Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Wiem, że tematów dotyczących buczenia, dudnienia i wibracji podczas przyśpieszania jest sporo, ale nie znalazłem podobnego problemu. A więc tak, bmw e61 525d 177km automat, podczas delikatnego przyspieszania w trybie D na 6 biegu pojawia się basowe buczenie. Rozpoczyna się od 110km/h i obrotów 1600, zanika blisko 130km/h. Hałas nie występuje w trybie +/- manualnym na 6 biegu w identycznej sytuacji, jest poprawnie cicho. Buczenie (dudnienie) występuje tylko na D. Czy to konwerter? Dodam, że obroty nie falują, w teście 90km/h tempomat i 6 bieg wskazówka obrotomierza stoi, nie szarpie, nie faluje. Błędów w inpie brak. Może ktoś spotkał się z podobną sytuacją? Pozdrawiam
Opublikowano

Cześć

Mam ten sam objaw , przy 110km też mi delikatnie buczy , znika nieco prędzej przy około 120km/h może wyrobiony konventer ?

Zobaczymy może ktoś coś podpowie

  • 2 miesiące temu...
Opublikowano

Fajnie że problem rozwiązany . Ile cię to kosztowało ? Jakie odczucia po wymianie konventera ?

Dużo się słyszy że po regeneracji jest często lipa

  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano
Kwestia programu skrzyni;) Moze tez nauczenia ale nie jestem pewien. Moja na XHP wbija 6bieg ponizej 100km/h. Obroty to moze okolice 1400obr/min.

E60 535xd+++ + 8hp70x


Individual project by mnichu

Opublikowano

Z tym zapinaniem 6 biegu jest różnie , ja zauważyłem że wszystko zależy od warunków w danej chwili typu : obciążenie silnika (np. minimalna górka) , poziomu wciśniętego pedału przyspieszenia , też zauważyłem jeżeli mam na tempomacie ustawione 110km/h zwolnie np. do 80km/h potem włącze replay na tempomacie to bardzo szybko wrzuca 6 bieg , zaraz po osiągnięciu z powrotem 110km/h

Autor tematu dalej nie odpowiedział na koszty wymiany konventera i jakie ma odczucia po wymianie . Może ktoś inny może coś w tym temacie powiedzieć ?

Opublikowano
Hej, a więc tak konwerter regenerowany fabrycznie przez ZF to koszt 3200zł (najlepsza opcja, choć stosunkowo droga). Regeneracja w Polsce od 600 do 1000zł, którą mało kto poleca, a raczej odradza. Z racji tego, że autem jeżdzę już 6 lat i sporo przez ten okres już włożyłem, zdecydowałem się na konwerter używany z anglika po przebiegu 200kkm (mój miał 350kkm), koszt 550zł (gwarancja rozruchowa 3tyg.) Dodatkowo nowa miska, tuleja, uszczelniacz pompy, olej 10l ravenol 6hp26, kolejne 850zł. Mechatroniki nie ruszałem. Wymianę konwertera i oleju robiłem sam bo filozofii nie ma. Trochę rozkręcania żeby zrzucić skrzynię. Co do odczuć, jest ok, jedzie nie buczy i nie wibruje. Konwerter i skrzynia działają poprawnie. Co do 6 biegu, u mnie musi być powyżej 105 km/h żeby automat w trybie D zapiął 6. Przed naprawą i po nic się w tej kwestii nie zmieniło. Podobno w 525d wczesniej nie wrzuci 6, chyba to jest zależne od programu skrzyni.
Opublikowano
Hej, a więc tak konwerter regenerowany fabrycznie przez ZF to koszt 3200zł (najlepsza opcja, choć stosunkowo droga). Regeneracja w Polsce od 600 do 1000zł, którą mało kto poleca, a raczej odradza. Z racji tego, że autem jeżdzę już 6 lat i sporo przez ten okres już włożyłem, zdecydowałem się na konwerter używany z anglika po przebiegu 200kkm (mój miał 350kkm), koszt 550zł (gwarancja rozruchowa 3tyg.) Dodatkowo nowa miska, tuleja, uszczelniacz pompy, olej 10l ravenol 6hp26, kolejne 850zł. Mechatroniki nie ruszałem. Wymianę konwertera i oleju robiłem sam bo filozofii nie ma. Trochę rozkręcania żeby zrzucić skrzynię. Co do odczuć, jest ok, jedzie nie buczy i nie wibruje. Konwerter i skrzynia działają poprawnie. Co do 6 biegu, u mnie musi być powyżej 105 km/h żeby automat w trybie D zapiął 6. Przed naprawą i po nic się w tej kwestii nie zmieniło. Podobno w 525d wczesniej nie wrzuci 6, chyba to jest zależne od programu skrzyni.

Dzięki za info . Też słyszałem że regeneracja która kosztuje około tysiąca jest nic nie warta , ba nawet nieraz pogarsza sprawę z kolei regeneracja ZF wychodzi dość sporo . Ja narazie pojeźdżę tak jak jest to buczenie nie jest aż tak uciążliwe , bardziej denerwuje mnie grzechotanie jak mam D i stoję na światłach to słychać jak by śrubki latały w skrzyni po wrzuceniu na N jest cisza więc to pewno też jest przyczyna konventera

  • 6 miesięcy temu...
Opublikowano

U nic nie szarpie, nie faluje, nie ma tarki ale przeciąga biegi. Przy delikatnym przyśpieszaniu zapina biegi 2, 3, 4 przy około 2 tys obr. Bieg 5 ciągnie do prawie 3 tys czasem 2,8 i po zmianie na 5 obroty spadają na 2,2 i po 1-2 sekundy zrzuca na 6 bieg.

Ewidentnie coś nie tak.

Zastanawiam się czy to wina konwertera?

Mechatronike robiłem i zmiany odbywają się bez szarpania i nie mam efektu uderzenia w plecy przy zatrzymywaniu.

  • 3 miesiące temu...
Opublikowano
bmw e61 525d 177km automat, podczas delikatnego przyspieszania w trybie D na 6 biegu pojawia się basowe buczenie. Rozpoczyna się od 110km/h i obrotów 1600, zanika blisko 130km/h. Hałas nie występuje w trybie +/- manualnym na 6 biegu w identycznej sytuacji, jest poprawnie cicho. Buczenie (dudnienie) występuje tylko na D. Czy to konwerter? Dodam, że obroty nie falują, w teście 90km/h tempomat i 6 bieg wskazówka obrotomierza stoi, nie szarpie, nie faluje. Błędów w inpie brak.

 

Mam to samo już od roku. Kiedy warto ten konwerter zmienić?

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.