Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
E46 2.2 Witam , mam taki problem , czujnik temperatury wody (na wyjściu z chłodnicy) pokazywał -48 . Wymieniłem go na nowy i nowy także pokazuje -48 . Zmierzyłem opór starego i nowego czujnika , chyba coś około 1,5 oma , czyli raczej są dobre . Na wtyczce jest napięcie około 5 V . O CO TO CHODZI PANOWIE ?
Opublikowano

Dzięki blade za odpowiedź . Zapomniałem dodać że temperatura na wskazówce-liczniku jest poprawna i pokrywa się z temperaturą którą pokazuje komputer tj. temperaturą płynu chłodzącego , więc tu jest ok . A temperaturę na wyjściu z chłodnicy pokazuje mi -48 (czujnik na dole chłodnicy przed termostatem M54B22). Gdzieś czytałem , że ktoś miał taki sam problem i także wymienił czujnik i dalej -48 . Na wtyczce napięcie jest 5V - tyle powinno być ?

Z obrotów mi silnik ospale schodzi . A tylko jest błąd z tego czujnika . POSZUKIWANY MAGIC ?!

Opublikowano
powinno byc od 5.2 do 7,8 v na wtyczce ale powiem ci ze zmien jeszcze raz ten czujnik bo czesto sa juz zepsute zanim je wsadzisz naprawde ja ostatnio 3 zmienialem 2 vermo jakies a pozniej bo juz sie wkur. i zglupialem zamowilem chyba febi i bylo gitara.Sprawdz jeszcze dokladnie wtyczke i kabelki nie sugeruj sie voltami czesto gesto ludzie biora i podmieniaja a pozniej robia zwroty i takie cuda wychodza a kazdy powie no przeciez nowy jest.
Bylo N42B20 rozum wrocil jest M54 /cisza i spokoj
Opublikowano
jazdaprzemo , masz rację trzeba jeszcze raz czujnik wymienić , ale to dwa by były zepsute . Bo dwa miały opór 1,5 oma , to chyba dobre . Przynajmniej wiem że na wtyczce jest odpowiednie napięcie , no będzie z 5,2V tak jak piszesz . Pomacam raz jeszcze to wszystko i dam znać , dzięki za odp.
Opublikowano
Jak bedziesz mial nowy to tylko odepijn wtyczke i zapinij nie montuj bo i tak sprawdzisz czy dziala na sucho.Jak bede mial jutro czas to sprawdze stary padniety z ciekawosci ile ma ohm ale lepiej podmienic .
Bylo N42B20 rozum wrocil jest M54 /cisza i spokoj
Opublikowano

Cztery czujniki dzisiaj podpiąłem ,na sucho bez wkładania , cztery miały około 2,2 oma opór . Na wtyczce , tak jak pisałeś 5,2V - czyli wszystko wzorowo . A komputer nadal pokazuje -48 . Rozumiecie coś z tego ?

RACZEJ WĄTPIĘ , że komputer ze setki danych przekłamuję właśnie tę , ale może tak być , program to Maxi...bez reklamy. WĄTPIĘ .


Może gdzieś jest specjalnie "wyłączony" czujnik z pozycji serwisowej na -48 ?? - dlaczego tak myślę .

Bo w układzie chłodzenia był wlany czysty koncentrat , albo z głupoty , albo żeby się tak szybko nie gotował i odprowadzał ciepło .


Dzisiaj na jałowym biegu przy +15 po 60 minutach temperatura płynu chłodzącego osiągnęła ponad 123 C (oleju 110) - nie chciałem silnika "męczyć" i nie sprawdzałem co by było dalej . A GDZIE TU LATO GDZIE KORKI ?

I teraz jakiś spryciarz na serwisie żeby wentylator chłodnicy nie wyfrunął przez atrapę-grilla postanowił podać informację komputerowi że ma na wyjściu -48 C ,więc nie musi tak mocno wiatrakiem kręcić. Dolał koncentratu i git . Klient zadowolony wiatrak ucichł , zimą spoco , gorzej latem .

Może chłodnica jest zapchana , ale na wyjściu chłodnicy wąż jest gorący , więc coś tam płynie .


...ALE DLACZEGO TO JEB*** - 48 C ? ? ?

