Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)

Witam, jestem całkowicie nowym użytkownikiem, więc na początek dzień dobry :)

Jeżdżę BMW co najmniej 20 lat, jednak praktycznie zawsze były to auta nowe, co za tym idzie pewne problemy i pytania mnie nie dotyczyły. Zresztą nigdy nie były to eMki. Teraz postanowiłem kupić coś fajnego, klasycznego i doszedłem do wniosku, że może dobrym wyborem będzie M3 E46. W moim przypadku nie będzie to auto użytkowane na codzień, jednak też nie raz w miesiącu. Zanim zdecydowałem się napisać troszkę poczytałem, ale pytań mam sporo, postaram się je wypunktować :)


1.Kiedy dokładnie był lift, czym się dokładnie auta przed i po liftowe różnią ?

2.Czy panewki obracają sie tylko w przed liftowych ?

3.Była podobno akcja serwisowa związana z panewkami, czy można jakoś takie auta rozpoznać ?

4.Czy SMG to rzeczywiście tak kiepska ( wolna ) skrzynia ?

5.Czy Cabrio ma jakieś istotne minusy względem coupe, poza sztywnością nadwozia oczywiście ?

6.Czym rożni się wersja CS i CSL od zwykłej ?

7. Na co najbardziej zwracać uwagę przy zakupie, typowe przypadłości itd.

8.Koszty utrzymania takiego auta, czytałem, że części jest bardzo dużo a wysokiej jakości zamienniki sa relatywnie niedrogie.

9. Czy to abstrakcja czy takie auto musi tyle kosztować : https://www.otomoto.pl/oferta/bmw-m3-e46-cabrio-3-2-343-km-stan-kolekcjonerski-pelna-historia-bmw-vat-23-ID6BPy2l.html#21cf91bb33

10. Czy importowane z Japonii rzeczywiście mają w pełni europejską specyfikację ?


Trochę sporo tych pytan, więc z góry dziękuję za odpowiedz chociaż na kilka z nich.

Edytowane przez JarekNow
Opublikowano

nie na wszystkie Twoje pytania znam odpowiedź, ale:

-lift był kwiecień 2003, ale panewki poprawiono w drugiej połowie roku bodaj lipcu/sierpniu. Była akcja serwisowa i objęła naprawdę sporą część egzemplarzy, ale chyba jedyną pewną metodą sprawdzenia tego jest- info w książce serwisowej lub systemie.

-jeśli chodzi o koszt zakupu to ok. 80-120 tysi musisz przygotować. Górnej granicy nie ma już chyba bo ceny też mocno spekulują. Jedno jest pewne od 2 lat mocno drożeją. W okolicach 50tysi nie widziałem nic ciekawego.

-na co zwrócić uwagę?... na wszystko jak w każdym e46 z r6, ale mocowanie tylnych sanek to obowiązkowo. Nie żałowałbym 1k zł na przegląd w aso bmw. Choć ponoć niektóre serwisy za emki kroją 2 razy tyle.

-co do kosztów utrzymania, wcale tanio nie jest. Niby dużo zamienników, ale np.: większość czujników to tylko oryginały, na zawieszeniu też nie ma co żałować.

-na pewno więcej cennych dla Ciebie informacji znajdziesz na mforum niż tutaj.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

4. Nie jest wolna tylko dość brutalna i słabo jeździ się delikatnie, trzeba się przyzwyczaić, przy butowaniu jest ok.

5. Jak to w cabrio ważny jest stan dachu oraz absolutna bezwypadkowość.

7. Zdecydowanie podłoga z tyłu.

9. Popraw link.

10. Reflektory nie świecą jak w europie, więc do wymiany, przynajmniej tak było w e90 335i, które sprawdzałem.

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Opublikowano

-co do kosztów utrzymania, wcale tanio nie jest. Niby dużo zamienników, ale np.: większość czujników to tylko oryginały, na zawieszeniu też nie ma co żałować.

-na pewno więcej cennych dla Ciebie informacji znajdziesz na mforum niż tutaj.

 

Zgodzę się w pełni jedynie co do czujników tyczy się to chyba każdej wersji bmw, tak samo zawieszenie. Nie da się na tym oszczędzić ale w sumie kto kupuje mke żeby oszczędzać :D

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Czyżby chodziło o pewne nad wyraz oszczędne białe e92 m3? :D

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.