Skocz do zawartości

F11 520d N47T grzechotanie od strony silnika [ROZWIĄZANE]


andrew_1909

Rekomendowane odpowiedzi

Witajcie,


Po wielomiesięcznych poszukiwaniach, wizytach w serwisach i dalszym braku diagnozy, postanowiłem założyć nowy wątek.

Podczas jazdy słyszalne są odgłosy grzechotania, tarcia, trudno jednoznacznie to nazwać - osobiście podchodzi mi to pod jakieś rozsypujące się łożysko.

Na zimnym silniku niemal nic nie słychać, ale wystarczy kilka minut jazdy, lub upalny dzień gdzie temperatura zewnętrzna jest wysoka - hałas się nasila, zwłaszcza przy obciążeniu (podczas przyspieszania). Dociera z okolic tunelu środkowego, najbardziej słychać przy tylnym nawiewie, ale po prostu może tutaj jest najsłabsze wygłuszenie, a źródło zupełnie gdzie indziej. Na postoju praktycznie nic nie słychać


Dodam że auto ma 265 000 km, skrzynia manual, rozrząd nowy (aczkowiek stary był jeszcze w dobrym stanie, minimalnie rozciągnięty), turbo po regeneracji (po demontażu były już wyczuwalne luzy), klapki wymienione w ostatniej chwili,


Nagranie (nieco stłumione) : https://instaud.io/3Lgl


Z góry dzięki za wszystkie sugestie,

Edytowane przez andrew_1909
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 miesiące temu...

Odgrzeje temat, @GREGOR500 dzięki za podpowiedzi, jednak to nie to.

Dziś zostało zdemontowane sprzęgło (dość mocno zjechane, szarpało i czasami się już ślizgało) i DKZ, przy okazji nowe poduszki silnika i łącznik wału bo czuć było wibracje na aucie (ale to akurat poza tematem). Wszystkie części kwalifikowały się do wymiany, podzielę się czy to wyeliminowało problem. Wrzuce także nowy upload z linkiem bo stary wygasł.

Edytowane przez andrew_1909
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przyczyną było zużyte dwumasowe kolo zamachowe (po jego wymianie charakterystyczny odgłos grzechotania - głownie przy przyspieszaniu - zniknął). Efektem ubocznym są także wyraźnie mniejsze wibracje, drążek biegów przestał drżeć, i ogólnie wyższa kultura pracy silnika. Wymieniłem również sprzęgło, poduszki silnika, skrzyni oraz łącznik elastyczny, olej i filtry. Koszt wszystkich części z robocizną 5100 PLN (niezależny warsztat specjalizujący się w BMW).
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.