Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam wszystkich.

Jak każdy z nas tutaj piszących mam i swój problem:

mianowicie wyskoczył mi komunikat na głównym ekranie BŁĘDNE NAPIĘCIE/ŁADOWANIE oraz ikona akumulatora,

więc zgasiłem auto i znowu odpaliłem. Po odpaleniu zaczęło coś dziwnie wyć pod maską oraz poczułem lekką spaleniznę.

Żaden CHECK sie nie zapalił.

Sprawdziłem programem diagnostycznym i znalazłem błąd Generatora napięcia 002E97, po czym go skasowałem.

Wycie i spalenizna dalej się utrzymywała.

Pojechałem na drugi dzień do mechanika i nic!!! ani smrodu ani wycia.

Zauważyłem mocny wyciek oleju spod jednej uszczelki, przez który chlapało na alternator bo widać, że alternator jest ochlapany :oops: .

Sprawdziłem napięcie alternatora i jest w normie, akumulator też.


I zgłupiałem

Przecież NIC samemu się nie naprawia!!!


Na początek chcę usunąć wyciek i wyjąć alternator do zbadania ale nie uśmiecha mi się to bo jak każdy wie, demontaż jakiejkolwiek części w tym silniku pochłania dużo pracy :cry2:

Może miał ktoś z takim zjawiskiem do czynienia.

Dziwi mnie jedno: jeśli alternator miałby być do wymiany to czemu pokazuje dobre ładowanie? Może tak być, że nastąpiło jakieś zwarcie i puściło?

Z góry dzięki za jakiekolwiek porady.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
może łożyska się kończą. Gdzieś chwyciło, chwile postało i puściło. Smród i wycie jest wtedy gdy rolka od alternatora stoi a pasek się kręci ;)
Samochody które były złe jak były nowe, odradzają się w Polsce jako używane BMW
Opublikowano

Jakby nie było trzeba wyjąć alternator,sprawdzić go i wszystko co jestz nim związane.

Mam nadzieję, że na tym się skończy

  • 2 tygodnie później...
Opublikowano

Już jestem.

Padnięty był stojan w alternatorze.

Nie dało rady zregenerować więc kupiłem już zregenerowany ale żeby dostać się do niego potrzebne było opuszczenie silnika i wcześniejsze zdemontowanie wózka.

Przyczyną był wyciek spod uszczelek od Vanosów lewa i prawa strona, który zalał alternator.

Po złożeniu doszła jeszcze zbieżność i niestety kierownica do kalibracji (inteligętny system sterowania).

Całość 5 dni roboczych 4400zł. :cry:

Wniosek jeden: niebagatelizować najdrobniejszych wycieków :mad2:

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.