Skocz do zawartości

M54 duże przebiegi


Lobit

Rekomendowane odpowiedzi

https://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=69&t=253307



Cześć!

Dużo piszę się o silnikach m54 i ich brania oleju ponieważ sam taki mam i bierze mi ok 200ml na 1000 km, a ma dość mały przebieg(140tyś). Zastanawia mnie tylko czy ilość brania oleju wiąże się ściśle z przebiegiem auta. Czy np. jeśli ktoś dba o M54(wymiana oleju, filtrów nie 'rurowanie' na zimnym itp) potrafi utrzymać spalanie oleju na poziomie powiedzmy tych 200ml/1000km mimo dużych przebiegów? Cy jednak wiek i przebieg auta mimo wszystko powodują coraz większe zużycie pierścieni i problem pogłębia się wraz z ilością przejechanych kilometrów. Chciałbym zmienić moje e46 na e60 z M54 ale znaleźć auto z małym przebiegiem graniczy z cudem i boje się że jak zakupie auto z przebiegiem ok 300tyś. to ten silnik już będzie raczej w kiepskim stanie(przynajmniej pierścienie). Ciekawi mnie wasza opinia na ten temat najlepiej z doświadczenia ;) Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Generalnie tak, no bo wszystko się z czasem zużywa, więc stan silnika nie będzie się utrzymywal jak ktoś będzie dbał, tylko mimo dbania bedzie się pogarszać. Oczywiście zużycie w dużym stopniu zależy od tego jak ktoś dbał o auto, moim zdaniem nie ma co się bać wyższych przebiegów przy M54, tylko jeżeli przebieg będzie 300 i wiekszy i nikt nie dłubał przy tym silniku to najprawdopodbniej ty będziesz musiał zrobić przynajmniej pierścienie i rozrząd - więc jeżeli bedzie ezgemplarz, który będzie fajny, a cena adekwatna to bym się nie bał, chyba że nie masz nikogo w okolicy, komu byś zaufal rozbiórke silnika.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.