Skocz do zawartości

Bmw 1,9 benzyna klepie podczas odpalania


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Hej. Zakupiłem jakiś czas temu bmw e46 1,9 benzynę dla swojej połówki aby uczyła się jeździć . Na bieżąco walczyłem z usterkami . Jakieś tam drobne naprawy były ale to podstawa,wszyscy mówią mi po co w to ładujesz kasę,ale lubię mieć sprawne auto. Samochód po mimo tylu lat dość dobrze się trzyma. Silnik jak ne tą budę jest trochę za mały ale coś za coś, ja w sumie okazjonalnie tym jadę. Problem mam jedyny i nie rozwiązany z klepaniem podczas odpalania nie ważne czy zimny czy ciepły....reguły nie ma. Mianowicie klepie przy odpalaniu przez jakieś 3 sekundy silnik. W tym czasie pali się ,,czek" i kontrolka oleju. Od wielkiego dzwonu pali bez szelestanie, ale w większości przypadku cyka przez te sekundy. Olej mam zalany valvoline 10w/40. Poprzednik taki lał ponoć od zawsze. Chciałem zalać 5w/40 ale mechanik się bał,że zmianą oleju narobimy biedy i twierdzi,że ta jednostka polata na każdym oleju bo ponoć ten silnik nie pasuje do BMW:). Gdzie szukać przyczyny tych klepań silnika? czy dać sobie spokój jak jeździ to nie ruszać?
Opublikowano
Jaki silnik? i raczej 10w40 nie pasuje do aut gdzie olej smaruje lancuch.No chyba ze chciano ukryc pare wad podpinales to pod kompa?
Bylo N42B20 rozum wrocil jest M54 /cisza i spokoj
Opublikowano

Po pierwsze zmień mechanika.

A klepanie to rozrząd prawdopodobnie. Może być połamana prowadnica łańcucha rozrządu i szczatki jej blokują smok pompy oleju.

A olej powinien być 5W/30-40

Opublikowano
Ja znawcą silników nie jestem, jest to 1,9 benzyna 118km 8V tyle wiem. Oznaczeń nie znam :oops: . Klepanie to jakby zawory, po tym klepaniu 3 sekundowym to silnik chodzi jak marzenie. Olej to na pewno jest 10w/40. Mechanika nie zmienię bo w sumie nie raz mi 4 litery ratował jak ktoś chciał mnie na kasę naciągnąć.Pod kompem był i jedyny błąd czujnik wałka ,ale został wymieniony na nowy. Tak więc błędów brak
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
M43 nie ma problemów z rozrządem gdy przebieg nie jest ekstremalny. To co opisujesz sugeruje zawór w podstawie filtra oleju, który nie trzyma. Olej oczywiście 5w40 ll-01.

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Opublikowano
Z tym przebiegiem to ja nie wiem ile to ma. Na Liczniku ma 150 tys :D - przebieg unijny. Mechanik twierdzi,że w Polsce go nikt nie kręcił (kupiony od 1 właściciela),ale 100tys by dołożył do przebiegu jak był ściągnięty.Środek jak nowy,zero przetarć,w sumie kupiłem to ze względu na środek. Po zakupie zmieniał właśnie coś w tej podstawie ,jakąś uszczelką bo z niej podciekało.Co do oleju to zawsze go namawiam na zmianą na właśnie dedykowany ,ale chłop uparty i mówi,że biedy możemy ale nie musimy narobić i on odpowiedzialności nie bierze za taką zmianę. Mówi,że albo uda się albo nie uda. Jak odkręcam korek wlewu oleju to widzę czarny nagar na dźwigniach zaworowych .....
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Zmieniaj na jakiś tani 5w40, zrób 3-4 tys. km i wlej docelowy 5w40. Pamiętaj, że w tych silnikach lubi obrócić się panewka.

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Opublikowano
Zmieniaj na jakiś tani 5w40, zrób 3-4 tys. km i wlej docelowy 5w40. Pamiętaj, że w tych silnikach lubi obrócić się panewka.

A jaka gwarancja,że silnik nie puści oleju po zmianie? Lata temu gość pomylił mi oleje i zamiast 15 wlał mi 5 i po przejechaniu może 100km puściły mi uszczelki. Jak się z orientowałem ,to zmieniłem na 15 i silnik kapał do końca swoich dni u mnie czyli jakieś 5 lat. Mnie korci na zmianę,ale mechanik tak jak pisałem wcześniej nie chce narażać mnie na koszta.Tym bardziej,że na temat tego auta za wiele nie wiem . Jak to on twierdzi jak na tym latał to niech i u ciebie pojeździ.

Opublikowano

Miałem ten motor kilka ładnych lat i 10w40 mu nie zaszkodziło taki był i taki dalej lałem

Niewiadomo ile już jeździ na tym także lepiej nie ryzykować

Klepanie przy odpaleniu to tak jak pisze Maniek zawór w podstawie filtra oleju ja z tym jeździłem i nic się nie stało przez kilka lat

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
A jaka jest gwarancja, że jutro ten szlam co masz w silniku nie zatka smoka pompy oleju i panewki nie obróci? Proszę Cię..Twoje auto, Twój wybór.

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Opublikowano
Zmieniaj na jakiś tani 5w40, zrób 3-4 tys. km i wlej docelowy 5w40. Pamiętaj, że w tych silnikach lubi obrócić się panewka.

A jaka gwarancja,że silnik nie puści oleju po zmianie? Lata temu gość pomylił mi oleje i zamiast 15 wlał mi 5 i po przejechaniu może 100km puściły mi uszczelki. Jak się z orientowałem ,to zmieniłem na 15 i silnik kapał do końca swoich dni u mnie czyli jakieś 5 lat. Mnie korci na zmianę,ale mechanik tak jak pisałem wcześniej nie chce narażać mnie na koszta.Tym bardziej,że na temat tego auta za wiele nie wiem . Jak to on twierdzi jak na tym latał to niech i u ciebie pojeździ.

 

XD przecież olej nie rozpuszcza uszczelek ani nie uszczelnia silnika. Ładne bajki wymyślasz

:)
Opublikowano
Zmieniaj na jakiś tani 5w40, zrób 3-4 tys. km i wlej docelowy 5w40. Pamiętaj, że w tych silnikach lubi obrócić się panewka.

A jaka gwarancja,że silnik nie puści oleju po zmianie? Lata temu gość pomylił mi oleje i zamiast 15 wlał mi 5 i po przejechaniu może 100km puściły mi uszczelki. Jak się z orientowałem ,to zmieniłem na 15 i silnik kapał do końca swoich dni u mnie czyli jakieś 5 lat. Mnie korci na zmianę,ale mechanik tak jak pisałem wcześniej nie chce narażać mnie na koszta.Tym bardziej,że na temat tego auta za wiele nie wiem . Jak to on twierdzi jak na tym latał to niech i u ciebie pojeździ.

 

XD przecież olej nie rozpuszcza uszczelek ani nie uszczelnia silnika. Ładne bajki wymyślasz

Dla jednego bajka,dla mnie to był fakt. Konkretnie puścił jakiś uszczelniacz i lało się do czasu sprzedaży. Tak więc mam takie doświadczenia ze zmianą oleju. Może to był przypadek lub zbieg okoliczności. Co do tego klepania to poszukam tego zaworka i podmienię przy zmianie oleju. Jest jakiś nr katalogowy tego zaworu?

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
11421432228

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.