Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam, od prawie tygodnia jestem właścicielem BMW e53 3.0d z 2005r, dzień po kupnie zapaliła się w nim kontrolka DDE (spiralka) i auto straciło moc. :| Zacząłem więc jako taką diagnostykę kabelkiem (Pa-Soft) gdyż obsługiwałem nim już swoją e39 525d i dawał radę. Zobaczyłem błąd świec żarowych numer 1,2,3,4 więc wymieniłem wszystkie 6 (pierwsze cztery rzeczywiście nie dawały znaku życia). Po tym zabiegu jazda testowa i przy przyśpieszaniu (dzieje się to tylko pod obciążeniem i powyżej 3tyś. rpm) znów kontrolka DDE! :|

No to znów podłączyłem kabelek i moim oczom ukazał się błąd 4560 "Plausibility rail-pressure volume regulated" więc zacząłem szukać w google i innych źródłach/forach, dochodząc do wniosku, że zapewne czujniki w listwie common-rail wyzionęły ducha, ale nie wiedziałem, który dokładnie więc wymieniłem oba plus do tego założyłem nowy filtr paliwa, jazda testowa i znów kontrolka DDE... :mad2:

A do tego sprawdzam błędy a tu już nie jeden a uwaga... DWA! :evil: :evil: 4560 i 4570 oba z opisem "Plausibility rail-pressure volume regulated"


Rozkładam już nad tym ręce... czy ma ktoś jakieś doświadczenia z takim problemem ?? :cry:


Jak zakupiłem swoją e39 525d to jakoś było bardziej bezproblemowo :D



Podsumowując wymienione:

-świece (Febi Bilstein)

-Czujniki w listwie wysokiego ciśnienia (Bosh)

-Filtr paliwa (Mann)


Od razu przepraszam, że w załączniku nie są to screeny, a chamskie zdjęcia ekranu ale początkowo robiłem je tylko dla siebie na szybko żeby móc później na spokojnie poszukać sobie informacje w internecie. :oops:

1-bladjpg_qseeqap.jpg

2-bledyjp_qseeqah.jpg

Opublikowano

Warto spróbować. Przerzucę jeszcze ten zawór upustowy z CR na mój bo po założeniu tamtego pokazały się dwa błędy, i zamówiłem kabelek do INPY żeby sprawdzić ciśnienia jakie podają pompy.

Jeśli auto ładnie odpala, nie kopci, równo pracuje od samego początku i zanim wejdzie w tryb awaryjny to mega żwawo przyśpiesza to raczej wtryski będą ok?

Opublikowano

No i kolejny problem wpadł :( potrzebowałem pojechać w trasę więc stwierdziłem, że na spokojnie bez wyprzedzania dam radę trzymać obroty poniżej 3tyś rpm żeby błąd nie wystąpił. (droga tam i powrotna razem ok.400km) i przy powrocie (przejechane już koło 350km) nagle wywaliło DDE przy 2tyś rpm, kontrolka przestała już gasnąć przy ponownym uruchomieniu silnika, a co gorsza silnik zaczął nierówno pracować! :mad2:

Dziś przyszedł mi kabelek więc INPA w ruch, ciśnienie w common railu niby zgadza się z zadanym, ale za to chyba dwa wtryski wyzionęły ducha : :cry:

BMW E53 3.0d - Kontrolka DDE i brak mocy BMW E53 3.0d - Kontrolka DDE i brak mocy BMW E53 3.0d - Kontrolka DDE i brak mocy


wtryski-v_qsesqpa.jpg

wtryski-v_qsesqpq.jpg

201907292_qsesqhp.jpg


czy błąd DDE może być spowodowany wtryskami, a nie jednak pompą paliwa?


Edit.

Dodatkowo ściągnąłem błędy z silnika, może coś ktoś z tego wyczaruje:


bledy-1pn_qsesqhx.png

bledy-2pn_qsesqhn.png

  • 2 tygodnie później...
Opublikowano

Aktualizacja ze strefy konfliktu. Wtryski zregenerowane, silnik chodzi równiutko, jazda próbna i znów DDE, znów te same błędy 4560 i 4570...


Edit..

Udało mi się wyeliminować błąd 4570 przez ponowne wrzucenie mojego poprzedniego zaworu w listwie common rail (ten czujnik od strony chłodnicy) :D

Dziś udało mi się również przejechać we dwie osoby i nagrać wskazania inpy dzięki czemu zauważyłem, że ciśnienie paliwa było zadane 1599bar, a aktualne 1005bar.


Jutro próbuję przerzucić pompę progową z mojej e39 525d bo podobno są one takie same i sprawdzę czy błąd się powtórzy :D Jeśli tak (mam nadzieję, że nie) to CHYBA jedynym winowajcą zostaje pompa wysokiego ciśnienia, mam rację?


Edit #2

Przy pompie z e39 błąd również występuje :/

  • 2 lata później...
Opublikowano

Dla potomnych.

Pompiarz sprawdził i zregenerował jedynie końcówki wtryskiwaczy, a winowajcą był cały zespół wtryskiwacza, który puszczał paliwo w powrót zamiast budować ciśnienie wtrysku.

Pech chciał, że trafiłem na kogoś trochę nie w temacie i nie wyczaił od razu problemu wtrysku.

Aktualnie wymieniłem na nowe trzy sztuki, ale sukcesywnie po trochę do celu bo jednak 950zl za sztukę to trochę jest, a auto mało jeździ :)

Ale w końcu jeździ normalnie!

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.