Opublikowano
Sluchaj a jak masz odpieta wtyczke to tez masz minus 48 i pokazuje ten sam blad co teraz?Czy nie masz bledow?odlacz sama wtyczke i sprawdz.Ja jutro sprawdze u siebie jak to wyglada .I wymieniasz ten czujnik 13621433077 A jeszcze mi sie cos pryzpomnialo pryz termostacie tez masz czujnik temp i w glowicy moze ktorys z tych jest padniety .Odlanczaj wtyczki po kole i sprawdzaj jakie bledy bedziesz mial i czy cos sie zmienia na wartosci minus48
Bylo N42B20 rozum wrocil jest M54 /cisza i spokoj
Opublikowano
Tak ten czujnik z końcówką , 077 , on ma dwa numery w OEM , czy nawet trzy , ale o 077 . Trzy różne firmy , 4 różne czujniki - niemożliwe żeby to był czujnik . Tak , jak wtyczka odpięta to też - 48 . Tak jakby go ktoś z pozycji serwisowej 'zakodował' na - 48 C . :cry2:
Opublikowano

Nie ma błędu , jak wykasowałem błąd to się nie pojawił , chyba że coś tam miąchałem na wiązce i przy nim.... ale skasowałem przejechałem kilkanaście kilometrów i zero błędu = z czujnika na wyjściu z chłodnicy . Wiesz , może on rozumie że jest na Antarktydzie i cóż - 48 C - ktoś 'zakodował'

Świeży samochód , po wykasowaniu , nie pokazuje błędu . Nawet z odpiętą wtyczką - cały czas - 48 C

Opublikowano
To cos nie tak.Masz inny tester?Dziwne ze nie ma bledu jak odepniesz wtyczke powinien wyjsc.Ja jutro sprawdze u siebie jak to wyglada i dam znac.Na pewno nikt tak nie zaprogramowal .Z innej beczki z autem co jest nie tak oprocz tego czujnika co nie ma bledow.
Bylo N42B20 rozum wrocil jest M54 /cisza i spokoj
Opublikowano

"skręce" inny tester , ale dlaczego ma pokazywać błędną temperaturę , gdzie setka innych parametrów jest ok . Samochód był serwisowany tylko w ASO BMW i mogli odpierd*** taki numer . Stary błąd był w pamięci - skasowałem i teraz go nie pokazuje .

Zapchana chłodnica , wiatrak kręcił , to uspokoili wiatrak podając mu -48 ... nie wiem :cry2:

Opublikowano
Raczej nie a jakie ma teraz objawy co sie dzieje .Ze go robisz bo chyba nie z powodu tylko tego ze ci pokazuje minus 48?Bo jak jest wszystko ok
Bylo N42B20 rozum wrocil jest M54 /cisza i spokoj
Opublikowano

Nie schodzi za szybko z obrotów , ospale schodzi .

Na jałowym równiusieńko chodzi , nie faluje . Jakby gdzieś ciągnął lewe powietrze , jakby przepustnica się nie przymykała od razu (krokowiec) . Nie ma dramatu , ale za wolno schodzi z obrotów . Wiec , najpierw chciałem wyeliminować ten czujnik , a dopiero brać się za cały 'dolot' . Bo to może rzeczywiście coś p*i*er*d..oli**ć że mu daje "ssanie" jak ma -48 C . Jednak nie powinno tak być , bo jak jest zimny , to przecież termostat jest zamknięty , więc co ma temp. na wyjściu z chłodnicy przy zamkniętym termostacie scoro obieg jest zamknięty (ale może coś ma) . Nie wiem k.

Opublikowano
E46 2.2 z 2001 roku w 2017 roku miał 36 tyś przebiegu . Garażowany , najebane smaru wszędzie , zero rdzy , masakra . Dziadek wymieniał olej co dwa lata a zdarzało się że przejechał zaledwie 2 tyś km - tylko ASO. Filtr powietrza wymieniał po 2 tyś. masakra. Serwisowany tylko w ASO . I właśnie ASO coś grzebało przy termostacie(wymieniony termostat) w 2017 r. , wiec nie wierzę że nie widzieli problemu z minus 48 , albo nagle przypadkiem się pojawił.... po kilku tyś km. Może .
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Jak jesteś pewny czujnika (ja nie, bo nic nie piszesz o firmach a nie wiem jak w tym miejscu działają zamienniki) to trzeba zajrzeć do dme, mogą być zimne luty.

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Opublikowano
Jak jesteś pewny czujnika (ja nie, bo nic nie piszesz o firmach a nie wiem jak w tym miejscu działają zamienniki) to trzeba zajrzeć do dme, mogą być zimne luty.

 

Czujniki to stary oryginalny BMW który zapewne był dobry , 2 x FAE + InterLog chyba bo nie pamiętam - wszystkie mają 2.2 ohma opór , to raczej są dobre . 4 czujniki .


