Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam,

jestem nowy na forum i potrzebuję pomocy forumowiczów, którzy lepiej orientują się w temacie klimy w bmw e90.

Otóż rok temu nabijałem klimatyzację. Używałem krótko przez ok 2 m-ce. W tym roku, w te upalne dni uruchomiłem po raz pierwszy klimatyzację i okazało się, że nie chłodzi. Wentylator chłodnicy chodzi, bepieczniki sprawdziłem i są OK. Podłączyłem pod komputer i wyskoczyły mi przy klimie następujące błędy: 9C48 , 9C4C, 9C4E ,9C52 , 9C49. Proszę o pomoc co oznaczają te błędy i od czego zacząć diagnostykę?

Dodam na koniec tylko, że nie działa mi dodatkowa pompa wody - ta która odpowiada podobno za system REST (podtrzymanie temperatury na postoju) w aucie. Czy to może mieć jakieś znaczenie?

Opublikowano
Pompa nie ma nic do klimy. Podstawowe pytanie. Sprawdzałem czynnik czy jest? Pod maską chyba po lewej stronie, odkrecasz i naciskasz tak jak wentyl w dentce :D

 

To jest ten zawór zaraz przy zbiorniczku z płynem chłodniczy? Rozumiem że trzeba nacisnac i jeśli coś poleci tzn ze czynnik jest? Generalnie po podłączeniu pod komputer wyskakują te błędy, które podałem w pierwszym poście.

Ktoś się orientuje co one oznaczają?

Opublikowano

Witam błędy dotyczą tej całej centrali pod deską mieszającą powietrze. Na pewno masz klimatronik i tam są klapy sterowane silniczkiem (servomotor). Należało by sprawdzić czy wszystkie bezpieczniki są ok jesli to nie pomoże trzeba wydłubać cały ten mechanizm i go sprawdzić.

Na desce masz jeszcze taki suwak z czerwoną i niebieską kropką bądź jesli masz navi ustawienia będą w menu. Sprawdź czy masz ustawione na zimny nawiew. Być może błędy złapało a cały ten moduł może być ok. Skasuj je ustaw wszystko na zimne i zobacz czy pomoże



Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Opublikowano
Wszystkie bezpieczniki są ok. Czynnik chłodzący jest, nieszczelności brak. Wszystko jest sprawdzone. Nawiewy działają, temperatura również. To co zauważyłem to nie kręci się wiatrak przy chłodnicy. Kiedyś jak włączalem klime to od razu się wiatrak kręcił nawet na postoju po urochomieniu silnika. A teraz działa tylko jak temperatura jest wysoka. Gdzie szukać przyczyny?
Opublikowano

To ze wiatrak dmucha to nie znaczy ze nawiewy są ok. Chodzi o centrale takie klapy które sterują dopływem powietrza i rozdzielają gdzie ma dmuchać. Jesli jest tam coś nie tak to komputer nie włączy układu klimatyzacji ani zaworek się nie otworzy ani nie załączy się wiatrak.



Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Opublikowano
A gdy włączasz klimatyzacje,to kompresor sie w ogole włącza? Wyczuwasz obciażenie? Mi kiedys padł wysprzęglik/zasprzęglik na sprężarce. Tam sa takie łapki które sie wytarły i nie zasprzęglało kompresora. z dnia na dzień przestała dzialać.
Opublikowano
A gdy włączasz klimatyzacje,to kompresor sie w ogole włącza? Wyczuwasz obciażenie? Mi kiedys padł wysprzęglik/zasprzęglik na sprężarce. Tam sa takie łapki które sie wytarły i nie zasprzęglało kompresora. z dnia na dzień przestała dzialać.

 

Obciążenie czuję. Koło od spreżarki widzę, że też się kręci.

Opublikowano

Dosłownie parę dni temu rozwiązałem podobny problem. Klimatyzacja działała tylko podczas jazdy (sprawdź czy u Ciebie tak nie jest). Przyczyna? Niekręcący się wentylator. Nowy to koszt około 1000zł. W tych wentylatorach pada najczęściej moduł sterujący. Najpierw sprawdź jego zasilanie. Jeśli jakiś kabel urwał się przy samym module, to prawdopodobnie wystarczy go przylutować choć mi nie udało się go otworzyć.


W zależności od modelu wentylator do E90 powinien wyglądać tak:

a) benzynka (nie wszystkie modele)

wecZY4o.jpg

b) diesel i niektóre benzyniaki

UNQ8I4a.jpg


Rozglądałem się za używanym wentylatorem do mojej benzyny, ale bardzo ciężko je znaleźć. Całe szczęście, że w 320i można znaleźć to samo serducho co w E46. Mówię tutaj o silniku z oznaczeniem N46. Jeśli masz taki w swoim aucie, to kupujesz wentylator z modułem jak na zdjęciu od E46 (koszt 150-200zł) i przekładasz moduł wraz z silnikiem.

Mała instrukcja:

- kabel modułu przy E90 320i / 318i jest dłuższy. Musisz zamienić te kable. Odetnij wtyczkę od modułu z E46 i przylutuj kabel z wtyczką od starego modułu z E90

- pod uchwyty silnika wentylatora trzeba podłożyć około 1cm podkładek żeby wiatrak nie tarł o obudowę (mocowanie silnika wentylatora w E46 jest trochę głębiej). Na pewno zauważysz problem i skumasz jak to rozwiązać

- moduł w obudowie od E90 jest przymocowany na plastikowych zaczepach. W przypadku E46 jest wkręcony na 4 śruby. Z przekładką nie ma problemu, bo moduły mają identyczny kształt. Po prostu wciśnij moduł z E46 w miejsce starego modułu z E90.

Brawo :) Właśnie zaoszczędziłeś sporo siana.


D2U2w2N.jpg


To bardzo ważne żeby moduł wyglądał tak samo! Żaden w plastikowej obudowie!


sJuil2M.jpg


Wentylator powinien się załączać po włączeniu klimatyzacji. Nie od razu, ale po paru sekundach.


Tutaj jeszcze tutorial odnośnie wymiany wentylatora:

https://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=15&t=343934


Podpiąłbym to jako artykuł, ale jestem nowy na forum i jeszcze nie ogarniam takich rzeczy. Zapomniałbym... witam wszystkich fanów markI! :)

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.