Skocz do zawartości

lisek152

Zarejestrowani
  • Postów

    3
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

Informacje osobiste

  • Moje BMW
    E36 328i 1997

Osiągnięcia lisek152

Nowicjusz

Nowicjusz (1/14)

0

Reputacja

  1. Tak, jest czynnik. Poza tym, nawet jakby go nie było, to mostkując te kable przy czujniku ciśnienia i tak powinien wystartować kompresor.
  2. Witam, moim problemem jest niedziałająca klimatyzacja, a mianowicie kompresor się nie włącza. Szukałem informacji na forum, moim głównym źródłem wiedzy na ten temat jest znany w sieci poradnik o montażu klimatyzacji. Mój samochód jest to bmw e36 m52b28i z 1997r. Klimatyzacja w moim aucie jest fabryczna, automatyczna dwustrefowa. Według poradnika, zmostkowanie kabli idących do czujnika ciśnienia ma spowodować załączenie się kompresora. W moim przypadku tak się nie dzieje. Kompresor chodzi tylko po zmostkowaniu pinów w gnieździe przekaźnika, odpowiadającym 30 i 87 przekaźnika. W moim samochodzie nic nie pasuje do opisów elektrycznych z poradnika, czy troubleshoting manuala- sprawdzałem wszystkie roczniki. Mam inne kolory kabli, podłączenia również się różnią. Instalacja w aucie nie wygląda na grzebaną. Według opisu z poradnika przekaźnik kompresora klimatyzacji powinien być podłączony w następujący sposób: Kabel czarno/niebieski jest to sygnał masowy z DME na przekaźnik kompresora podłączamy go pod pin 85 przekaźnika, pod 86 dajemy +przez bezpiecznik 5A(najlepiej pozycja zapłonu) Pod pin 30 stały PLUS przez bezpiecznik 7.5A A pod pin 87 kabel do kompresora. U mnie wygląda to natomiast tak: pin 30- stały plus pin 87- kabel do kompresora pin 85- 12v po zapłonie pin 86- u mnie jest go brak, w podstawie przekaźnika pusty otwór bez pinu pin 86b- po zapłonie 4,5v, nie zmienia się to po odpaleniu silnika, włączenia klimatyzacji itp. Wygląda na to, że u mnie w aucie sterowanie przekaźnikiem odbywa się za pomocą 86b, jednak nie mam tam masy, tylko 4,5V. Inpa w module klimatyzacji nie pokazuje żadnych błędów. W module DME opcja aktywowania przekaźnika klimatyzacji powoduje, że wyskakuje jakiś błąd [error_SG_function], jednak po kliknięciu kontynuuj pojawia się napis, że przekaźnik został aktywowany. Kompresor jednak dalej nie chodzi. To samo w module klimatyzacji, aktywowanie wentylatora i AC nie przynoszą efektów. Dodam, że u mnie nie działa wentylator na pierwszym biegu, jednak po podpięciu go na krótko dalej nie działa, wiec jest to zapewne rezystor- znany temat. Na drugim biegu po podpięciu na krótko wentylator chodzi. Bardzo proszę o pomoc, co można sprawdzić bo już nie mam pomysłów co robić, sytuacji nie ułatwia również to że nie mam pasującego schematu. Z góry dziękuję za pomoc. Pozdrawiam.
  3. Witam, mam problem z podłączeniem inpy z samochodem. Samochód to bmw e36, m52b28 1997r. Mam zrobiony interfejs według schematu: https://forums.bimmerforums.com/forum/showthread.php?1650885-%28Almost%29-free-DIY-ADS-interface Inpa to 5.0.2 na komputerze z rs232 windows xp 32bit, sterowniki ads itp wszystko zainstalowane. Po podłączeniu kabla do samochodu zapalają się tylko kontrolki battery i ignition i świecą się cały czas niezależnie od tego czy jest zapłon włączony. Program nie łączy się z żadnymi modułami, wyskakuje błąd ifh-0009. Proszę o pomoc, gdzie szukać przyczyny, czy ten schemat interfejsu pasuje w ogóle do tego rocznika auta itp? Z góry dziękuję i pozdrawiam.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.