Skocz do zawartości

E61 525d Buczy na 6 biegu przy 110 km/h


szymon81

Rekomendowane odpowiedzi

Wiem, że tematów dotyczących buczenia, dudnienia i wibracji podczas przyśpieszania jest sporo, ale nie znalazłem podobnego problemu. A więc tak, bmw e61 525d 177km automat, podczas delikatnego przyspieszania w trybie D na 6 biegu pojawia się basowe buczenie. Rozpoczyna się od 110km/h i obrotów 1600, zanika blisko 130km/h. Hałas nie występuje w trybie +/- manualnym na 6 biegu w identycznej sytuacji, jest poprawnie cicho. Buczenie (dudnienie) występuje tylko na D. Czy to konwerter? Dodam, że obroty nie falują, w teście 90km/h tempomat i 6 bieg wskazówka obrotomierza stoi, nie szarpie, nie faluje. Błędów w inpie brak. Może ktoś spotkał się z podobną sytuacją? Pozdrawiam
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...
  • 1 miesiąc temu...

Z tym zapinaniem 6 biegu jest różnie , ja zauważyłem że wszystko zależy od warunków w danej chwili typu : obciążenie silnika (np. minimalna górka) , poziomu wciśniętego pedału przyspieszenia , też zauważyłem jeżeli mam na tempomacie ustawione 110km/h zwolnie np. do 80km/h potem włącze replay na tempomacie to bardzo szybko wrzuca 6 bieg , zaraz po osiągnięciu z powrotem 110km/h

Autor tematu dalej nie odpowiedział na koszty wymiany konventera i jakie ma odczucia po wymianie . Może ktoś inny może coś w tym temacie powiedzieć ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hej, a więc tak konwerter regenerowany fabrycznie przez ZF to koszt 3200zł (najlepsza opcja, choć stosunkowo droga). Regeneracja w Polsce od 600 do 1000zł, którą mało kto poleca, a raczej odradza. Z racji tego, że autem jeżdzę już 6 lat i sporo przez ten okres już włożyłem, zdecydowałem się na konwerter używany z anglika po przebiegu 200kkm (mój miał 350kkm), koszt 550zł (gwarancja rozruchowa 3tyg.) Dodatkowo nowa miska, tuleja, uszczelniacz pompy, olej 10l ravenol 6hp26, kolejne 850zł. Mechatroniki nie ruszałem. Wymianę konwertera i oleju robiłem sam bo filozofii nie ma. Trochę rozkręcania żeby zrzucić skrzynię. Co do odczuć, jest ok, jedzie nie buczy i nie wibruje. Konwerter i skrzynia działają poprawnie. Co do 6 biegu, u mnie musi być powyżej 105 km/h żeby automat w trybie D zapiął 6. Przed naprawą i po nic się w tej kwestii nie zmieniło. Podobno w 525d wczesniej nie wrzuci 6, chyba to jest zależne od programu skrzyni.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hej, a więc tak konwerter regenerowany fabrycznie przez ZF to koszt 3200zł (najlepsza opcja, choć stosunkowo droga). Regeneracja w Polsce od 600 do 1000zł, którą mało kto poleca, a raczej odradza. Z racji tego, że autem jeżdzę już 6 lat i sporo przez ten okres już włożyłem, zdecydowałem się na konwerter używany z anglika po przebiegu 200kkm (mój miał 350kkm), koszt 550zł (gwarancja rozruchowa 3tyg.) Dodatkowo nowa miska, tuleja, uszczelniacz pompy, olej 10l ravenol 6hp26, kolejne 850zł. Mechatroniki nie ruszałem. Wymianę konwertera i oleju robiłem sam bo filozofii nie ma. Trochę rozkręcania żeby zrzucić skrzynię. Co do odczuć, jest ok, jedzie nie buczy i nie wibruje. Konwerter i skrzynia działają poprawnie. Co do 6 biegu, u mnie musi być powyżej 105 km/h żeby automat w trybie D zapiął 6. Przed naprawą i po nic się w tej kwestii nie zmieniło. Podobno w 525d wczesniej nie wrzuci 6, chyba to jest zależne od programu skrzyni.

Dzięki za info . Też słyszałem że regeneracja która kosztuje około tysiąca jest nic nie warta , ba nawet nieraz pogarsza sprawę z kolei regeneracja ZF wychodzi dość sporo . Ja narazie pojeźdżę tak jak jest to buczenie nie jest aż tak uciążliwe , bardziej denerwuje mnie grzechotanie jak mam D i stoję na światłach to słychać jak by śrubki latały w skrzyni po wrzuceniu na N jest cisza więc to pewno też jest przyczyna konventera

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 6 miesięcy temu...

U nic nie szarpie, nie faluje, nie ma tarki ale przeciąga biegi. Przy delikatnym przyśpieszaniu zapina biegi 2, 3, 4 przy około 2 tys obr. Bieg 5 ciągnie do prawie 3 tys czasem 2,8 i po zmianie na 5 obroty spadają na 2,2 i po 1-2 sekundy zrzuca na 6 bieg.

Ewidentnie coś nie tak.

Zastanawiam się czy to wina konwertera?

Mechatronike robiłem i zmiany odbywają się bez szarpania i nie mam efektu uderzenia w plecy przy zatrzymywaniu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 miesiące temu...
bmw e61 525d 177km automat, podczas delikatnego przyspieszania w trybie D na 6 biegu pojawia się basowe buczenie. Rozpoczyna się od 110km/h i obrotów 1600, zanika blisko 130km/h. Hałas nie występuje w trybie +/- manualnym na 6 biegu w identycznej sytuacji, jest poprawnie cicho. Buczenie (dudnienie) występuje tylko na D. Czy to konwerter? Dodam, że obroty nie falują, w teście 90km/h tempomat i 6 bieg wskazówka obrotomierza stoi, nie szarpie, nie faluje. Błędów w inpie brak.

 

Mam to samo już od roku. Kiedy warto ten konwerter zmienić?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.