Skocz do zawartości

BMW E46 318i 1.9 118KM 1998 r. +Turbo i LPG +tuning wizualny


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam, mam 18 lat z hakiem i zaczynam swoją przygodę z motoryzacją. :wink: ( Oryginalnie to informatyk jestem, lecz szukam jakiegoś "odrywnika" od tego kompa bo mi to nie wychodzi na dobre )


Mam otóż wiele pytań dotyczących legalności poszczególnych modyfikacji które planuje zrobić.

Więc chętnych proszę zrobić sobie popcorn , bo się trochę rozpiszę. Kupiłem właśnie podaną w temacie bmke , i nie powiem, ładna

aczkolwiek może być jeszcze ładniejsza oraz wydajniejsza.


1. Co pierwsze zrobić ? Turbo czy LPG ? A może jednocześnie żeby nie nawalać sobie niepotrzebnej roboty ?

Czy jest sens gazować uturbione lub na odwrót ? Jak wtedy wygląda przegląd techniczny i sprawy z ubezpieczycielem ?

Zdaje sobie sprawę, że za tą stokową bmke ubezpieczyciel pierdnął 4 kafle za rok :cry2: ( i prawdopodobnie cena wzrośnie ) ,

ale koszty nie są mi straszne, a jak ktokolwiek powie, że trzeba było se kupić lepszy samochód

a nie modować takiego grata niech sobie pójdzie wre


2. Czy byłbym w stanie sam założyć turbo ? Lubie przygody, i uczyć się na błędach.

Lecz jeśli ma mnie to wpakować w 2-3 krotne większe wydatki to wole dać komuś do zrobienia kto się zna.

LPG na 100% do gazownika dam, i to bez dyskusji.


3. Czy byłby ktoś na tyle miły by dopisał do tej listy ( lub usunął ), części potrzebne / mile

widziane w soft uturbianiu / ew. hardzie (o ile no dosłownie nie zbankrutuje) ?

Jakie średnice rur nierdzewnych ? No nie powiem jestem nadal zielony w temacie a kto pyta nie błądzi :mrgreen:

- Turbo (ofc, ale narazie nie mam nic na oku)

- Duży intercooler 600 x 300 x 76 mm z gęstym rdzeniem

- Spływ olejowy CNC do turbo i obudowy rozrządu

- Sekwencyjny zawór blow off typu SQV - podłącz i zapomnij

- Pompa paliwa typu 040 wewnętrzna

- Porządny zawór wastegate

- Zbrojony wąż spływu olejowego turbosprężarki

- Restryktor olejowy turbosprężarki

- Złącze elastyczne wydechu

- Zaworek MBC do regulacji doładowania

- Uszczelki kolektora wydechowego

- Złącza vband na układ wydechowy

- Świece zapłonowe NGK


4. Czy wide body kity są legalne w Polsce ? Bo myśle o tym pierwszym projekcie jako dzienną bryczkę,

i chodzi mi o to czy niebiescy by się nie czepiali przy pierwszej lepszej prostej . :roll:

Otóż mam na oku, znalezioną u znajomego Rocket Bunny do E46 ze starego projektu, który się tylko kurzy a nie ma co z nim zrobić.

Co do montażu to jestem pewien że założyć będę potrafił, aczkolwiek proszę o jakieś wskazówki, zanim zacznę cokolwiek wiercić.


5. Oklejanie...


-Lamp (nielegalne) , myślałem o przeźroczystym vinylu kameleon, lecz z tego co się orientuje bym zrywał przy pierwszej lepszej kontroli


-Całego auta https://allegro.pl/oferta/3m-wrap-film-1080-gp281-folia-kameleon-50x152-psyc-7395501342

Nie tylko dla wyglądu czy możliwości zerwania winyli, ale też w celu ochrony oryginalnego lakieru (samochód nie bity).

Czy taki mieniący się winyl nie raziłby w oczy ? A przede wszystkim czy niebiescy by nie zabrali dowodu za to,

bo z tego co widzę jest chyba matowy a więc nie odbija światła jak chromowy winyl.

Żeby nabrać wprawy najpierw będę lepił zwykłymi winylami a później wezmę się za

oklejanie drzwi, potem tyłu a na koniec frontu.


- wnętrza - tu raczej problemów nie ma ?


5. Opony, i felgi - wszystko raczej jasne, jednak jeśli poszerzę karoserie, to czy koła mogą wystawać do poszerzenia, czy do oryginalnej linii ? Na oponach nie zamierzam oszczędzać, ktoś coś poleci ? Felgi 17/18"


Jak mi coś wpadnie do głowy to dopisze, liczę na waszą pomoc... :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

Z góry dziękuje

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

1. Turbo w m43 :? lpg owszem

5. Koła nie mogą wystawać poza obrys auta, więc w tym przypadku poza poszerzenia.

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Opublikowano

1. lepiej najpierw turbo, żeby potem 2x nie stroić LPG, poza tym łatwiej będzie dobrac komponenty, zakładajac że nie będziesz się później bawił boostem i dobijał mocy

3. ECU, chyba że da się sensownie wystroić na tym, co obsługuje m43


W dużym skrócie trzeba było kupić większy silnik, wyszłoby taniej niż turbo, a m5x byłyby bardziej rozwojowe, a wielu tunerów zjadło na nich zęby

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.