Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam

 

Kumpel zaczol prace nad swapem silnika (tytul postu).

Wiemy juz ze skrzynia, dyfer zostaje i ze troszke trzeba bedzie pokombinowac aby wszystko sobie ladnie upchnac pod maska.

 

Moje pytania dotyczace tej przerobki:

- czy miska zostaje z 24V czy trzeba przekrecic ja razem ze smokiem z 12V??

 

- czy jest ktos kto to robil i moglby przeslac jakis schemat podlaczenia wiazki silnika z wiazka w srodku (chodzi o zegary i komputerek).

 

Jak zrodza sie jeszcze jakies pytania to dam znac.

 

Pozdrowienia

Opublikowano

z mojej wiedzy wynika, że jeśli to silnik z e36 to miski nie trzeba zmieniać, bo maglownica się zmieści. zmieniać ją natomiast trzeba, kiedy pochodzi on z e34. z poduszkami pod nim też trzeba coś zrobić (chyba z e36 muszą być, ale jest to trop do sprawdzenia, a nie gotowa recepta).

 

zdaje się że również należy wykonać jakąś kombinację z kolektorem ssącym aby nie zachaczał o serwo.

co do zegarów to zdaje się że muszą być od wmontowywanego silnika, bo sterownik silnika pobiera od nich chyba jakieś informacje. doskonale opisał to kiedyś wielce zasłużony forumowicz robertbmw (którego serdeczne pozdrawiam i od razu przepraszam, ze rzucam nazwiskami) i może u niego należałoby szukać porady.

 

z tego co czytałem wychodzi kilka jeszcze takich problemików przy montażu. fajny opis jest na http://www.e30.de w dziale traktującym o tym, jak to panowie wbudowali m50 do swojego e30.

 

pozdrawiam i z niecierpliwością czekam na jakąś relację

powodzenia :cool2:

Opublikowano

witam:)

 

ja mam takie zestawienie E30 + M50:) niestety jest na odwrót z tą miską, musi być od E34 bo tam jest zbiornik przed belką a w E36 jest za belką i nie wejdzie... co do reszty ja przełożyłem skrzynie biegów od M50, nie wiem czy od M20 podpasuje, podobno tak... będzie problem z serwem, jeżeli weźmiecie łapy silnika od E36 (od E34 nie podpasują) to z lewej strony samochodu trza dać poduszke silnika z E34 taką dosyć wysoką i do tego dorobić dystans (tokarz) i wtedy zmieści się kolektor obok serwa (trochę mało luzu ale daje rade) lub wariant lepszy znaleźć serwo typu tandem z 325ix Touringa i wtedy się zmieści bez pochylania silnika:) ja zrobiłem to jeszcze inaczej, mam serwo z pompą tuż za przednim lewym reflektorem i całość jest uruchamiana długim popychaczem z pedału hamulca (ale wtedy dochodzi przedłużanie przewodów ham. i ogólnie trochę pieprzenia jest)... potrzebujecie oczywiście sterownik silnika od M50, jeżeli silnik jest nie-Vanos lub wczesny Vanos jeszcze na Motronicu a nie Siemensie to nie ma problemu z podpięciem, trza tylko parę pinów poprzekładać w złączce (wszystko jest na www.e30.de, także odsyłam bo sam nie pamiętam już) i wszystko gra:) wydech to kolejne wyzwanie, portki od E36 ani od E34 nie pasują , ale tak czy siak musicie mieć, lepiej te od E36, bo jest mniej przerabiania... i to by było chyba wszystko, wiązki el. silnika oczywiście obowiązkowo przekładamy:) pozdrawiam:)

Opublikowano

niskacz - czy moglbys podeslac mi na maila zdjecia wtyczki lub ewentualnie pospisywac kolory kabli i w ktorych sa pinach?? Prosilbym rowniez o sesje zdjeciowa tego co masz pod maska oraz wydechu

 

Mam silnik zwykly, nie Vanos z e34. Miska juz wiem ze pasuje gdyz juz zostala przymierzona. Generalnie z mechanika nie powinno byc problemu gdyz o tym mamy pewne pojecie, gorzej natomiast bedzie (tak jak wczesniej pisalem) z podpieciem wtyczki tak aby wszystko dzialalo.

 

Pozdrawiam

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.