Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam


W sumie szkoda, że forum nie jest podzielone według podzespołów tylko według modeli... Trochę rzeczy powtarza się w różnych modelach i ciężko jest szukać odpowiedzi.


Jaka jest charakterystyka rodzielaczy ATC 400/500?

Chodzi mi o takie kwestie:

1. Czy może nastąpić całkowite odłączenie przodu? Czy poprzez lepkość oleju zawsze jakiś % mocy pójdzie na przód?

2. Czy podczas bardzo powolnej jazdy przód jest dołączany (w ilu %) czy dopiero gdy komp odnotuje uślizg kół?

3. Jak wygląda podział mocy w funkcji obrotów i obciążenia?

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

1. Odlaczenie nastepuje przy cofaniu i skrecaniu przy predkosciach parkingowych.

2. Podczas jazdy na wprost, do 30km/h jest zawsze 4x4 w rozdziale 50/50.

3. Po przekroczeniu 30km/h rozdzial jest zmieniany z poczatkowych 50/50 na 38/62.

4. Jesli dsc wykryje uslizg przedniej osi wysyla sygnal do vtg aby zwiekszyc zapiecie przedniej osi o procent zalezny od uslizgu, max 50/50.

Opublikowano

Dzięki za info.


W sumie naprowadziło mnie to na trop - co szura czasem pod podwoziem...

Właśnie w okolicy tych 30km/h czasem pojawiał się taki krótki szum - najczęściej wtedy gdy dłużej jechałem w okolicy tej prędkości i przy małym obciążeniu.

Ponadto podczas przyspieszania pojawiały się delikatne wibracje - właśnie przy przekraczaniu granicy 30km/h - początkowo myślałem, że może przeguby wewnętrzne, nic wielkiego ale mnie zawsze denerwuje jak coś odbiega od standardu...


Jednak zbierając wszystko do kupy, trop szedł w kierunku transfer boxa (pewności nie miałem bo mam właściwe opony a te często są przyczyną dziwnego działania skrzynki).

Zrobiłem test ISTĄ - nastawnik pracował poprawnie.


Wymieniłem olej i zaczęło to inaczej pracować, czuć pod "pedałem" że jakby napęd mniej się męczy. Tak więc polecam zmianę oleju ale zawczasu puki cała skrzynka się nie zamęczy - u mnie, całe szczęście, to co spuściłem było już ciemne ale bez śladów opiłków czy innej mazi. Co prawda weszło więcej oleju niż zeszło a wycieków nie było widać.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Szum pojawia sie zawsze gdy sa zle opony. Nawet rozwalony reduktor jest calkowicie cichy. Wymiana oleju to efekt placebo. Za chwile bedziesz slyszal to ponownie :x
Opublikowano

Opony powinny być dobre bo są z tych "zaakceptowanych" przez BMW i bieżnik jest równomiernie zużyty.

Szum był dziwny:

Raz na jakiś czas podczas powolnej jazdy pojawiał się taki efekt jakby przeciągnąć trochę lekką blachą po podłodze (nie dłużej niż 1-2 sekundy). Było to na tyle sporadycznie, że jak chciałem się wsłuchać to nie występowało. Jeśli już to gdy jechałem powoli (właśnie w okolicach 20-30km/h i pojawiała się lekkie wzniesienie wymagające minimalnego zwiększenia obciążenia silnika...


Zobaczymy...


Tak czy siak "winter is coming" i chcę kupić komplet kół jednakowych na tył i przód - to potwierdzi lub zaprzeczy teorii złych opon - o ile szum i wibracje wrócą.


PS: W moim przypadku te wibracje były naprawdę prawie niezauważalne (pewnie 80% użytkowników nie zwróciłoby na to uwagi) ale mam takie zboczenie, że nasłuchuję każdego stuknięcia, puknięcia itp... a później się doktoryzuję.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.