Skocz do zawartości

Lusterka zewnętrzne.


daniel_sen4

Rekomendowane odpowiedzi

Witam kupując auto nie sprawdziłem działanie lusterek zewnętrznych.Po powrocie do domu chciałem przestawić lusterka i zapamiętać do ustawień fotela bo mam z pamięcią,a tu zonk nie działają.Sprawdziłem bezpieczniki okazało się że sprzedającego denerwowało zachowanie lusterek i po prostu wyciągnął bezpiecznik.Po włożeniu bezpiecznika lusterka same się przestawiają ale tylko na max do góry i po chwili na dół,za każdym razem jak zamykam i otwieram auto słychać jakieś brzęczenie ale lusterka się nie składają i rozkładają.Gdzie szukać przyczyny?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zapewne masz lusterka na taśmy. Występowały w sedan/touring/compact od 03.2003 a w coupe/cabrio od 09/2003.

Częsta przypadłość tych mechanizmów. Po czasie żyją własnym życiem aż w końcu padną całkowicie. W skrajnym przypadku rozładują akumulator.

Używane mechanizmy są trudno dostępne, w szczególności do sedan/touring/compact. Kupno używanego mechanizmu nie gwarantuje długoterminowego rozwiązania problemu.

Może paść po tygodniu albo po roku, może będzie działał dłużej

Przerabiałem wszystkie te przypadki.

Koszt nowego mechanizmu w ASO to ponad 2000 PLN. W "zamienniku" MAGNETI MARELLI już nie występują (oryginały produkowało również MAGNETI)

Na mechanizmie nie występuje logo BMW, przynajmniej ja go nie znalazłem.

Moim zdaniem konstrukcja obwodu drukowanego PCB tego mechanizmu (z taśmami) jest niezbyt szczęśliwa, słabe prowadzenie masy (liczne mostki na PCB), słabe odprowadzenie ciepła z mikrokontrolera zabudowanego w mechanizmie. Zastosowanie taśm przewodzących również nie jest dobrym rozwiązaniem.


Mam na "stanie" 11 szt. takich mechanizmów i te od strony kierowcy są szczególnie wadliwe. Niektóre zachowują się tak jak Twoje, niektóre działają prawidłowo przez 15 minut potem przestają składać lusterko i albo nie odpowiadają na sterowanie albo zaczynają same się przestawiać.

Obecnie jestem na etapie ich przeróbki.

Na nowo zaprojektowane PCB połączone z wiązką drzwi za pomocą przewodów zamiast taśm.

Zobaczymy co z tego wyjdzie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

W chwili obecnej nie mam na sprzedaż żadnych mechanizmów z taśmami i prawdopodobnie nie będę sprzedawał samych mechanizmów.

Będę sprzedawał komplet lusterek (L+P). Oczywiście jak wyjdzie przeróbka z taśm na przewody.

Ustalmy co potrzebujesz:

1. M-pakiet czy nie?

2. Czy na pewno z taśmami (data produkcji auta a najlepiej podeślij VIN)?

3. Które lusterko L, P czy L+P?

Tak jak pisałem najwięcej kłopotów jest z mechanizmami po stronie kierowcy bo one odpowiadają za sterownie obu lusterek.

Może się okazać, że do wymiany jest tylko jeden mechanizm.

Możesz spróbować odpiąć lusterko po stronie kierowcy i zobaczyć jak się zachowuje strona pasażera. (trzeba zdjąć boczek drzwi)

Odczytywałeś błędy dotyczące lusterek?

Sugeruję zdiagnozować usterkę przed zakupami.

Na koniec mała sugestia, wyciągnij bezpiecznik odpowiadający za lusterka (F57).

Uszkodzone mechanizmy potrafią nie przejść w tryb uśpienia po zamknięciu auta i kompletnie rozładować akumulator.

Poza tym mechanizmy które masz jeszcze "żyją" (przestawiają się) co prawdopodobnie świadczy o tym, że to co w nich najcenniejsze jeszcze nie zostało uszkodzone.

Będziesz je trzymał pod napięciem to całkiem padną.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.