Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam, moim problemem jest niedziałająca klimatyzacja, a mianowicie kompresor się nie włącza. Szukałem informacji na forum, moim głównym źródłem wiedzy na ten temat jest znany w sieci poradnik o montażu klimatyzacji.

Mój samochód jest to bmw e36 m52b28i z 1997r.

Klimatyzacja w moim aucie jest fabryczna, automatyczna dwustrefowa. Według poradnika, zmostkowanie kabli idących do czujnika ciśnienia ma spowodować załączenie się kompresora. W moim przypadku tak się nie dzieje. Kompresor chodzi tylko po zmostkowaniu pinów w gnieździe przekaźnika, odpowiadającym 30 i 87 przekaźnika. W moim samochodzie nic nie pasuje do opisów elektrycznych z poradnika, czy troubleshoting manuala- sprawdzałem wszystkie roczniki. Mam inne kolory kabli, podłączenia również się różnią. Instalacja w aucie nie wygląda na grzebaną.

Według opisu z poradnika przekaźnik kompresora klimatyzacji powinien być podłączony w następujący sposób:


Kabel czarno/niebieski jest to sygnał masowy z DME na przekaźnik kompresora podłączamy

go pod pin 85 przekaźnika, pod 86 dajemy +przez bezpiecznik 5A(najlepiej pozycja zapłonu)

Pod pin 30 stały PLUS przez bezpiecznik 7.5A A pod pin 87 kabel do kompresora.


U mnie wygląda to natomiast tak:

pin 30- stały plus

pin 87- kabel do kompresora

pin 85- 12v po zapłonie

pin 86- u mnie jest go brak, w podstawie przekaźnika pusty otwór bez pinu

pin 86b- po zapłonie 4,5v, nie zmienia się to po odpaleniu silnika, włączenia klimatyzacji itp.


Wygląda na to, że u mnie w aucie sterowanie przekaźnikiem odbywa się za pomocą 86b, jednak nie mam tam masy, tylko 4,5V.

Inpa w module klimatyzacji nie pokazuje żadnych błędów. W module DME opcja aktywowania przekaźnika klimatyzacji powoduje, że wyskakuje jakiś błąd [error_SG_function], jednak po kliknięciu kontynuuj pojawia się napis, że przekaźnik został aktywowany. Kompresor jednak dalej nie chodzi. To samo w module klimatyzacji, aktywowanie wentylatora i AC nie przynoszą efektów. Dodam, że u mnie nie działa wentylator na pierwszym biegu, jednak po podpięciu go na krótko dalej nie działa, wiec jest to zapewne rezystor- znany temat. Na drugim biegu po podpięciu na krótko wentylator chodzi. Bardzo proszę o pomoc, co można sprawdzić bo już nie mam pomysłów co robić, sytuacji nie ułatwia również to że nie mam pasującego schematu. Z góry dziękuję za pomoc. Pozdrawiam.

Opublikowano
Tak, jest czynnik. Poza tym, nawet jakby go nie było, to mostkując te kable przy czujniku ciśnienia i tak powinien wystartować kompresor.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.