Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)

Witajcie,


Po wielomiesięcznych poszukiwaniach, wizytach w serwisach i dalszym braku diagnozy, postanowiłem założyć nowy wątek.

Podczas jazdy słyszalne są odgłosy grzechotania, tarcia, trudno jednoznacznie to nazwać - osobiście podchodzi mi to pod jakieś rozsypujące się łożysko.

Na zimnym silniku niemal nic nie słychać, ale wystarczy kilka minut jazdy, lub upalny dzień gdzie temperatura zewnętrzna jest wysoka - hałas się nasila, zwłaszcza przy obciążeniu (podczas przyspieszania). Dociera z okolic tunelu środkowego, najbardziej słychać przy tylnym nawiewie, ale po prostu może tutaj jest najsłabsze wygłuszenie, a źródło zupełnie gdzie indziej. Na postoju praktycznie nic nie słychać


Dodam że auto ma 265 000 km, skrzynia manual, rozrząd nowy (aczkowiek stary był jeszcze w dobrym stanie, minimalnie rozciągnięty), turbo po regeneracji (po demontażu były już wyczuwalne luzy), klapki wymienione w ostatniej chwili,


Nagranie (nieco stłumione) : https://instaud.io/3Lgl


Z góry dzięki za wszystkie sugestie,

Edytowane przez andrew_1909
Opublikowano
Wejdź pod auto i postukaj ręką po wydechu moze cos w tlumiku lata albo dpf lub kat się rozlecial sprawdz jeszcze poziom oleju w skrzyni i w moście
  • 4 miesiące temu...
Opublikowano (edytowane)

Odgrzeje temat, @GREGOR500 dzięki za podpowiedzi, jednak to nie to.

Dziś zostało zdemontowane sprzęgło (dość mocno zjechane, szarpało i czasami się już ślizgało) i DKZ, przy okazji nowe poduszki silnika i łącznik wału bo czuć było wibracje na aucie (ale to akurat poza tematem). Wszystkie części kwalifikowały się do wymiany, podzielę się czy to wyeliminowało problem. Wrzuce także nowy upload z linkiem bo stary wygasł.

Edytowane przez andrew_1909
Opublikowano
Przyczyną było zużyte dwumasowe kolo zamachowe (po jego wymianie charakterystyczny odgłos grzechotania - głownie przy przyspieszaniu - zniknął). Efektem ubocznym są także wyraźnie mniejsze wibracje, drążek biegów przestał drżeć, i ogólnie wyższa kultura pracy silnika. Wymieniłem również sprzęgło, poduszki silnika, skrzyni oraz łącznik elastyczny, olej i filtry. Koszt wszystkich części z robocizną 5100 PLN (niezależny warsztat specjalizujący się w BMW).
Opublikowano

i w zadnym serwisie nie byli w stanie stwierdzic ze to dwumasa??

dziwne

chyba byles u piekarzy

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.