Skocz do zawartości

318i - silnik m10 - zawór powietrza dodatkowego


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam Panów serdecznie!

 

Mam problem od samego początku posiadania e30 z zaworem dodatkowego powietrza w m10. Mianowicie go nie mam. Zamiast niego mam założony, prawdopodobnie przez gazownika bybass, czyli rurki i taki okragły zaworek plastikowy, którym mogę ewentualnie podregulować obroty silnika. Nie lubę tego typu patentów ale zawór właściwy ciężko dostać a auto nawet się nieźle sprawuje bez niego.

 

Otóż ostatnio dostałem taki zawór. Chciałbym go zamontować, a u Etzholda nie ma wyraźnego zdjęcia i wyjaśnienia podłączenia tego zaworu, szczególnie nie mogę wypatrzeć wtyczki-elektryczki do tego zaworu.

 

Czy ktoś mógłby mi w tym pomóc i ewentualnie wyjasnił zasadę działania tego zaworu.

 

Silnik M10 318i (chyba 1987r.)

 

Z góry dziękuję!

Opublikowano

zaworek podczas uruchamiania silnika przepuszcza powietrze ktore omija przepustnice i dostaje sie bezsposrednio za nia. jak zaworek sie nagrzeje zamyka ten obieg jesli jest zepsuty i sie nie odmyka i obroty na wolnych sa hyba wieksze z tego co pamietam w srodku jest "membranka" ktora na zimnym tworzy szczelinke cos mniej wiecej kolo ~4 milimetrow a na cieplym jak odkrecisz te rurki i spojrzysz to nie widac tej szczelinki. zawor pow dodatkowego dostarcza to powietrze do wtryskiwacza rozruchowego ktory jest centralnie w kolektorze dolotowym w silniku m10

jesli masz jeszcze jakies pytania to moje gg 2276655 caly dzien jestem na gg jak cos

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.