Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam serdecznie.

Szanowni forumowicze proszę o wskazówkę:

padła mi przepustnica (ewentualnie klapa gasząca silnik - jak kto woli :lol: ). Przyszła "nowa"-używka (w 100% sprawna) i pojawił się problem bo okazało się, że moja orginalna rura intercoolera (ten kawałek plastikowy ze spinką) nie wchodzi (nie pasuje rozmiar) na przepustnicę!!! :duh: :mad2:

Zrobiłem pomiary i okazuje się, że moja stara przepustnica ma rozmiar otworu 58-59mm a ta "nowa"-używana 61-62mm (pomiary nieprecyzyjne bo cięzko suwmiarkę dopasować).

I tu moje pytanie:

Czy jest możliwe, że były dwa rodzaje rozmiarów tych przepustnic (lub węży) w modelach E90,E91? Czy może jednak przepustnica jest od innego modelu? Ona działa bo "tymczasowo" założyłem rurę gumową i zacisnąłem opaskami metalowymi (2 szt. bo na jednej po próbnej jeździe wywaliło i tę rurę zastępczą - za duże ciśnienie? :roll: :lol: ). Przepustnica ładnie i delikatnie sprawia gaszenie silnika - czyli działa, ale ja nie chcę "druciarstwa" pod maską i wolałbym by podłączenie intercoolera było na orginalnej rurze.

Chodzi o tę rurę:

bmw-e90-320d-163km-rura-waz-intercoolera-7451844386

Opublikowano

aaben - super odpowiedź i porada :nienie: :mad2:

Thx. tylko w takim razie dlaczego ona działa poprawnie co?

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
A czemu ma działać nie poprawnie. Sygnały i zasada działania jest ta sama, tylko średnica inna.
Opublikowano
A czemu ma działać nie poprawnie. Sygnały i zasada działania jest ta sama, tylko średnica inna.

 

Jack79 no OK - dlatego też moje pytanie było czy w tych modelach były stosowane 2 rodzaje. jeśli tak, to po czym rozpoznawać bo napewno nie po numerach.

Za każdym razem gdy znajdę ofertę mam prosić sprzedającego o pomiary??? :duh: Trochę bez sensu. Chyba musi być jakiś sposób na rozróżnianie tych przepustnic.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Czemu po numerze nie da się tego sprawdzić? Podstawową rzeczą przy wymianie części jest porównanie numerów z katalogiem np. realoem.com Zresztą do całej rodziny M47/M57 przez lata BMW produkowało taką samą przepustnicę i to co najmniej dziwne że masz jakąś inną. Sprawdź dobrze czy Ci się nie podwinęła uszczelka w rurze, samą rurę popsikaj smarem silikonowym to powinna łatwiej wejść. Powodzenia.
3A0jS9b.png
Opublikowano

Na pewno były dwa rodzaje przepustnic. Wiem bo oddawałem swoją na wymianę na regenerowaną i facet się pytała jaka posiadam. Sam nie wiedziałem dopiero po jakiejś uszczelce i chyba średnich doszliśmy do porozumienia. Jedne są z takim rowkiem na uszczelkę łącząca z EGR i jest jeszcze wersja bez i tam przychodzi jakaś inna uszczelka tak mi tłumaczyli do tego jakaś różnica w średnicy. Dostałem taka jak powinna być dodatkowo z oringiem w miejscu gdzie przedostawał się olej do tej płytki elektronicznej co powodowało uszkodzenie przepustnicy. Całość 300zl i rok gwarancji



Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

  • 2 tygodnie później...
Opublikowano
Czemu po numerze nie da się tego sprawdzić? Podstawową rzeczą przy wymianie części jest porównanie numerów z katalogiem np. realoem.com Zresztą do całej rodziny M47/M57 przez lata BMW produkowało taką samą przepustnicę i to co najmniej dziwne że masz jakąś inną. Sprawdź dobrze czy Ci się nie podwinęła uszczelka w rurze, samą rurę popsikaj smarem silikonowym to powinna łatwiej wejść. Powodzenia.

 

aaben dzięki ale to nie pomoże.

Prawie 4 mm różnicy robi swoje i żadne smary czy silikony nie dadzą tu rady (ostatnio jakiś gostek "podpowiadał" by na gorąco założyć tę rurę :mad2: :duh: :nienie: masakra...

Narazie jest zamiennik założony (gumowa rura od Volvo na opaski metalowe) a ja szukam dalej.

W najgorszym przypadku trzeba będzie ponownie dokonać zakupu przepustnicy (szkoda bo ta jest w 100% sprawna), na którą będzie pasowała oryginalna rura BMW.

Pozdrawiam.

Opublikowano
Na pewno były dwa rodzaje przepustnic. Wiem bo oddawałem swoją na wymianę na regenerowaną i facet się pytała jaka posiadam. Sam nie wiedziałem dopiero po jakiejś uszczelce i chyba średnich doszliśmy do porozumienia. Jedne są z takim rowkiem na uszczelkę łącząca z EGR i jest jeszcze wersja bez i tam przychodzi jakaś inna uszczelka tak mi tłumaczyli do tego jakaś różnica w średnicy. Dostałem taka jak powinna być dodatkowo z oringiem w miejscu gdzie przedostawał się olej do tej płytki elektronicznej co powodowało uszkodzenie przepustnicy. Całość 300zl i rok gwarancji



Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

 

Patryksob14 czy masz jeszcze namiary na tego gościa od regeneracji?

Opublikowano

Witam.

Proszę ADMINA o zamknięcie tematu. Problem rozwiązany:

okazało się, że przepustnica, którą zakupiłem owszem jest do E91 ale z rocznika 02/2007 - 08/2008 :duh:

Tam był już inny typ rury.

Ponadto ta przepustnica była jeszcz w:


1' E81   (02/2006 — 12/2011)

1' E87 LCI   (01/2006 — 06/2011)

1' E88   (09/2007 — 10/2013)

1' E82   (11/2006 — 10/2013)

3' E90   (02/2007 — 09/2008)

3' E90 LCI   (07/2007 — 03/2010)

3' E91   (02/2007 — 08/2008)

3' E91 LCI   (07/2007 — 02/2010)

3' E92   (06/2005 — 02/2010)

3' E93   (09/2007 — 02/2010)

5' E60 LCI   (04/2006 — 12/2009)

5' E61 LCI   (04/2006 — 05/2010)

X1 E84   (09/2008 — 06/2012)

X3 E83 LCI   (11/2006 — 08/2010)


Dziękuję i pozdrawiam.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.