Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Cześć.


Od kilku miesięcy jeżdżę E90 z 2007 roku. Auto w porządku, nie ma na co narzekać, martwi mnie tylko kwestia reflektorów - poprzedni właściciel (Niemiec, jeśli kogoś to interesuje ;) ) wstawił do auta ksenony, natomiast bardzo po taniości: na tanich przetwornicach, bez samopoziomowania, bez spryskiwaczy. Ok, ringi wyglądają spoko, natomiast jakość świecenia jest bardzo mierna.


Nie wnikając za bardzo w szczegóły - chcę wymienić to badziewie na normalne halogeny. Zdecydowany jestem na lampy Valeo, tylko teraz mam pytanie - czy w takim przypadku wymiana będzie plug & play? Przetwornice podobne do tych w linku poniżej:


https://allegro.pl/oferta/przetwornica-slim-hid-xenon-ksenon-h1-h4-h7-d2s-4832312715


Czy muszę kupić coś jeszcze oprócz - rzecz jasna - lamp? Zastanawia mnie kwestia podłączenia się do instalacji, normalne halogeny chyba mają inne zakończenia przewodów? Czy będzie koniecznie jakieś kodowanie (w tym przypadku - odkodowanie)?


Dodam, że w aucie mam ręczną regulację wysokości świecenia, w iDrive jest opcja DRL ale jej zaznaczanie/odznaczanie nie zmienia zupełnie nic.


Odnośnie samych Valeo, widzę coś takiego:

https://allegro.pl/oferta/valeo-reflektor-bmw-e90-e91-lift-2008-oryginal-7781799403 - chyba LCI?

https://allegro.pl/oferta/bmw-3-e90-e91-04-08-valeo-oryg-komplet-reflektorow-7893102995 - pre-LCI?


Jakieś różnice?


Sorry za pewnie banalne pytania, nie jestem specjalistą od aut.


Jeśli macie pomysł, kto mógłby to ogarnąć w rejonie Szczecina, nie zdzierając przy okazji pieniędzy, będę wdzięczny za info.


Z góry dzięki za podpowiedzi!

  • Główni Moderatorzy
Opublikowano
To chyba do pierwszej kontroli z policjantem. Kup używane oryginalne lampy Hella i wsadź zwykłą żarówkę, będzie to świecić 4 razy lepiej jak jakiś HID bez homologacji.
Opublikowano

Może źle się wyraziłem - mam teraz HID, i tak:


- źle to świeci, to raz;

- przegląd i potencjalne problemy, to dwa;

- policja, to trzy.


Generalnie: chcę normalnych halogenów. Pytania pozostają aktualne - czy muszę coś po wyrzuceniu HID poprawiać? Wystarczy podłączyć nowe lampy? Trzeba coś zmieniać w kodowaniu? Robi mi różnicę LCI/pre-LCI? Powtarzam: nie interesuje mnie teraz look, po prostu chcę sprawnego oświetlenia, stąd też wszystkie DEPO/TYC z ringami odpadają.


BTW, myślisz że używane lampy będą lepsze od Valeo?

  • Główni Moderatorzy
Opublikowano

Oczywiście, weź używane lampy w dobrym stanie. jest tego pełno.

Wyrzuć HID i wsadź zwykłą żarówkę, wszystko p&p.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.