Skocz do zawartości

[F31] serwis hamulców, jak go skasować


rafcisz

Rekomendowane odpowiedzi

Przede wszystkim :search:


Kłania się brak wiedzy "wymieniacza" w tego typu nowoczesniejszych autach. Powinno się też wymienić obowiązkowo czujnik zużycia klocków oraz skasować inspekcję o której mowa. Można to zrobić na 2 sposoby, ręcznie lub komputerowo uniwersalnym przyrządem diagnostycznym lub dedykowanym do BMW (ISTA D).

Ręcznie robi się to tak:


Czyli: włączamy zapłon bez naciskania pedałów, czekamy aż zginą komunikaty o przekroczonych serwisach, naciskamy i długo trzymamy guzik na liczniku do pojawienia sie menu serwisów i klikajac tym guzikiem dochodzimy do przekroczonego serwisu np. klocków i znów wciskamy i trzymamy dłużej przycisk do czasu komunikatu czy zresetować...puszczamy i znów wciskamy ów przycisk na kilka sekund (nie musimy trzymać jak pojawiają się kolejne kreski podczas resetowania). To wszystko.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach



Kłania się brak wiedzy "wymieniacza" w tego typu nowoczesniejszych autach. Powinno się też wymienić obowiązkowo czujnik zużycia klocków.

 

Tutaj to się trochę zapędziłeś, czujnik się wymienia jeśli dojeździmy klocki do momentu nalelenia się kontrolki na liczniku, jeśli wymieniamy wcześniej klocki to szujnik można spokojnie przełożyć.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Napisałem to celowo. Skoro tydzień temu zostały wymienione tarcze i klocki to wywnioskowałem ,że zapewne już paliła się informacja co najmniej informująca o konieczności wymiany wkrótce.

Mam wiele aut które mają np problem od stania na placach komisów zardzewiałych tarcz, a informacja że klocki przód np starczą na 70 tys to po co sobie utrudniać robotę i używać CBS reset w ISTA D, skoro czujnik do przełożenia i gotowe. Siedzę w tym biznesie nie od strony kierowcy czy filozofa for internetowych, a czysto praktycznej także spokojnie kolego :cool2: ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Cześć i wszystko zrobiłem jak napisałeś "damascus7" Dodam że wymieniłem klocki przód przy informacji "za 5000 klocki do wymiany" Wymieniłem klocki + czujnik komplet ATE. Skasowałem licznik ręcznie jak to opisałeś, wszystko szło pięknie tylko po skasowaniu licznika zamiast wyskoczyć serwis za 60 000 - 70 000 wyskoczyło serwis za 10 000. Ot i problem bo po przejechaniu 1000 km komp pokazuje "za 5000 klocki do wymiany" Co wy na to ???

Pozdrawiam


 

Przede wszystkim :search:


Kłania się brak wiedzy "wymieniacza" w tego typu nowoczesniejszych autach. Powinno się też wymienić obowiązkowo czujnik zużycia klocków oraz skasować inspekcję o której mowa. Można to zrobić na 2 sposoby, ręcznie lub komputerowo uniwersalnym przyrządem diagnostycznym lub dedykowanym do BMW (ISTA D).

Ręcznie robi się to tak:


Czyli: włączamy zapłon bez naciskania pedałów, czekamy aż zginą komunikaty o przekroczonych serwisach, naciskamy i długo trzymamy guzik na liczniku do pojawienia sie menu serwisów i klikajac tym guzikiem dochodzimy do przekroczonego serwisu np. klocków i znów wciskamy i trzymamy dłużej przycisk do czasu komunikatu czy zresetować...puszczamy i znów wciskamy ów przycisk na kilka sekund (nie musimy trzymać jak pojawiają się kolejne kreski podczas resetowania). To wszystko.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Miałem BMW F10 i poprzednik wymienial w serwisie BMW tuż przed sprzedażą komplet tarcz i klocków. Serwis skasował inspekcję, a przód zachowywał się podobmie jak u Ciebie. Miałem go niecałe 2 lata i chyba 18tys km jakoś zrobiłem i ciągle wyświetlał przód za 5 tys do wymiany, a klocki nówka. Także wyjścia sa 2: jeździć i obserwować lub zrobić ponownie reset klocków przy użyciu CBS reset w programie ISTA D.

Ja akurat bylem ciekaw poczynań komputera i co mu odwali to jeździłem dalej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie, zwróćcie uwage na jeden myk. W BMW ( nie wiem czy wszystkich, ale w F-kach napweno) Klocki wycierają tarcze pozostawiając rant. BMW tak zaprojektowało połozene czujnika klocków , że ten rant jest w swietle czujnika i to powoduje ze duzo szybciej pokazuje zuzycie klocków. Ja tak miałem i wyminiłem tarcze , bo klocki jeszcze sporo mogły jezdzic ale rant juz tarł po czujniku. Sprawdzcie u siebie.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Witam,


w prawym przednim kole pojawia się PISK tak do prędkości 30 km/h, następnie ginie. Sprawdzałem i od WEWNĘTRZNEJ strony klocka zostało z 2-3mm z zewnetrznej dużo więcej, jest lekki rant, więc podejrzewam, że ten pisk od klocków/rantu.


Kontrolka nie pali się, auto od nowości miało niewymieniane klocki, obecnie 38k km.


JAkie klocki polecacie oraz czy jest potrzeba wymiany czujnika??


Moc 184km, ale za pol roku planuje 240.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.