Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam mam BMW 518d z 2017 r. z uszkodzonym EPS (uszkodzona została sama elektronika więc wymieniłem tylko silnik z elektroniką). Po włożeniu silniczka o identycznych numerach z anglika i po kodowaniu ESYS po odpaleniu silnika kierownica stoi w miejscu natomiast jakikolwiek ruch kierownica szaleje dostaje drgań lewo prawo. W ISTA błąd położenia krańcowego, kalibracja nie wchodzi w grę bo nie da się obrócić kierownicy po odpaleniu blokuje sie i dostaje drgań.

Moje pytanie jest takie czy do anglika jest inny EPS niż na Europę czy wystarczy flash sterownika?

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

do F11 na sto procent ci nie podpowiem, ale już pomagałem przy dopisywaniu EPS i musi być EPS od wersji europejskiej ,

od anglika właśnie były takie objawy , możesz esys obliczyć tal z twojego SVT i FA powinno wybrać TAL dla EU ale raczej się skończy tym samym błędem

co masz teraz , w F30 dopisanie EPS nie ma problemu jeśli EPS jest zgodny z wersją wyposażenia , tylko jak masz serwotronic to musisz zaimportować kod FSC dla pełnej obsługi ale wspomaganie działa jak należy , tu pewnie problem z odczytem położenia między czujnikiem kąta skręt w kierownicy a czujnikiem w EPS który ma odwrotnie

w wersji angielskiej ,

zobacz w ETK lub realoem bmw

https://bimmercat.com/bmw/PL/search/selectCar/F11N/Tou/BMW+518d+B47/ECE/32_1862

dla twojego EPS jest inny numer niż dla prawego kierowania , ale agregat jest zintegrowany z maglownicą co by można wnioskować ze będą pasowały.

takie objawy

Opublikowano
Wyjąłem silniczek wspomagania i podłączyłem jak kręcę w lewą stronę to silniczek kręci przeciwnie niż powinien. Podobno jest zmiana biegunów na silniczku. Eps od Anglika przyjął kodowanie w ista zero błędów. Zrobię eksperyment i do starego silniczka przeloze sam sterownik z obudową i dam znac.
  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano

Mam EPS z europejskiej wersji i nie chce mi przyjąć kodowania z SVT esys wywala błąd:


Caf's suchen

Tal wird generiert

Abarbeitung wird gestartet


Read SVT before TAL execution started.

Read SVT before TAL execution finished.


TAL execution started.

ExecutionID=2019/08/31-16:35:05.772[] prepareTALExecution started [PROGRESS]


[] prepareTALExecution finished [PROGRESS]

[] prepareVehicleForCoding started [PROGRESS]

[] prepareVehicleForCoding finished [PROGRESS]

[EPS - 30] prepareECUforCoding started [PROGRESS]

[EPS - 30] prepareECUforCoding finished [PROGRESS]

[EPS - 30] authenticateECUforCoding started [PROGRESS]

[EPS - 30] authenticateECUforCoding finished [PROGRESS]

[EPS - 30 - cafd_00000e75-005_005_001] Transaction type: cdDeploy; Message: TA started [TRANSACTION]

MCDDiagService [DIAGSERVICE]

[] job failed with negative response error:

code: service returned global negative response

description: Service WDBI_PLAIN returned a negative response with response code requestOutOfRange; LinkName: EPS_30_ETHERNET

severity: ERROR

[THROWABLE]

[EPS - 30 - cafd_00000e75-005_005_001] Transaction type: cdDeploy; Message: TA finished [TRANSACTION]

[EPS - 30] There was an error during TAL execution, please check the log files. [WARN]

[EPS - 30] - [Exception - EPS - 30] job failed with negative response error:

code: service returned global negative response

description: Service WDBI_PLAIN returned a negative response with response code requestOutOfRange; LinkName: EPS_30_ETHERNET

severity: ERROR


[EPS - 30] finalizeECUCoding started [PROGRESS]

[EPS - 30] finalizeECUCoding finished [PROGRESS]

[] There was an error, please check the log files. [WARN]

[] - [Exception - EPS - 30] job failed with negative response error:

code: service returned global negative response

description: Service WDBI_PLAIN returned a negative response with response code requestOutOfRange; LinkName: EPS_30_ETHERNET

severity: ERROR


[] finalizeVehicleCoding started [PROGRESS]

[] finalizeVehicleCoding finished [PROGRESS]

[] finalizeTALExecution started [PROGRESS]

[] finalizeTALExecution finished [PROGRESS]

TAL execution finished [TAL_EXECUTION_FINISHED]

TAL-Execution finished with status: "FinishedWithError". [C207]

TAL execution finished. Duration: "4s". [C206]


Read SVT after TAL execution started.

Read SVT after TAL execution finished.

Abarbeitung beendet


Jakieś pomysly ?

EPS jest z 2013 r. Ista wywala że jest niezakodowany do tego auta nie wiem czy EPS nie jest z F01 PS nie próbowałem flashowania

Opublikowano
Brałem kilka cafd (Direct Cafd for swe) dla różnych ilevel I za każdym razem to samo. czyżby EPS nie do tego modelu ?
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Nie tak, należy obliczyć nowe SVT i TAL , zaprogramować ESYS , dopiero będzie poprawnie działać , wtedy EPS prawidłowo się zakoduje ,

bezwzględnie należy przestrzegać, aby napięcie nie spadło poniżej 13V , byłem światkiem wycofania flash jak napięcie sadło poniżej 12.2V

potem import FSC dla servotronic (jak jest ta opcja)

Opublikowano

Szkoda, że nie jestem z okolic Kraśnika choć pochodzę spod Garwolina tu gdzie F11 po dzwonie jeszcze stoi. Z BMW to są moje początki wcześniej tylko VAG ale jak już kupiłem dla siebie BMW to musze skończyć. Mam kabel enet (zastanawiam sie nad ICOM) posiadam e-sys 3.30.0 i Token Master`s Launcher PRO V 2.8.1.155. Nie wiem czy dobrze robię tj.:

expertmode>> Coding>> read>> save VO>>FA Active>> rubryka SVT Actual>> Read (ECU) i zapisuje / w rubryce KIS/SVT Target/ Construction progress zaznaczam opcję Construction Progress/>> i zaznaczam opcję calculate i znowu zapisuje w wierszu poniżej

czy teraz wystarczy na EPS wcisnąć przycisk Code? czy to procedura podobna do flashowania jak w poniższym filmie?

https://www.youtube.com/watch?v=62ThbDLL1x8


Z góry dzięki za informację

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.