezpieczenie antykradzieżowe (ukryty wyłacznik zapłonu - bezcenne ;) )

Zabezpieczenie antykradzieżowe (blokada skrzyni biegów – Mul-T-Lock - warte: ok. kilkaset zł)

Instalacja radiowa (kaseta, przewody, kostki, głosniki firmy Pioneer 100 W, warte ok. kilkaset zł)

FREE BONUS: Materiały informacyjne o tym modelu (folder BMW, informacje techniczne i serwisowe,

Instrukcja obsługi BMW i inne). Płyta DVD z materiałami na temat BMW serii 3 E30 i innych BMW.

FREE BONUS: Książka - “Sam naprawiam BMW serii 3”, po polsku

FREE BONUS - WLAŁEM w sierpniu NOWY olej do silnika firmy Texcaco (półsyntetyk 6 l.)

i zmieniłem filtr i uszczelkę - to jest kolejne 260 zł !

 

Wyposażenie:

------------

Wspomaganie kierownicy

Elektryczne szyby

Elektryczne lusterka

Elektryczna antena radiowa (oryginalna BMW)

Szyberdach (otwierany w całości i uchylnie)

Światła przeciwmgielne (tylne)

Zegar analogowy BMW

Komputer serwisowy BMW (inspekcje serwisowe, informacje o konieczności udania się do serwisu)

 

pozdrawiam :?: :?: :?:

 

ps. mam nadzieje ze nikt nie bedzie mial mi za zle ze przedstawilem ta oferte od tak dla wszystkich, ale dla mnie kwota za ktora mam kupic auto jest wysoka i musze miec dobry niezawodny samochod...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Znaleźć ładne E30 324d/td Touring to jest jak wygrana na loterii.

Diesel w kombi (nawet takim mało pojemnym jak E30), to najczęściej wołek roboczy. W PL często eksploatowany rabunkowo.

 

Nie ryzykowałbym określania pełnoletniego samochodu per "stan idealny".

 

Po obrazkach i opisie nie wydam oceny.

To tak jakby weterynarz oceniał konia tylko z fotografii i z rozmowy przez telefon z właścicielem. :wink:

 

Jak to jest stołeczny samochód, to poproś forumowiczów, żeby ktoś z W-wy rzucił okiem, czy warto fatygować się z 3city na oględziny.

- No, stał tutaj! Był! Patrzył na swoje paznokcie! Rozpłynął się! Nie ma go!

(Bogumił Kobiela we "Wszystko na sprzedaż". Rok później rozbił się na amen swoim białym BMW).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dyskusja na temat tego auta była prowadzona już raz - tutaj. Z resztą tam właśnie odradzałem zakup auta, przynajmniej za pieniądze, których oczekiwał właściciel. Sam oglądałem wtedy ten samochód pod kątem zakupu i wydał mi się poprostu zmęczony, stary i zaniedbany. Fakt, że do tej pory się nie sprzedał wydaje się potwierdzać moje odczucia.

Być może czas skorygował nieco cenę, dodam że nie jestem mechanikiem i bazuję wyłącznie na oględzinach. Wiem z doświadczenia, że można znaleść sensowne e30 za rozsądne pieniądze, choć diesle są faktycznie niezwykle rzadkie. Zaskoczony jestem wiadomością, że sprzedawca jest naszym współforumowiczem, nie ujawniał się z tą wiadomością, a mam wrażenie że pytałem go o to przy oglądaniu samochodu. Niezależnie od wszystkiego sugeruję szczegółowy przegląd przed zakupem, dla mnie pachniało zbyt wielką ilością "tematów".

Pozdrawiam

To jest wszystko prosto z głowy, prosto z głowy do wieczności, płynie strumień kolorowy, niesprawdzonych wiadomości....
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tak, tak wlasnie myslalem, oj chyba zrezygnuje :| aha, autko jest wystawione za 5700pln, moze dac sobie spokoj z 324d? moze 1.6i? bardzo latwy dostepny?

 

Szukaj dalej 324d.

 

Wolnossący M21 (2,4d) jest wdzięczniejszym silnikiem niż benzynowy M40 (1.6i). Mniej z nim problemów serwisowych. Koszty eksploatacji też niższe. A brak turbo w starym dieslu jest tylko zaletą.

- No, stał tutaj! Był! Patrzył na swoje paznokcie! Rozpłynął się! Nie ma go!

(Bogumił Kobiela we "Wszystko na sprzedaż". Rok później rozbił się na amen swoim białym BMW).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Koszty eksploatacji też niższe. A brak turbo w starym dieslu jest tylko zaletą.

 

Bezdyskusyjną zaletą - wolnossący sześciocylindrowy diesel to rzecz prawie nie do zniszczenia. Stara dobra szkoła, tylko strasznie wolny .......

Natomiast kwestia kosztów 130rapid, zastanawiam się czy nie byłyby porównywalne:

-OC- to samo,

-zużycie paliwa, biorąc pod uwagę pojemność diesla M21, pewnie (realnie) w granicach 8-9 litrów wobec 9-10 w m40 w mieście,

-serwisy olejowe - do diesla potrzeba ponad 6 litrów, m40 zadowala się 4

-części eksploatacyjne wszelkiej maści do diesli "lubią" być droższe niż ich odpowiedniki w benzynowych silnikach

-za to te nie związane z silnikiem i przeniesieniem napędu są raczej takie same

-potencjalna wrażliwość na słabe polskie paliwo - benzynowe silniki dużo lepiej to znoszą, szczególnie zimą

 

Dlatego biorąc pod uwagę dostępność m40 wydaje mi się, że łatwiej wyszukać coś rozsądnego niż nastawiając się na niszowy w sumie wolnossący diesel. Reasumując - ja osobiście nie byłbym tak kategoryczny wobec pomysłu na zakup m40 i nie przekreślałbym go a priori.

Pozdrawiam

To jest wszystko prosto z głowy, prosto z głowy do wieczności, płynie strumień kolorowy, niesprawdzonych wiadomości....
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.