s1980 Opublikowano 24 Lipca 2019 Opublikowano 24 Lipca 2019 Przy domowej diagnostyce za pomocą aplikacji OBD2 pojawiają się następujące błędy dotyczące silnika (były chyba kasowane kilka tyg temu w serwisie)4A27 inteligent Battery Sensor4A07 Alternator4A10 BSD Interface4B37 Oil Sensor480A DPF Bank1447B Lambda SensorPrzy właczonym zapłonie pojawia sie zółta kontrolka check engine, która gasnie po odpaleniu.Podczas jazdy nie czuc cokolwiek niepokojacego. Samochód odpala i jedzi normalnie. Nic nie szarpie. Przyspieszenie ok. Spalanie na kompie ponizej 6 l/100.Czujnik poziomu oleju był wymieniany 5 miesięcy temu, a DPF czyszczony chemicznie 3 tyg. temu, po tym jak na i-drive pojawił sie bład DPF co skłoniło mnie do udania sie do serwisu.W nieautoryzowanym serwisie BMW w Warszawie stwierdzili, że moze to byc awaria magistrali BSD. Mozna zaczac od wymiany regulatora napięcia. Wtedy sie zobaczy czy bledy mozna wykasowac na stale. Diagnoza nie brzmiala sie zbyt przekonywujaco wiec nie chcialbym sie naciac na drooga wymiane, ktora nie rozwiaze problemu.Czy ktos z Was ma pomysł co mogło paśc?
Zasłużeni forumowicze aaben Opublikowano 24 Lipca 2019 Zasłużeni forumowicze Opublikowano 24 Lipca 2019 A szukałeś na forum?
s1980 Opublikowano 25 Lipca 2019 Autor Opublikowano 25 Lipca 2019 tak szukalem. znalazłem temat [e91 318d n47] podobny zestaw błędów i po wymianie regulatora napięcia pomogło.Nie chce sie nadziac na wymiany za kilka tys w serwisie gdzie wymienia mi kleme alternator regulator napiecia i czujnik poziomu oleju.Czy dobra strategia bylaby wymiana na poczatek regulatora (koszt zamiennika okolo 200 zl) i wykasowanie bledow?Tak jak wspominalem auto jezdzi zupelnie normalnie.
alb3rt Opublikowano 25 Lipca 2019 Opublikowano 25 Lipca 2019 Wypinaj wtyczki od elementów lini BSD i sprawdzaj jakie błędy zostaną. Oczywiście wcześniej je kasuj. Trafisz wtedy na uszkodzony element.Jeżeli wypniesz alternator i zostanie tylko błąd od niego to masz winowajce.Na tej samej linii jest jeszcze sterownik świec żarowych.
s1980 Opublikowano 4 Września 2019 Autor Opublikowano 4 Września 2019 Wypinaj wtyczki od elementów lini BSD i sprawdzaj jakie błędy zostaną. Oczywiście wcześniej je kasuj. Trafisz wtedy na uszkodzony element.Jeżeli wypniesz alternator i zostanie tylko błąd od niego to masz winowajce.Na tej samej linii jest jeszcze sterownik świec żarowych. Po wizycie u specjalisty został wymieniony regulator napięcia na oryginał bmw oraz zregenerowany alternator. Niestety nadal pojawiają się błędy:4A27 Intelligent Battery Sensor 4A07 Alternator 4A10 BSD Interface 4B37 Oil Sensor Czujnik oleju był wymieniany ponad pół roku temu na dedykowany zamiennik Hella. U specjalisty BMW powiedzieli, że zamienników nie montują bo bardzo szybko przestają działać. Wiec zostaje oryginał z bmw za 800 zł plus montaż.Zaproponowano tez wymianę klemy za ponad 1000 zł.Czy warto może wymienić czujnik poziomu oleju na używkę ze znaczkiem bmw z allegro i zobaczyć czy pomoże?Ani serwis ani ja sam za pomocą apki B-Tool nie mogliśmy wykasować inspekcji oleju.
klopsik1 Opublikowano 4 Września 2019 Opublikowano 4 Września 2019 U mnie Pierw blad 4a27....później 4a07. Wymiana regulatora od 2 dni brak bledu.Tylko ze przy błędzie 4a07 mialem ladowanie 14.3...a po 10 minutach 12. Czyli brak.Jakie masz ladownie?
s1980 Opublikowano 8 Września 2019 Autor Opublikowano 8 Września 2019 ładowanie 14V podczas jazdy stabilne. było sprawdzane na kompie wiec to nie tam tkwi problem
Zasłużeni forumowicze aaben Opublikowano 8 Września 2019 Zasłużeni forumowicze Opublikowano 8 Września 2019 U mnie był podobny zestaw błędów (poza czujnikiem poziomu oleju). Po wymianie regulatora napięcia, akumulatora i klemy IBS na używaną ostatecznie konieczna była wymiana alternatora. Jest też o tym na forum.
s1980 Opublikowano 20 Października 2019 Autor Opublikowano 20 Października 2019 przestalem sie przejmowac ta klema. Wymiana relulatora na nowy oryginal i regeneracja alternatora nic nie zmienilo w odczuciach z jazdy bo samochod przed i po jezdzi dobrze. cztery bledy zawsze powracaja tuz po odpaleniu. Denerwuje mnie tylko komunikat o przekrocznym przebiegu wymiany olejowej. 2 specjalistow bmw nie bylo w stanie wykasowac inspekcji. Pytanie czy jest jakis sposob wykasowania inspekcji bez wymieniania klemy i czujnika oleju bo na pewno nie zaplace za taka bzdure 2000 zl. Moze podczas wymiany oleju mozna odlaczyc wtyczke od czujnika wymiany oleju. I tak pokazuje inactive od pol roku wiec rownie dobrze mogloby go nie byc.
Zasłużeni forumowicze aaben Opublikowano 20 Października 2019 Zasłużeni forumowicze Opublikowano 20 Października 2019 Poszukaj ori czujnika z demontażu z gwarancją rozruchową, to nie są jakieś bardzo poszukiwane elementy.Mam klemę IBS sprawną jeżeli chcesz wyeliminować ten element, tylko trzeba sprawdzić po VIN (ostatnie 7 znaków) czy będzie pasowała do Twojego auta.
nici Opublikowano 21 Października 2019 Opublikowano 21 Października 2019 A ja mam błąd 4A27 Intelligent Battery Sensor i 4A07 Alternator a najlepsze w tym, że nie mam IBS fabrycznie :D ...
s1980 Opublikowano 8 Listopada 2019 Autor Opublikowano 8 Listopada 2019 Na stronie czescidobmw pokazuje zamiennik klemy dla oryginalu nr 61127616200 z realoem.Jest to Hella za 250 zl kod 6PK 010 562-911Czy ktos zakladal zamiennik. Czy dziala poprawnie i czy potrzebne jest jakies dodatkowe okablowanie?
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się
Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu
Zaloguj się