Skocz do zawartości

Jak rozpoznac zawieszenie M-Sport ?? M-technik ??


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam !

 

Dzieki uprzejmosci jednego z forumowiczow (ktorego serdecznie pozdrawiam), po rozkodowaniu Vin-u wyszlo ze mam u siebie w 325i coupe : M SPORT SUSPENSION , czy ktos wie jak to rozpoznac golym okiem (jakies oznaczenia na amorach, sprezynach?) Cow chodzi w sklad zawieszenia M-sport ?? Auto mam pol roku i nie myslalem nawet ze moze byc to zawieszenie M - wydawalo mi sie ze zawias jest seryjny (moze dlatego ze wczesniej jezdzilem e30-tka na konkretnej glebie), ale w tej chwili juz pewien nie jestem.... Samochod pochodzi z DE wiec mysle ze nikt nic tam nie kombinowal... W razie potrzeby w rzuce foto.

Opublikowano
Podstawowa różnica którą widać gołym okiem to stabilizator z przodu fi 26mm. Poza tym inne są sprężyny i amortyzatory zarówno z przodu jak i z tyłu.
Opublikowano
Dzieki Kowal za odpowiedz, stabilizator zmierze, jak tylko bede mial okazje. Powiedz jeszcze jak mozna rozpoznac po sprezynach (duzo krotsze? mniej zwoji?) i amorach ? Stabilizator jest czescia raczej niewymienna a amorki i sprezyny mogl ktos zmienic...
Opublikowano

Stabilizator też można zmienić. Ja u siebie nad tym się zastanawiałem, bo bardzo ten 26mm rwał mi łączniki stabilizatora i gumy w sworzniach ale w końcu doszedłem do wniosku że jeśli ktoś to wyliczył i zestroił to nie bedę poprawiał.

Co do wysokości m-technika to mam dwie sprzeczne informacje. Jedna mówi że jest nizszy od standardu o 11mm a druga o 25mm. Sądząc po swoim aucie obstawiałbym na to drugie, ale biorę tez pod uwagę że lata i kilometry robią swoje więc nie wiem jak było w nowym aucie. Jednak chyba wiele się nie zmieniło bo ostatnio kolega w swoim coupe zmieniał spreżyny ze standardowych na Eibacha -35mm przód i tył i jego stoi teraz tak samo wysoko jak moja. Mierzyliśmy w obu autach odległość między progami przy kołach a podłożem i jest podobnie- jakieś 16-17cm. Jedno jest pewne że M-technik jest twardszy. Widzę to nawet na oko jeżdżąc innymi E36 na normalnym zawieszeniu, ale największa różnica jest w pokonywaniu zakrętów.

Co do podania ci oznaczeń M-technika to jest ich dużo więc lepiej będzie jak ty mi podasz numery od ciebie i wtedy sprawdzimy czy to faktycznie M-technik. Dla przykładu podam ci numery wg. bmw dla E36 po czerwcu 92r : lewy przód 1 090 461, prawy przód 1 090 462, tyły 1 090 827 a obecnymi ich odpowiednikami są Sachs Advantage 115 370 lewy przód, 115 371 prawy przód i 105 802 tyły.

Opublikowano

Wielkie dzieki za wyczerpujace info, sprawdzilem jak to u mnie wyglada, a mianowicie:

 

stabilizator fi 26

 

numer na gumach (oslonach) amortyzatorow przednich: 1 137 932

 

dane z naklejki na przednim prawym amortyzatorze: Sachs SFE 36x 96, 14 1500 115 185, 1. 090.214.1

 

Data produkcji mojego auta: 1991-12-11

Opublikowano
Tak, to jest M-technic stosowany do czerwca 92r a współczesnym odpowiednikiem jest Sachs prawy przód 115 243, lewy przód 115 242 i tył ten sam co ci podałem 105 802.
Opublikowano

No to wszystko jasne :D jeszcze raz dzieki :modlitwa:

 

Jeszcze jedno pytanko: po sciagnieciu auta z DE bylem zmuszony wymienic amory z tylu (jeden amor byl "zlamany" nie pracowal wogole), kupilem jakies CHAMPIONY w cenie ok. 100zl szt (wiec na pewno seria) i po zalozeniu nie odczuwam zadnej zmiany w pracy zawieszenia miedzy tylem a przodem. Auto stoi tak samo jak stalo jezeli chodzi o wysokosc. Czy jest duza roznica w prowadzeniu na amorkach seryjnych przy sprezynach m-technik ??

Opublikowano
Nie wiem, nie robiłem nigdy takich eksperymentów. Drastycznej różnicy pewnie nie będzie, bo tył nie jest tak bardzo obciążony dynamicznie w czasie jazdy jak i podczas hamowania jak przód. Różnica w długości tez nie jest taka znacząca żeby sprężyna mogła wyskoczyć z gniazda w czasie maksymalnego wychylenia koła w dół. Jeśli te amortyzatory które masz są w dobrym stanie i i tak będa zachowywały się lepiej niż bardzo zużyte M-techniki.
Opublikowano
ja zalożysz zwykły amor na sprezyne M-techa to tył może ci trosze uciekaćna zakrecie w porownaniu do tego co bylo wczesniej

ZAWIOZĘ NA ŚLUB !!!!


%5B640%3A129%5Dhttp%3A//xenonis.whitestarprogramming.de/save_the_e36/img/pics/banner.gif

Opublikowano
Kujon w jednym z postow piszesz ze takie amorki to koszt 400zl szt :roll: Nie ma jakis tanszych zamiennikow ?? Ewentualnie czy nie mozna dobrac czegos o podobnej dlugosci i charakterystyce pracy ?
  • 2 tygodnie później...
Opublikowano
Robi jeszcze BOGE- ten model nazywa się Turbo a cena podobna do Sachsa Advantage no i Bilstain B6 lub B8 ale te B8 są znacznie twardsze i znacznie droższe.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.