Nie jestem mechanikiem , ani elektronikiem . Ale na chłopski rozum , scoro na wtyczce jest napięcie 5,2V . I są ku* tylko dwa kable , plus i minus - wraca to do sterownika komputera . .... to teraz trzeba by było wiedzieć na jakieś zasadzie działa czujnik , czy mierzy OPOÓR i wykorzystuje te dwa kable , czy mierzy VOLTARZ - jeżeli voltarz to można się wpiąć w zdrowy czujnik-układ i zobaczyć czy volty 'falują' , jeżeli tak to komputer zczytuje temperaturę z voltarzu , jeżeli nie , to z oporu omhÓw . A jeżeli z omów to może być jebnięty dme . Nie wiem , nie jestem elektronikiem . Piszę do Was , bo może się zetknęliście z takim problemem , ale widzę że na razie to pływacie tak jak ja :|

Opublikowano
Sorki ze dopiero teraz ale mam urwanie d.. w pracy musialem zrobic remoncik silnika 1.4 tsi bo klijent meczyl i troche zeszlo.Patrzylem u mnie i jesli czujnik obojetnie czy wtyczka czy obojetnie ktory przewod odpiety zaraz jest blad .Ale glowne pytanie zmieniles tester?Podaj 7 ostatnich vin.Czy czasem nie ma tam kombinacij typu licznik sterownik bo przy swapie u mnie na ori liczniku z 318ci mialem blad wlasnie tego czujnika po zmianie na wlasciwy i dolozeniu 2 przewodow byl spokoj , sprawdz jeszcze czy nie masz bledow w klimie ewentualnie odczytaj z klimy ta temp.. bo tez mialem tam jakis problem z czujnikem ktory jest przy chlodnicy taka czarna puszka i tez byl problem z ta temp ale byl blad.Pozatym nie widzimy auta nie mamy pojecia co w nim siedzi sorki przez neta nie przejde kazdy ma inny tok rozumowania ale bez dobrej diagnozy i sprzetu typu INPA to mozemy tylko gdybac wiec moze czas oddac auto do fachowca.A zczytuje z Ohm .A moze kabelek jest gdzies zgnieciony ale glowny problem ze nie masz bledow.
Bylo N42B20 rozum wrocil jest M54 /cisza i spokoj
Opublikowano
INPE dzisiaj zamówiłem , podepniemy zobaczymy ... Na pewno problem rozwiążemy . Błędów klimy nie ma żadnych . Nawet jeżeli będziemy korzystać z gościnnej pomocy ASO ... :8) rozwiążemy - bo coś słabawe to forum , widzę - trzeba je trochę merytorycznie wzmocnić .
Opublikowano
Oj nie ladnie ale wiesz co moze ty mi powiesz co mi piszczy w lewym tylnim kole ?
Bylo N42B20 rozum wrocil jest M54 /cisza i spokoj
Opublikowano
przemo co ma mechaniczne koło do cyfro-elektryko-matematyki przez cyfrowy internet ? Tu jest -48 i zaledwie 3-4 rozwiązania . Czujnik odpada zostają trzy opcje . Prąd na wtyczce odpada . Zostają dwie .
Opublikowano

Tak , miałem inpe , przełącznik na wtyczce wpadł do środka , odesłałem , będę czekał tydzień pewnie . A i tak podczas instalacji jakieś problemy ....

https://allegro.pl/oferta/inpa-bmw-2k-d-can-pin-7-8-plyta-dvd-3gb-danych-7361570083?snapshot=MjAxOS0wNC0wNFQxOTozMDozOS45MzRaO2J1eWVyOzU3NmFlZmUwMDE3YTcxNTE3MjY1MWQyMDRkYWIyYzdkMDVhMThlOWM3NjIzOGFlODg4ZGNlYjdhY2U5ZDVkMjQ%3D

Przemo podaj namiar lub linka na jakąś inpe program , czy coś ... jakieś dziadostwo na tym aledrogo .


Czekam na cieplejszy dzień , i tak wypierddollę odmę , bo się okaże że czujnik -48 jest ok , a to będą podzespoły które prowadzą do ------> odmy .


Przemo , problem mam że schodzi ospale z obrotów (jałowy obroty równiusieńkie), ogólnie nie ma dramatu . Ostro wysoko kręcisz , to niczego nie czujesz . I raczej wątpię że -48 na czujniku będzie coś do tego miał .Jak jest zamknięty termostat , to także w ten sposób się zachowuje . A co ma wyjście z chłodnicy przy zamkniętym termostacie , gdy nie puszcza na duży obieg . Wątpię ,że komputer zczytuję 'martwy' parametr . Jak się termostat otworzy , to tak ...... taki parametr dla komputera jest istotny .


Zaraz zobaczymy ile oleju bierze :8) bo coś mi się to nie podoba :shock:

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.