Skocz do zawartości

Uszkodzona chłodnica cieczy / klimatyzacji?


awagandro

Rekomendowane odpowiedzi

Witam, piszę z zapytaniem o pomoc.

W aucie według diagnozy mam uszkodzoną chłodnice zewnętrzną bliżej zderzaka z której "sika" płyn.

Efektem jest nie działające klimatyzacja - czy to na pewno ma związek z tą chłodnicą?

Problem jest taki, że w jednym ASO mówią, że jest to chłodnica klimatyzacji. A w drugim, że jest to druga chłodnica silnika.


Szukam też tej chłodnicy, do zamówienia w jednym ASO jest w drugim niema na magazynach...


Numer części BMW 17118741830, pod linkiem diagram układu jaki znalazłem na zagranicznych stronach na temat tej części - część numer 2.

https://parts.bmwofstratham.com/images/parts/BMW/fullsize/461103.jpg


Ktoś poratuje wiedzą?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To jest glowna chlodnica plynu chlodzacego.

Chlodnica klimatyzacji z osuszaczem wyglada tak :


https://zapodaj.net/05b1b130f1849.png.html


tu masz link do numerow czesci :


https://www.realoem.com/bmw/enUS/showparts?id=8G71-EUR-06-2016-F31N-BMW-330i&diagId=17_0982


ciekawe jest to co niby ma chronic chlodnice przed uszkodzeniem :mrgreen:


https://zapodaj.net/358b97b4e299a.png.html

MADE IN PRL
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za odpowiedź, no właśnie też tak widziałem, że to nie jest chłodnica klimatyzacji.

Ale ta chłodnica według diagnozy ASO jest uszkodzona i do wymiany - też układ chłodzenia od tej chłodnicy cieknie widać jak ona przy włączonym silniku lekko pryska przez nerki.

Czy to może mieć związek z układem klimatyzacji lub jego sprawnością czy diagnoza w ASO jest niepełna w takim przypadku?

Objawy jakie zauważyłem, które skłoniły mnie do diagnozy to słabe działanie klimatyzacji i zmiana obrotów i cykanie przy włączonej klimie na postoju z 600 obrotów na 800 obrotów.

Tak jakby klima się załączała i wyłączała.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jesli jest wyciek to nalezy wymienic chlodnice wody i dopiero potem zabrac sie za sprawdzanie ukladu klimatyzacji.

Z diagramu serwisowego wynika ze nowa chlodnica musi byc zamontowana z nowym modulem chlodnic lewym i prawym oraz 2 szt oslon :P

W nowy modul lewy/prawy montuje sie te oslony plastikowe.

Oczywiscie naprawa bedzie kosztowac extra bo oprocz chlodnicy trzeba kupic te dodatkowe 4 czesci.

Razem z chlodnica 5 nowych czesci przewidzianych jest do tej naprawy :mrgreen:


https://zapodaj.net/da86fe3ee7cc6.png.html

MADE IN PRL
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zdemontuje osłony z góry i zobaczę jak to wygląda.

Te dodatkowe podstawy i kratka plastikowa to koszt w ASO 600 zł i zalecają też wymianę tego.

Pytanie na ile to ma sens, jeśli chłodnice da się wyjąć nie niszcząc tego.


Są dostępne gdzieś jakieś schematy do tego auta, żeby wiedzieć gdzie jakieś ukryte śrubki itp przy tym układzie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hej, a skąd masz informacje o awarii?

Co ciekawe u mnie tej kratki, która chcą teraz wymienić razem z chłodnicą niema (nie widać jej)


auto jest rok po gwarancji, żadnej akcji oficjalnej serwisowej niema.


Jeszcze dodatkowo mam pytanie, ile mam chłodnic w tym aucie. Bo jedni twierdzą, ze 2: od silnika, od turbo + klima przez wymiennik ciepła (?).

A drudzy ze 3 (W tym dodatkowa od klimy)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A niby po co ma byc akcja serwisowa?

Przeprojektowano element i obniżono jego cenę.

Nie wpływa to na bezpieczeństwo jazdy.

Najwyraźniej miało to związek z kamieniami mogącymi uszkodzić chłodnice.

Często producent poprawia po cichu elementy pojazdów.

Analiza diagramu zespołu chłodnic daje podstawy ze były uszkodzenia z tym związane.

BTW nie mam pojęcia ile masz chłodnic

MADE IN PRL
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie już wszystko jasne. Chłodnice są 2, układ dość skomplikowany w tym silniku. Bo zewnętrzna ma osobny układ do chłodzenia turbo i klimatyzacji przez wymiennik.

Układ klimatyzacji nie ma osobnej chłodnicy. Faktycznie chwile później BMW przeprojektowało obudowe i dodało osołony zeby kamienie nie waliły w przewody w chłodnicy które sa na wierzchu.


Udało mi się wstępnie dogadać temat z BMW Polska, w związku z tym ze samochód jest lekko po gwarancji i ma mały przebieg na akcje lojalnościową i zakładam teraz całą nową chłodnice z obudową i zabezpieczeniami.


Dzięki za pomoc, szkoda tylko, że serwis autoryzowany BMW od początku nie próbował wyjaśnić tematu tylko przedstawiał swoje nie małe kosztorysy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.